Gå til innhold

til Dere med barn med brune øyne .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn med brune øyne . Når forsvant blå fargen og ble brun ? Hvor gammel var barnet da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt kom ut med brune øyne... Utrolig nok...vet ikke hva som er vanlig. Kanskje han hadde blå øyne første dagebe, men det kan eg ikke huske..han hadde vertfall veldig brune øyne helt fra starten av.. Mor har brune øyne, far har blå... 😉

Anonymous poster hash: 49f3a...535

Gjest Antarctica
Skrevet

Min hadde veldig, veldig mørke øyne da han ble født, men de var blå. Husker ikke nøyaktig når de begynte å se mer brune ut, men i alle fall før han var 4 måneder gammel.

Skrevet

Født med brune øyne alle tre

Anonymous poster hash: 29766...6b4

Skrevet

dette er veldig individuelt da barn kan endre øynefarge helt frem til di er 3år. alle barn er født med blå, selv afrikanere. men klart veldig mørk blå. så går det gradvis over til brun/sort. uten at man klarer å se forskjell.

Anonymous poster hash: 9e379...7a1
Skrevet

Synes slik er litt morsomt jeg med arv og Gener. Her har jeg blå og far brune øyne. Da han ble født var øyene mørke blå, men nå 1 mnd senere er de blitt mer lyseblå. Synes det er spennende å se hvordan fargen vil bli og samtidig når man mest sannsynlig kan forvente å vite det.☺

Skrevet

Min hadde veldig, veldig mørke øyne da han ble født, men de var blå. Husker ikke nøyaktig når de begynte å se mer brune ut, men i alle fall før han var 4 måneder gammel.

Er det tidlig eller vanlig det ?

Skrevet

dette er veldig individuelt da barn kan endre øynefarge helt frem til di er 3år. alle barn er født med blå, selv afrikanere. men klart veldig mørk blå. så går det gradvis over til brun/sort. uten at man klarer å se forskjell.

Har også hørt de kan forandre farge helt fram til 3 års alderen. Men har selv aldri hørt fra noen at fargen forandret seg etter 1 års alderen. Tror det er sjelden at fargen bestemmes så sent Som i 3 års alderen.

Skrevet

Min var nesten et år før de ble helt brune.

Skrevet

Har også hørt de kan forandre farge helt fram til 3 års alderen. Men har selv aldri hørt fra noen at fargen forandret seg etter 1 års alderen. Tror det er sjelden at fargen bestemmes så sent Som i 3 års alderen.

det er nok sjeldent. men har selv en datter som hadde brune øyne frem til hun var to, og rundt tre års alderen ble di grønne. dog med brunt innerst rundt pupillen. men ser det ganske tydelig på bilder at det ikke er samme øye farge. samme med meg, jeg hadde mørke brune frem til jeg var rundt tre, da fikk også jeg grønne.

Gjest Antarctica
Skrevet

Er det tidlig eller vanlig det ?

Vet ikke helt, de to andre er blåøyde. Men ser på bildene fra 3-4 mnds alder at de da er blitt omtrent som de er nå.

Skrevet

Mine 4 er født med veldig mørke, blå, øyne, men det tok ikke lang tid før de var blitt brune. Bortsett fra den ene på snart 6 år som fortsatt har en blå ring ytterst, fader liksom ut i det hvite. Veldig merkelig ;)

Anonymous poster hash: 68fb1...1da

Skrevet

Synes slik er litt morsomt jeg med arv og Gener. Her har jeg blå og far brune øyne. Da han ble født var øyene mørke blå, men nå 1 mnd senere er de blitt mer lyseblå. Synes det er spennende å se hvordan fargen vil bli og samtidig når man mest sannsynlig kan forvente å vite det.☺

Ja det er litt gøy. Jeg har to-fargede øyne, mørkeblå ytterst og brune rundt pupillene. Samboer har brune. Så vi trodde at sønnen vår kom til å ha brune øyne men hans øyne er lyseblå, og han er snart 3 år så de endrer seg neppe til brune. I tillegg har ingen av oss rødt hår men det har sønnen vår! Men vi har begge det i slekta. Spent på hva neste unge får av farger :)

Anonymous poster hash: 87b88...e83

Skrevet

Mellomste her hadde brune øyne når hun ble født.

Skrevet

Nr.1 hadde knall blå øyner frem til han var 2 måneder, da fikk han brune øyner med blåskjær i.

Nr.2 ble født med brune øyner, og har det den dag i dag.

Anonymous poster hash: 5a9a1...fe2

Skrevet (endret)

De er vel mer brun-grønne, men den ene gikk fra blå til brun-grønne da hun var rundt 11 mnd., mens han på syv mnd fortsatt har blåaktige øyne, dog mer på grensen enn søsteren på den alderen, så jeg regner med at han også får brune eller brun-grønne ganske snart.

Endret av beef sister
Skrevet

Dette trodde jeg også, helt til jeg fikk et barn født med mørke brune øyne. Aldri vært antydning til blå😝

Anonymous poster hash: c6cbe...b6a

Skrevet

Datteren min er født med brune øyne.

Anonymous poster hash: 7e2e7...2a2

Skrevet

Dette trodde jeg også, helt til jeg fikk et barn født med mørke brune øyne. Aldri vært antydning til blå😝

Samme erfaring her. Ene barnet ble født med veldig mørke, nesten sorte øyne. Har aldri vært antydning til blåfarge. Har mørke brune øyne nå.

Anonymous poster hash: 1add9...cfd

Skrevet

Yngste min har øyne som fortsatt er i endring. Hun er 2 år nå og ble født med mørkeblå, så gikk de mer over i grått, deretter grønlig/brunlig og nå ser jeg stadig flere brune felter i øynene hennes. Fetteren hennes skiftet sakte farge fra blå og hadde brune rundt 3 års alderen.

Skrevet

Har aldri sett henne med blå øyne, så om det er sånn at "alle" er født med blå øyne, forsvant blåfargen I det hun kom ut.

Anonymous poster hash: 8a915...2b8

Skrevet

Har tre barn. De to eldste ble født med mørkeblå øyne, de ble gradvis mørkere. Mørk brune før 6 mnd.

Yngste er bare 2 mnd. Fortsatt mørkeblå øyne, kanskje litt lysere enn de andre var så jeg er ikke helt sikker på om de blir brune.

Anonymous poster hash: ed276...5bb

Skrevet

Yngste hadde mørkeblå ved fødsel og begynte å skifte farve innen ett døgn. Var mørk grumsete lenge. Var helt brune ved 3 mnd.

Anonymous poster hash: 5a541...8af

Skrevet

Det hun sa. Min hadde mørkebrune fra første sekund.

Anonymous poster hash: e61a5...c3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...