Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #1 Skrevet 1. august 2016 Vet den for de fleste kommer ved fødselen, men for mange tar det litt tid. Når skjedde det med deg? Var du evt forberedt på at du ville trenge tid på å få den følelsen? Var det noe spesielt som skjedde som gjorde at følelsen kom? Anonymous poster hash: 272e7...833
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #2 Skrevet 1. august 2016 Den kom idet de ble lagt på brystet mitt etter fødsel. Jeg hadde sterke følelser før de ble født og altså, men det ble noe helt annet når de faktisk kom. Når jeg ventet nr 2 var jeg redd jeg ikke kom til å bli like glad i det barnet, som førstemann. Herlighet så skammelig feil man kan ta ❤️ Anonymous poster hash: c5b98...a48
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #3 Skrevet 1. august 2016 Straks. Anonymous poster hash: ba82b...ac0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #4 Skrevet 1. august 2016 Den kom før fødselen tror jeg. Men når hun kom og jeg fikk se henne for første gang var jeg fortapt❤ Det er umulig å beskrive, men for min del kan det forklares som en forelskelse x1000! Jeg slapp henne ikke ut av syne et sekund, selv om de ansatte ville ha henne med en natt slik at jeg fikk litt søvn Anonymous poster hash: db59f...e43
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #5 Skrevet 1. august 2016 Med nr 1 var jeg så sliten at jeg knapt nok registrerte at jeg hadde fått en baby. Hun ble sendt på intensiven med litt startproblemer, så første uka følte jeg at jeg var på besøk hos noen andre sin baby. Kom litt etterhvert. Men ved første amming hjemme etter tre uker på sykehuset DA ble hun MIN! Med andremann kom det med en gang! Lett fødsel, og hadde ventet i en eeeevighet på å få treffe lille. Anonymous poster hash: 2f8ea...80b
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #6 Skrevet 1. august 2016 Jeg trodde selv jeg var mor før jeg hadde født, men nå vet jeg at det ikke var morsfølelse eller morskjærlighet. Det var forventning, som er noe helt annet. Morsfølelsen kom gradvis i løpet av de første dagene på sykehuset. Men den toppet seg (ble sterk som den er nå) først da det var gått kanskje to-tre uker. Anonymous poster hash: f79e8...ae8
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #7 Skrevet 1. august 2016 Jeg gledet meg til at babyen skulle komme og når hun kom var jeg lettet, jeg synes hun var så søt og luktet så godt. Men morskjærligheten lot seg vente, jeg gledet eg til å komme hjem fra sykehuset til de to kattene våre som jeg var "mer glad i" for jeg hadde kjent de lengere. Høres jo helt merkelig ut nå. Tror den kom gradvis, rundt 1-2-3måneder. Husker spesielt første gangen hun fikk feber, da var jeg då bekymret og kjente virkelig på morskjærligheten Nå er hun 7 år og morskjærligheten kommer og går i slagene mellom dramaqueen/trasseanfall/erting av lillebror. Men jeg elsker henne over alt på jord allikevel, selv om jeg av og til blir sliten/lei og irritert Anonymous poster hash: e9016...ba8
februarprins2013 Skrevet 2. august 2016 #8 Skrevet 2. august 2016 når jeg var 4-5mnd på vei og ble bare enda sterkere når jeg så den lille fine ungen min
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #9 Skrevet 2. august 2016 Vet den for de fleste kommer ved fødselen, men for mange tar det litt tid. Når skjedde det med deg? Var du evt forberedt på at du ville trenge tid på å få den følelsen? Var det noe spesielt som skjedde som gjorde at følelsen kom? Anonymous poster hash: 272e7...833 Med første: så smått etter tre måneder. Kjente ikke på den magiske følelsen folk snakket om før etter et halvt år.. Var ikke forberedt på det og følte meg som en dust. Det som skjedde var vel at tida gikk, skadene på meg etter fødsel ble litt bedre, ammingen gikk litt bedre og jeg gikk til psykolog (hadde fødselsdepresjon). Jeg husker godt første øyeblikket jeg likte å være mamma etter tre måneder. Jeg ammet han og hsn så på meg med det nydeligste blikket og begynte å tulle med meg og jeg tilbake ❤️. Med første kom morsfølelsen med en gang. Anonymous poster hash: fdcce...dc5
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #10 Skrevet 2. august 2016 Husker ikke nøyaktig men fordi jeg hadde en fødselsdepresjon så kom den ikke med en gang. Kanskje ungen var 1.5 mnd eller noe sånt. Depresjonen varte ikke så kjempe lenge. Anonymous poster hash: da299...360
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #11 Skrevet 2. august 2016 Den kom idet de ble lagt på brystet mitt etter fødsel. Jeg hadde sterke følelser før de ble født og altså, men det ble noe helt annet når de faktisk kom. Når jeg ventet nr 2 var jeg redd jeg ikke kom til å bli like glad i det barnet, som førstemann. Herlighet så skammelig feil man kan ta ❤️ Anonymous poster hash: c5b98...a48 Det der var veldig betryggende. Elsker eldstejenta herfra og til månen og lurer litt på om det går ann å elske nestemann som kommer like mye. Anonymous poster hash: d15ed...1eb
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #12 Skrevet 2. august 2016 Oul. De fant en misdannelse på babyen. I lang tid var vi usikre på alvorligheten. Jeg hadde et vanvittig beskyttelsesbehov. Det ble riktignok noe forsterket etter fødsel, men det er den samme følelsen. SOM jeg elsket og fremdeles elsker henne! Hun er frisk i dag. Anonymous poster hash: 2251d...31c
MamsenMedToSmå Skrevet 2. august 2016 #13 Skrevet 2. august 2016 Hm..for meg er det litt som når jeg blir kjent med andre mennesker; blir mer og mer glad i dem etterhvert. Da barna mine ble født fikk jeg en umiddelbar følse av at de var nydelige og at jeg var glad i dem. Men den vanvittige kjærligheten man føler for barna sine kom med førstemann gradevis over de første to årene kanskje? Jeg var ikke deprimert og hadde fra dag en gjort hva som helst for dem; men kjærligheten ble sterkere og sterkere.. minstemann er 6 mmd nå og denne gangen har det gått mye fortere
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #14 Skrevet 2. august 2016 Med første kom morsfølelsen litt etter litt da barnet var fylt et år (traumatisk opplevelse rundt fødsel og fødseldepresjon) . Med andre kom morsfølelsen med én gang. I dag er de 4 år og 1 år, og jeg har sterkere morsfølelsen for 1-åringen enn 4-åringen... Anonymous poster hash: 7cf0c...807
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #15 Skrevet 2. august 2016 Med første: etter mange måneder.. Med andre: idet babyen ble lagt på brystet Med tredje: dagen etter Anonymous poster hash: eaf51...cfa
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #16 Skrevet 2. august 2016 Barnet var rundt 1 år når morsfølelsen begynte å komme. Anonymous poster hash: 78105...2ac
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #17 Skrevet 2. august 2016 Med første gikk det litt tid. Jeg synes situasjonen med en baby var veldig ny og stressende. Tror jeg første fant roen og også den sterke gleden over å være mor da baby var rundt 3 måneder. Jeg var jo selvfølgelig glad i baby før det og ivaretok etter alle kunstens regler, men jeg var litt stresset inni meg og følte amming osv var vanskelig. Med nummer 2 gikk det fort. Følte kontroll, kunne gå rett til å elske. Anonymous poster hash: 846fb...154
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #18 Skrevet 2. august 2016 Med første tok det ca ett år. Jeg var deprimert. Med de to neste kom den med en gang, heldigvis. Har slitt mye med skyldfølelse for førstemann pga depresjonen. Anonymous poster hash: 63a66...7c8
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #19 Skrevet 2. august 2016 Med nr. 1, 2 og 3 i det de ble lagt på brystet mitt. Nummer 4 ble tatt med hastesnitt og umiddelbart tatt med til intensivavdelingen. Da kom morsfølelsen i det vi dro hjem fra sykehuset. Tror ikke jeg klarte å slippe morsfølelsen til før jeg trodde jeg fikk beholde henne. Anonymous poster hash: f382a...28a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå