Gå til innhold

Middagstips? Halsbrannhelvete😣

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at jeg må unngå fett og sterk mat. Selv en skive gulost er døden. I tidligere svangerskap levde jeg på poteter og hvit saus. Med barn og hus må jeg ha litt bedre middager enn dette. Haha. Og jeg er tom for ideer. Fyser selvfølgelig på alt jeg ikke burde ha.

Så gi meg dine beste tips til gode middager oppi halsbrannhelvete☺

Anonymous poster hash: 271d6...25b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ris med grønnsaker og evt mildt kjøtt hvis magen tåler det, f.eks ukrydret kyllingfilet eller svinekotelett. Kanskje det funker med sjysaus, bernaise eller peppersaus også.

Laks i form med sånn krydderpose fra Toro. Blandes ut med matfløte tror jeg, blir en tykk og mild saus.

Anonymous poster hash: 28e97...da4

Skrevet

Har du prøvd "Love Hearts" mot halsbrannen?

Hva med gratinert blomkål eller risengrynsgrøt, søtpotetsuppe, potetmos, blomkålpuré eller blomkålsuppe, dampet torsk eller kyllingfilet bakt i ovnen til middag?

Skrevet

Gaviscon tyggetabletter. Redda meg :) Kunne spise hva jeg ville.

Anonymous poster hash: 1f6db...88e

Skrevet

Plukkfisk😊

Anonymous poster hash: dead8...766

Skrevet

Her gikk det mye i Fjordland risengrynsgrøt til meg (og annet til mannen) da jeg var gravid med nummer én.

Anonymous poster hash: 36052...bd2

Skrevet

Takk for svar☺

Gaviscon hjelper ikke i det hele tatt, og spiser lovehearts selv i søvne. Forrige svangerskap drakk jeg så mye melk at jeg fikk melkeintoleranse, så holder meg unna det også. Jeg sover på riktig side, og kan de fleste triksene for å moderer halsbrannen.

Men må liksom ha litt mat også. Begynner å bli lei ris/pasta med grønnsaker og litt kylling. Men må vel bare holde ut. Gratinering utgår pga ost. Grøt har jeg aldri likt, men ser for meg at all den melka blir for mye fett. Berne og peppersaus blir for mye fett og sterkt, samme med fløte. Noe så enkelt som brødskive utgår pga smør. Tok en minibit av en pølse istad, og halsbrannen var ett helvete igjen.

Nå er jeg vrang her, for det var mange gode tips☺ Må vel bare innse at jeg får halsbrann ut av proposjoner under svangerskap

Idag endte jeg opp med å lage med kylling chop suey, og foreløpig virker halsbrannen moderat. Jippi

Skrevet

Takk for svar☺

Gaviscon hjelper ikke i det hele tatt, og spiser lovehearts selv i søvne. Forrige svangerskap drakk jeg så mye melk at jeg fikk melkeintoleranse, så holder meg unna det også. Jeg sover på riktig side, og kan de fleste triksene for å moderer halsbrannen.

Men må liksom ha litt mat også. Begynner å bli lei ris/pasta med grønnsaker og litt kylling. Men må vel bare holde ut. Gratinering utgår pga ost. Grøt har jeg aldri likt, men ser for meg at all den melka blir for mye fett. Berne og peppersaus blir for mye fett og sterkt, samme med fløte. Noe så enkelt som brødskive utgår pga smør. Tok en minibit av en pølse istad, og halsbrannen var ett helvete igjen.

Nå er jeg vrang her, for det var mange gode tips☺ Må vel bare innse at jeg får halsbrann ut av proposjoner under svangerskap

Idag endte jeg opp med å lage med kylling chop suey, og foreløpig virker halsbrannen moderat. Jippi

Jeg fikk medikament fra gynekolog, veldig effektiv.

Anonymous poster hash: e8888...c9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...