Gå til innhold

dagpass som ikke gikk som det skulle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt dagmamma i 5 mnd til mitt yngste barn. Avtalen var 6000 kr dette inkl mat og bleier. Nå kommer de i sommerferien og krever mer penger.

Jeg svare på noen meld men hva avtalen var. Har den skriftlig. Jeg har prøvd å henvise til den hver gang. Jeg ønsker nå etter mange trusler å blande inn advokat. Dette ønsker de ikke. Jeg har avtalt møye med advokat uansett for å løse dette. Får trusler om at de skal melde meg til namsmannen, barnevernet og politiet. De er desperate etter penger da de ikke har annen inntekt og har egne barn de må sørge for.

Å få et møte med advokat har jeg til mandag. Men regner med de ikke har noe skriv Før til neste onsdag. Hvordan roe ned situasjonen til da?

Det ødelegger mye av at de holder på slik. De sender meld til bf til barna som har mistet omsorgen. Så blitt kaos der. De sender også meld til mamma om at jeg ikke har betalt for meg og at de vil melde meg til barnevernet og politiet.

Kjenner det tærer veldig på at de går til folk rundt meg

Anonymous poster hash: 88dbe...c38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anmeld for trakassering. Vis politiet avtalen og bevis på at du har betalt.

Anonymous poster hash: 7fafe...24c

Skrevet

Jeg har hatt dagmamma i 5 mnd til mitt yngste barn. Avtalen var 6000 kr dette inkl mat og bleier. Nå kommer de i sommerferien og krever mer penger.

Jeg svare på noen meld men hva avtalen var. Har den skriftlig. Jeg har prøvd å henvise til den hver gang. Jeg ønsker nå etter mange trusler å blande inn advokat. Dette ønsker de ikke. Jeg har avtalt møye med advokat uansett for å løse dette. Får trusler om at de skal melde meg til namsmannen, barnevernet og politiet. De er desperate etter penger da de ikke har annen inntekt og har egne barn de må sørge for.

Å få et møte med advokat har jeg til mandag. Men regner med de ikke har noe skriv Før til neste onsdag. Hvordan roe ned situasjonen til da?

Det ødelegger mye av at de holder på slik. De sender meld til bf til barna som har mistet omsorgen. Så blitt kaos der. De sender også meld til mamma om at jeg ikke har betalt for meg og at de vil melde meg til barnevernet og politiet.

Kjenner det tærer veldig på at de går til folk rundt meg

Er dette i Stavangerområdet?

Anonymous poster hash: 4200a...2f1

Skrevet

Og disse skal passe ungen din?

Aldri i livet om jeg ville gjort det. Få ungen i barnehagen!

Skrevet

Jeg hadde ikke ville hatt mitt barn hos de....

Hold deg med advokaten.

Anonymous poster hash: 6a78c...deb

Skrevet

Og disse skal passe ungen din?

Aldri i livet om jeg ville gjort det. Få ungen i barnehagen!

Barnet starter i bhg på torsdag. Så slipper mer pass hos de

Skrevet

Regner med du ikke bruker henne som dagmamma mer?? Høres helt sprøtt ut...

Anonymous poster hash: 197a6...4e5

Skrevet

Er dette i Stavangerområdet?

Nei. Østfold

Skrevet

Regner med du ikke bruker henne som dagmamma mer?? Høres helt sprøtt ut...

Anonymous poster hash: 197a6...4e5

Nei. Barnet har fått bhg plass.

Skrevet

Politianmeld for trusler og trakassering, hvis alle meldinger og papirer både mellom dere og de meldingene som er sendt til andre i familien.

Da kan du få kontaktforbud og i tillegg ha bevis hvis de faktisk anmelder dere til barnevernet. Å vise til bevis på at de driver med ren hatvendetta kan hjelpe med å korte ned eller avslutte en eventuell barnevernssak.

Anonymous poster hash: cb13e...8c1

Skrevet

*vis alle meldingene, ikke hvis :)

Skrevet

Er det svart? Isåfall kan du tipse skatteetaten anonymt. Eller nav.

Skrevet

Politianmeld for trusler og trakassering, hvis alle meldinger og papirer både mellom dere og de meldingene som er sendt til andre i familien.

Da kan du få kontaktforbud og i tillegg ha bevis hvis de faktisk anmelder dere til barnevernet. Å vise til bevis på at de driver med ren hatvendetta kan hjelpe med å korte ned eller avslutte en eventuell barnevernssak.

Vil bv vurderer å lage noe sak ut av dette uansett med tanke på at dette gjelder penge press? Og er dette de sier de skal melde

Skrevet

Vil bv vurderer å lage noe sak ut av dette uansett med tanke på at dette gjelder penge press? Og er dette de sier de skal melde

De virker ganske ustabile, så er jo vanskelig å si hva de kan finne på å si til barnevernet. Du kan jo risikere at de lyver om ting for å skape problemer for dere og hvis barnevernet sier at dette ikke angår dem så ender de kanskje opp med å juge for å tvinge barnevernet til å opprette sak. For de er tross alt pliktige til å opprette sak og undersøke hvis det kommer inn meldinger som vekker bekymring...

Har du allerede bevis som underbygger at dette er usanne bekymringsmeldinger så kan faktisk barnevernet opprette sak på dem eller anmelde for å melde inn løgner. Jeg ville hvertfall anmeldt og dermed følt meg mer sikret i forhold til truslene som kommer fra disse menneskene... De ønsker jo å true/skremme dere så dere betaler, å gå og være redd for hva de kan finne på på orker jo hverdagen deres negativt i tillegg til at det koster dere penger i form av advokat. Det siste dere ønsker er å ha disse menneskene i livet deres og da er det bedre å gå til politiet og få stanset dette før det går for langt.

Skrevet

på orker = påvirker

Ikke lett å skrive i dag ser jeg :P

Gjest Antarctica
Skrevet

Behold alle meldinger. Hvis de er så tette i pappen at de melder barnevernet ETTER at de har truet deg med det, så er det jo nesten synd på dem.

Stå på ditt og ikke bruk energi på dem. Samme hva som skjer kan de ikke ramme deg hvis du har holdt din del av avtalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...