*blomst* Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 Nå nærmer dåpsdagen til minste mann seg og jeg driver å deler ut bakeoppdrag men er så usikker på hvor mye vi trenger. Hode går helt i spinn etter ferien.. Vi blir 35 voksne og 8 barn, vi serverer snitter først. Dette er delt ut foreløpig Dåpskake ( dette blir en liten to etasjes sjokoladekake) Pavlova Oreokake Bløtkake Ostekake Muffins til barna Holder dette? Er det evt andre kaker jeg burde hatt for å få bra/variert utvalg?
TPK Skrevet 2. august 2016 #2 Skrevet 2. august 2016 Kransekake med en liten babyfigur på, eller en stork med baby.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 Alt for lite kaker. Ville hatt et 3-4 kaker til. Suksesskake og dronning Maud kake. Anonymous poster hash: 356f1...c84
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #4 Skrevet 2. august 2016 Tuller dere når dere sier at dette er for lite kake? Altfor mye i mine øyne! Anonymous poster hash: 184dd...4a4
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #5 Skrevet 2. august 2016 Hvis det er virkelig store kaker holder det kanskje, men det høres lite ut. De kakene du har valgt likner ganske mye på hverandre også. Hva med å legge til en god kringle og en kransekake, verdens beste eller en eplekake? Anonymous poster hash: 1cc5a...fe0
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #6 Skrevet 2. august 2016 Vi hadde like antall gjester som dere da lille tøtta døpes for noen år siden, da hadde vi også 5 kaker, og det holder massevis siden alle var god og mett etter koldt bord. Ved siden 5 kaker, hadde vi oppkuttet jordbær og iskrem, gelé og kanelknuter til unger. Anonymous poster hash: 0d426...307
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #7 Skrevet 2. august 2016 Vi hadde dåpskake (vanlig "rund form"-størrelse, sukkerbrødkake fylt med krem og bær, og fondantlokk), stor pavlova (stekebrett-størrelse), kransekake, cupcakes, to sjokoladekaker (en langpanne, en rund), og suksessterte. Altså 6 kaker. Vi var 20 stk, men vi kunne lett hatt 60 istedet - var noe sinnsykt med rester etterpå (og jeg fikk oppdage hvor godt det kan være med kake som har vært fryst. Spiste rester i to uker, enda vi også prøvde å "prakke på" rester på gjestene) Anonymous poster hash: 51e6a...d34
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #8 Skrevet 2. august 2016 Hadde samme antall gjester og følgende kaker: Dåpskake, sjokolade 2 bløtkaker Pavlova Oreokake Ostekake Gulrotkake Mandelkake med sjokoladekrem Fruktsalat Riskrem Dronning maud Multekrem Krumkaker Is Anonymous poster hash: 276bd...d3c
*blomst* Skrevet 2. august 2016 Forfatter #9 Skrevet 2. august 2016 Takk for svar alle! Utifra svarene her ser det ut som jeg må lage litt fler kaker bedre med litt for mye en litt for lite iallefall.. Da tror jeg iallefall jeg slenger på en eplekake og en suksessterte. Fruktfat hadde jeg også tenkt til å ha
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #10 Skrevet 2. august 2016 Siden dere har snitter først ville jeg ha hatt noen flere kaker. Snitter er ikke like mettende som middag/koldtbord. Anonymous poster hash: b43c9...ebe
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #11 Skrevet 3. august 2016 Hadde dåp nettopp. 24 gjester. Dåpskake (rund marsipankake) Brownies Gulrotkake Gelekake Verdens beste Pavlova (rund) Snitter Kun snittene ble spist opp. Ellers var det halve kaker, eller over halve kakene igjen... Anonymous poster hash: a1df8...f85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå