Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #1 Skrevet 1. august 2016 Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med at kobberspiral har gitt sopp? Jeg har mer eller mindre kronisk sopp som slår ut i full blomst en uke før mensen hver måned, og som ligger på lur hele tiden føles det som. Jeg skal fjerne kobberspiralen jeg har hatt i fem år i morgen, og tanken har slått meg at det kanskje er den som endrer floraen min der nede. Når det gjelder oppførte bivirkninger av prevensjon så virker det som at de ikke har ført opp en del ting som brukere har erfaringer med at henger sammen med prevensjonen, så jeg er ikke ute etter link til bivirkninger, men kun om noen har erfaringer med dette. Jeg har et lite håp om at fjerning av spiralen skal hjelpe meg med plagene. Jeg trenger egentlig videre prevensjon, men jeg tør ikke sette inn en ny spiral før jeg har fått kjenne på hvordan kroppen reagerer uten å ha noe som helst inni der. Anonymous poster hash: 03603...376
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #2 Skrevet 1. august 2016 Nå hadde jeg hormonspiral, men slet med sopp uken før mensen. Aldri hatt det før jeg fikk satt inn spiral. Aldri hatt det etter jeg fjernet den heller. Anonymous poster hash: 2551a...431
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #3 Skrevet 1. august 2016 Ånei! Jeg som har tenkt å få hormonspiral etter neste barn. Jeg fikk sopp hver eneste mnd etter mensen og en gang til før neste mens når jeg hadde prevensjonsring. Har ikke tenkt at det kan skje med spiral og Soppen kom bare i vagina og sluttet å komme når jeg sluttet å bruke prevensjonsringen, så den var absolutt den skyldige! Anonymous poster hash: ce0fc...402
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #4 Skrevet 1. august 2016 Så det kan være den som er synderen? Jeg gjør alt riktig ellers: kun bomullstruser som jeg vasker på 60 og noen ganger 90 grader, sover uten truse, går truseløs når jeg kan, prøver å styre unna sukker når pms-en kicker inn, har prøvd hvitløkskapsler en stund uten bedring, vasker bare underlivet med vann osv osv. Jeg blir gal av dette problemet! Håper håper håper det er spiralen, for da blir jeg kvitt det i morgen! Men synd jeg ikke kan bruke noe prevensjon... HI Anonymous poster hash: 03603...376
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #5 Skrevet 1. august 2016 Så det kan være den som er synderen? Jeg gjør alt riktig ellers: kun bomullstruser som jeg vasker på 60 og noen ganger 90 grader, sover uten truse, går truseløs når jeg kan, prøver å styre unna sukker når pms-en kicker inn, har prøvd hvitløkskapsler en stund uten bedring, vasker bare underlivet med vann osv osv. Jeg blir gal av dette problemet! Håper håper håper det er spiralen, for da blir jeg kvitt det i morgen! Men synd jeg ikke kan bruke noe prevensjon... HI Anonymous poster hash: 03603...376 Kan absolutt være spiralen ja. Jeg er iallfall veldig glad jeg er kvitt den. Her steriliserte mannen seg, og er så deilig å slippe å tenke på prevansjon! Anonymous poster hash: 2551a...431
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #6 Skrevet 1. august 2016 Kan absolutt være spiralen ja. Jeg er iallfall veldig glad jeg er kvitt den. Her steriliserte mannen seg, og er så deilig å slippe å tenke på prevansjon! Anonymous poster hash: 2551a...431 Vi har ingen barn sammen og kjæresten ønsker veldig å bli pappa en gang, så sterilisering er ikke veien for oss akkurat nå. Gleder meg veldig til å komme dit da! Jeg tåler ingen prevensjon, så det må bli kondom på oss :/ HI Anonymous poster hash: 03603...376
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #7 Skrevet 1. august 2016 Jeg hadde det også slik du beskrev med kobberspiral, dessverre. Fikk et halvt års tablettkur mot sopp av legen, der partner også skulle ta tabletter i begynnelsen, og det hjalp meg. Følte etter det fortsatt litt soppsymptomer mellom EL og mens etter det halve året var over, men ble ikke så ille at jeg måtte ta en kur Anonymous poster hash: 9d20a...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå