Gå til innhold

Veldig mammadalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite "problem" med at 1 åringen ikke vil være hos faren eller hans familie. (17mnd). 
Vil kun til meg. 

Og jeg blir "uglesett på", de sier jeg skjemmer bort ungen og jeg lar ungen gjøre som den vil. 

Jeg blir litt trist av det, for jeg er en helt vanlig mamma, som elsker barnet sitt. 

Håper dette går over, men det har egentlig "alltid" vært sånn. Virker som at faren til ettåringen og hans fam irriterer ungen.... De er snille og gode og prøver veldig. Men det er meg som blir den fæle. 

Anonymous poster hash: 6d56d...bba

Anonymous poster hash: 9bf2a...f1a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også ei som er ekstremt mammadalt. Hun er nå 2,5 år, og har alltid vært slik. Lillesøsteren er ikke slik. Men jeg har aldri opplevd at dette er blitt sett negativt på hos noen. Faren synes det er dumt, men jeg har aldri fått kritikk. Jeg er en person som ønsker at barna skal være selvstendige da, og har aldri oppfordret henne til å bare være med mamma, og jeg forsøker hele tiden og skyve henne litt mer bort til andre. Så jeg er bevisst på dette. Kanskje de i din familie savner at du forsøker å få henne bort til andre? Noen barn trenger en ekstra dytt :)

Anonymous poster hash: fab19...116
Skrevet

Noen barn er bare sånn. Ikke din feil. Har selv en mammadalt.

Anonymous poster hash: 20ec0...75a

Skrevet

Hva gjør barnet hvis du ikke er tilstede, da? Går hun til pappa da?

Anonymous poster hash: 0b4f5...cdd

Skrevet

Alle mine har vært mammadalter. Til det ekstreme i perioder. Da måtte jeg være fysisk borte for at de skulle godta far og andre nære voksne. Så lenge jeg var borte gikk det helt fint 😊

Skrevet

Min ble mammadalt en periode etter barnehagestart.

Så små barn skaper seg jo ikke, de følger instinktet sitt og søker ditt det er aller tryggest å være. Noen er også mer trygghetssøkende enn andre.

Å bli sur fordi et så lite barn helst vil ha mamma hvis mamma er tilgjengelig er bare tåpelig.

Anonymous poster hash: b9950...a2c

Skrevet

Alle mine 3 har hvert slik. Ga seg rundt 3-4 års alder. Jeg var bevist på å gi de et dytt til bf og andre. Minste min er slik enda. 1.5 år. Er kos men slitsomt. Kun mamma som gjelder når noe er vondt.

Anonymous poster hash: 6fbf7...49d

Skrevet

min også er ekstrem mammadalt, han må se meg hele tiden,ellers griner han, 3,5 år, så gruer meg litt til ny barnehage år når han har vert hjemme i 4 uker :/

Skrevet

Min yngste er ekstremt mammadalt. Han blir 5 nå i august. Kaller han bare ødipus. Hvis jeg ikke er i nærheten kan han fint kose med andre i familien for eksempel. Men er jeg der, er det mamma for alle pengene. Han kan stryke meg på kinnet, se meg dypt inn i øynene og si "mamma, du er så fiiin"💙

Far har følt seg mindre verdt, da guttungen kan si at han kun er glad i meg. Vi er veldig bevisst på dette, blant annet ved at vi legger han annenhver kveld. Alltid litt sutring når far skal legge, men han får ikke velge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...