Gå til innhold

Hadde du gått til lege med endret blærekontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ca åtte mnd synes jeg blærekontrollen min har blitt mye dårligere. Jeg merker det spesielt når vi har sex. Det føles som jeg er på nippet til å tisse på meg hver eneste gang. Jeg syns heller ikke at jeg får tømt meg helt etter toalettbesøk. Kan oftest tisse igjen og igjen om jeg prøver å gå på toalettet flere ganger etter hverandre. Samtidig kan jeg fortsatt holde meg ganske lenge. Jeg har hatt to-tre uhell bare, og da ved kiling eller at jeg har hoppet ned fra noe. Én gang forrige uke rant det plutselig noe nedover bena mine og jeg er enda usikker på om det var urin eller utflod. Men jeg har vanligvis ikke problem med mye utflod.

For en mnd tid siden ble jeg sendt til øyelege pga optikeren syntes jeg det så ut som hovne synsnerver. Noe som ofte kommer pga ms. Da ble jeg selvsagt ekstra oppmerksom på blærekontrollendringen min. Likevel bør vel disse ses på som separate ting.

Hadde dere gått til lege eller ventet til det evnt ble verre og et reelt problem (virkelig tisse på meg ved sex etc)?

Anonymous poster hash: 451d5...075

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gått nå, så absolutt.

Skrevet

Ok. Får vel bestille legetime da.

Skrevet

Når det har vart så lenge ja. Ikke om det hadde vart i 2 dager.

Anonymous poster hash: 45132...5cb

Skrevet

Ble du forresten utreda for MS? Har hatt en hoven synsnerve selv som viste seg å være noe annet enn MS heldigvis! Men ble utreda for MS og andre ting.

Skrevet

Ble du forresten utreda for MS? Har hatt en hoven synsnerve selv som viste seg å være noe annet enn MS heldigvis! Men ble utreda for MS og andre ting.

Nei,øyelegen sa at jeg antakelig bare har slike synsnerver, det var på begge øynene. Smertene/ ubehaget i øynene mine hadde dessuten gått over da jeg kom dit (hadde vart noen uker) og da syntes ikke øyelegen det var noe å ta videre.

Skrevet

Nei,øyelegen sa at jeg antakelig bare har slike synsnerver, det var på begge øynene. Smertene/ ubehaget i øynene mine hadde dessuten gått over da jeg kom dit (hadde vart noen uker) og da syntes ikke øyelegen det var noe å ta videre.

Det syns jeg var dårlig av øyelegen. Klart det kan hende at han hadde rett men han kan ha tatt feil og. Og siden du hadde hatt vondt så er det et tegn på KANSKJE betennelse i synsnervene og betennelse i synsnervene er så og si alltid MS. I mitt tilfelle var det for stort trykk i hodet, det gikk over men det kunne blitt ille. Men jeg ble akutt innlagt fordi øyelegen ringte nevrologisk avdeling som sa at det kunne være blodpropp eller noe sånt. Mener ikke å skremme deg men dra til legen du og nevn dette med øynene! Er bedre å bli sjekket for mye enn for lite. Håper det ikke er noe alvorlig ❤

Skrevet

Det syns jeg var dårlig av øyelegen. Klart det kan hende at han hadde rett men han kan ha tatt feil og. Og siden du hadde hatt vondt så er det et tegn på KANSKJE betennelse i synsnervene og betennelse i synsnervene er så og si alltid MS. I mitt tilfelle var det for stort trykk i hodet, det gikk over men det kunne blitt ille. Men jeg ble akutt innlagt fordi øyelegen ringte nevrologisk avdeling som sa at det kunne være blodpropp eller noe sånt. Mener ikke å skremme deg men dra til legen du og nevn dette med øynene! Er bedre å bli sjekket for mye enn for lite. Håper det ikke er noe alvorlig ❤

Ja,det var egentlig ganske dårlig av henne. To ganger har jeg hatt smerter i/rundt/bak øynene det siste halvåret. Med varighet mellom ca 1-2 uker. Og når jeg da i tillegg har dette med blærekontrollen blir jeg litt usikker på øyelegens konklusjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...