Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #1 Skrevet 1. august 2016 Graviditet hvor mor og far ikke er sammen. Kan mor da bestemme alene hva babyen skal hete, eller har far rett til å ha et ord med i laget? Anonymous poster hash: e92d3...e4e
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #2 Skrevet 1. august 2016 Mor kan bestemme det selv. Anonymous poster hash: e0306...a4b
Gjest Antarctica Skrevet 1. august 2016 #3 Skrevet 1. august 2016 Mor bestemmer hvis far ikke er i bildet
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #4 Skrevet 1. august 2016 om far ikke står oppført som far, kan mor bestemme selv. om far står skrevet i papirene osv, så vil han få en mail fra "altinn" og må bekrefte navnet. han kan da selv velge om han godkjenner det eller ikke. skal du feks kreve barnebidrag, så vil jo farsnavn måtte stå i papirene og vil da måtte være enig med navn osv. Anonymous poster hash: 663f8...85d
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #5 Skrevet 1. august 2016 om far ikke står oppført som far, kan mor bestemme selv. om far står skrevet i papirene osv, så vil han få en mail fra "altinn" og må bekrefte navnet. han kan da selv velge om han godkjenner det eller ikke. skal du feks kreve barnebidrag, så vil jo farsnavn måtte stå i papirene og vil da måtte være enig med navn osv. Anonymous poster hash: 663f8...85d Hvor har du dette fra? Det er den/de med foreldreannsvar som bestemmer dette og er hun alene med barnet er det hun som har det om hun ikke skriver under på at far får delt. Ja han kan gå til sak og få delt foreldreannsvar, men innen da har allerede ungen fått navn. Anonymous poster hash: e0306...a4b
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #6 Skrevet 1. august 2016 Hvor har du dette fra? Det er den/de med foreldreannsvar som bestemmer dette og er hun alene med barnet er det hun som har det om hun ikke skriver under på at far får delt. Ja han kan gå til sak og få delt foreldreannsvar, men innen da har allerede ungen fått navn. Anonymous poster hash: e0306...a4b Men far må godkjenne navnevalget på altinn. Anonymous poster hash: 7a010...b61
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #7 Skrevet 1. august 2016 Men far må godkjenne navnevalget på altinn. Anonymous poster hash: 7a010...b61 Om han ikke har foreldreannsvar skal han ikke godkjenne noe. Igjen hvor har du dette fra? Anonymous poster hash: e0306...a4b
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #8 Skrevet 1. august 2016 Hvor har du dette fra? Det er den/de med foreldreannsvar som bestemmer dette og er hun alene med barnet er det hun som har det om hun ikke skriver under på at far får delt. Ja han kan gå til sak og få delt foreldreannsvar, men innen da har allerede ungen fått navn. Anonymous poster hash: e0306...a4b om det står oppført en far i papirene, så MÅ navnevalget godkjennes i "altinn", om man ikke har oppført noe far, vil selvsagt navnevalget ikke angå noen andre enn mor. Anonymous poster hash: 663f8...85d
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #9 Skrevet 1. august 2016 Om han ikke har foreldreannsvar skal han ikke godkjenne noe. Igjen hvor har du dette fra? Anonymous poster hash: e0306...a4b Om han står oppført som far, med eller uten foreldre ansvar, så får melding i "altinn" for godkjenning ja. sjekk selv. Anonymous poster hash: 663f8...85d
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #10 Skrevet 1. august 2016 om det står oppført en far i papirene, så MÅ navnevalget godkjennes i "altinn", om man ikke har oppført noe far, vil selvsagt navnevalget ikke angå noen andre enn mor. Anonymous poster hash: 663f8...85d Nei. Det er kun om far har foreldreansvar han skal godkjenne. Om han ikke har det går det direkte til skatteetaten. https://www.altinn.no/no/Skjema-og-tjenester/Etater/Skatteetaten/Foresporsel-om-navnevalg/ Anonymous poster hash: e0306...a4b
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #11 Skrevet 1. august 2016 om det står oppført en far i papirene, så MÅ navnevalget godkjennes i "altinn", om man ikke har oppført noe far, vil selvsagt navnevalget ikke angå noen andre enn mor. Anonymous poster hash: 663f8...85d Hva er dette for noe? Far var oppført i alle svangerskapspapirer. Han var ikke på sykehuset når jeg fødte. Jeg bestemte navn til barnet, sendte det inn og fikk godkjent. Vi var registrert på samme adresse og har delt foreldreansvar. Jeg flyttet ut fra han før vi kom hjem fra sykehuset. Han har aldri godkjent eller noe navn med noen underskrift. Han har heller ikke bestridt navnet da, hvert fall ikke aktivt. Han betaler bidrag, har ingen samvær. Anonymous poster hash: 9ea42...f4a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #12 Skrevet 1. august 2016 Hva er dette for noe? Far var oppført i alle svangerskapspapirer. Han var ikke på sykehuset når jeg fødte. Jeg bestemte navn til barnet, sendte det inn og fikk godkjent. Vi var registrert på samme adresse og har delt foreldreansvar. Jeg flyttet ut fra han før vi kom hjem fra sykehuset. Han har aldri godkjent eller noe navn med noen underskrift. Han har heller ikke bestridt navnet da, hvert fall ikke aktivt. Han betaler bidrag, har ingen samvær. Anonymous poster hash: 9ea42...f4a er dette av nyere tid? alt går via "altinn" nå, nye regler. Anonymous poster hash: 663f8...85d
Gjest Stjerneklart Skrevet 1. august 2016 #13 Skrevet 1. august 2016 om det står oppført en far i papirene, så MÅ navnevalget godkjennes i "altinn", om man ikke har oppført noe far, vil selvsagt navnevalget ikke angå noen andre enn mor. Anonymous poster hash: 663f8...85d Rart! Far til min jente ble skrevet opp som far allerede på sykehuset, men jeg hadde foreldreansvaret. Han ble aldri bedt om å godkjenne noe som helst. Ikke navnet heller.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #14 Skrevet 1. august 2016 Om han står oppført som far, med eller uten foreldre ansvar, så får melding i "altinn" for godkjenning ja. sjekk selv. Anonymous poster hash: 663f8...85d Du tar feil! Hvis man har delt foreldreansvar så får far melding på altinn for godkjennelse, men har mor foreldreansvaret alene så går meldingen direkte til skatteetaten for registrering. Anonymous poster hash: 0d37d...a17
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #15 Skrevet 1. august 2016 om far ikke står oppført som far, kan mor bestemme selv. om far står skrevet i papirene osv, så vil han få en mail fra "altinn" og må bekrefte navnet. han kan da selv velge om han godkjenner det eller ikke. skal du feks kreve barnebidrag, så vil jo farsnavn måtte stå i papirene og vil da måtte være enig med navn osv. Anonymous poster hash: 663f8...85d Det stemmer kun dersom far også har foreldreansvar. Mitt barn har far på papiret, men han har ikke foreldreansvar. Da kunne jeg alene bestemme navnet til barnet Anonymous poster hash: 6374b...267
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #16 Skrevet 1. august 2016 er dette av nyere tid? alt går via "altinn" nå, nye regler. Anonymous poster hash: 663f8...85d Barnet ble født i 2014. Og jeg ganhan navnet via altinn og fikk mail og bekreftelse derifra. Far var aldri i kontakt med dem, verken på eget eller fra deres initiativ. Anonymous poster hash: 9ea42...f4a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #17 Skrevet 2. august 2016 Barnet ble født i 2014. Og jeg ganhan navnet via altinn og fikk mail og bekreftelse derifra. Far var aldri i kontakt med dem, verken på eget eller fra deres initiativ. Anonymous poster hash: 9ea42...f4a ja vi er i 2016. nye regler fra 1/1-2016 Anonymous poster hash: 663f8...85d
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #18 Skrevet 2. august 2016 om det står oppført en far i papirene, så MÅ navnevalget godkjennes i "altinn", om man ikke har oppført noe far, vil selvsagt navnevalget ikke angå noen andre enn mor. Anonymous poster hash: 663f8...85d Nei. Om mor har eneansvar så skal ikke far godkjenne. Har de delt foreldreansvar må far signere. Anonymous poster hash: 29773...81f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå