Gå til innhold

Far vil at jeg skal betale barnebidrag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sånn at jeg har en datter som jeg hadde hovedomsorgen for i Norge, faren bor i utlandet og hadde valgt å beholde hun der og hadde en rettsak og vant hovedomsorgen for henne i hans hjemland.

Jeg får ikke treffe henne, og det er en svært komplisert sak hvor hun skal egentlig tilbakeleveres til meg. Med hjelp av advokaten og justisdep. prøver vi vårt beste.

Får snakket med henne avogtil på skype, ellers har han kuttet henne helt ut fra meg og min families liv.

Nå sier han at jeg skal få snakke med henne litt mer om jeg betaler barnebidrag til ham direkte.

Vil også legge til at han skylder norge en god del for ubetalt barnebidrag for ca tilsammen 10 år.

Er det riktig at han krever dette? Kan han i sitt hjemland tvinge meg til å betale barnebidrag til han?

Jeg har satt opp et sparekonto til henne og satt av penger til henne hver måned ellers..

Anonymous poster hash: ea57d...a68
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket land er det snakk om da? Er i utgangspunktet rett og rimelig at du betaler barnebidrag så sant han ikke holder barnet mot lovverket. Skylder han deg penger, eller staten? Syns det er råtten å nekte kontakt dersom du ikke betaler.

Anonymous poster hash: 3cf4f...046

Skrevet

Dette tror jeg du bør ta med advokat og ev. myndighetene, Hi, for jeg tror dette kan være komplisert mtp. regler.

Mener å huske en sak fra media hvor mor urettmessig tok barn ut av landet (mor var utenlandsk), far hadde hovedomsorgen. Der mener jeg han betalte bidrag til barna i utlandet, men husker ikke om han gjorde det frivillig eller om det var fordi han måtte mtp. lovverket. I den saken tok det flere år før han fikk barna tilbake til Norge.

Vil bare gi deg en stor klem, Hi, dette må være forferdelig vanskelig for deg.

Godt at du får hjelp. Fornuftig at du også setter av penger til henne.

Kanskje du også kan skrive en slags minnebok til henne, små eller store hendelser fra livet ditt som vil gjøre det lettere for henne å "bli kjent med" deg igjen, føle at hun kan vite bedre hvordan ditt liv har vært den stunden dere har vært fra hverandre. Men også for å vise henne litt mer om hvordan livet hennes kunne vært hos deg. Skriv lett om prosessen for å få henne hjem igjen, da viser du at du ikke ga opp kampen eller håpet. F.eks. kan du skrive hvordan du ev. markerer bursdagen hennes hvert år, at du og andre i familien har tenkt på henne og snakket med henne på merkedager og i høytider, men også om dere har snakket om henne og mintes opplevelser sammen med henne fra hun bodde i Norge med deg.

Jeg håper for din del at saken ordner seg og at du får jenta tilbake til Norge, og at det ikke tar altfor lang tid.

Det er hjerteskjærende når et barn blir stående mellom foreldre på en slik måte at også politikk og ulike lands lovverk blir stående som et hinder.

Klem <3

Anonymous poster hash: d918c...357

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...