Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Noen her som kan svare meg på hvordan dere fikk mistanke om cøliaki? Jeg har hatt jernmangel i flere år, må gå på jerntabletter. Legen har ikke prøvd å finne ut hva mangelen kommer av... Magen min er veldig urolig, jeg har veldig mye luft, og det lukter råtne egg:/ Utrolig flaut, og det hemmer meg en del i hverdagen.. Jeg veksler mellom å være forstoppet og å ha diaré. Ofte hemoroider, eller sår i baken pga sterk avføring. Utslett i hodebunn og tidvis på hoftene. I tillegg har jeg problemer med (mange) kviser rundt munn/kjeve i en alder av 31 år. Kan dette være symptomer på cøliaki? Kan jeg på bakgrunn av disse symptomene få utredning på sykehuset? Anonymous poster hash: 9b158...733
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Har du gått mye ned i vekt? Anonymous poster hash: c42e4...2e3
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Hvis du har hatt jernmangel i mange år uten at legen har gjort noe for å finne årsaken, da ville jeg byttet lege! Kan være mange årsaker til jernmangel. Cøliaki er bare en av dem. Ny lege bør begynne med å ta en hel rekke blodprøver av deg, bl.a. standard som B12, kobber, cøliakiprøver m.m. Bytt lege! Anonymous poster hash: 370b2...45c
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Hvordan er kostholdet da? Anonymous poster hash: 1a4bf...10e
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 PS; hvis du har mye kviser rundt munn/kjeve, kan det faktisk være en sykdom. Jeg har perioral dermatitt, og på det verste ser jeg slik ut: Anonymous poster hash: 1a4bf...10e
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #6 Skrevet 31. juli 2016 Kostholdet mitt er typisk banan, brødskive og yoghurt til frokost, knekkebrød med pålegg til lunsj, middager med kjøtt/fisk/fugl med potet/ris/pasta og grønnsaker. Yoghurt og frukt eller rundstykke til kveldsmat. Legen min var tilfreds så lenge jernnivået ble normalt etter endt kur med jerntabletter. Men når jeg ikke tar dem blir nivået for lavt. Jeg har ikke gått ned i vekt, men ikke alle med cøliaki gjør det... Skulle gjerne byttet lege, men det var ingen fastleger med plass her. Hi Anonymous poster hash: 9b158...733
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå