Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Vi er usikre på dette.. Så langt har vi bestemt at jeg tar mødrekvote og fellesperioden. Tar ferien min etter det slik at jeg er tilbake i jobb etter 1 års permisjon. Men han må ta ut fedrekvoten etter jeg har begynt i arbeid igjen? Og jeg har forstått det slik at han kan ta permisjonen i friperiodene sine (jobber turnus, 2 uker på, 4 uker av). Men om barnet da er begynt i barnehage.. Kan man ta barnet ut av barnehagen i perioder? Poenger bør vel være at far og barn får tid sammen? Anonymous poster hash: d677e...33d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Klart du kan ta barnet ut av barnehagen, men du må allikevel betale for plassen. Hvorvidt det er bra for et lite barn å være borte fra BHG i lengere perioder, det er en annen sak. Siden han tar ut kvoten sin i friperioder, så får dere jo kvotepengene oppå vanlig lønn. Har ikke du mulighet til å ha ulønnet perm 2 uker og jobbe 4 uker i de månedene far tar ut sin kvote? Da får også lille være hjemme lengere før bgh-start. Dere sparer også barnehageutgiften. Anonymous poster hash: 8713c...f29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå