Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Hvordan klare å stoppe? Jeg klarer bare ikke uansett hva, særlig på kveldstid men når det er riktig ille tar jeg sjokolade til frokost også. Vet jo det er fordi jeg er sliten, stresset, deprimert, men ingenting fungerer, jeg bare MÅ ha godteri og kjører ens ærend på butikken for det, kjøper gjerne mye og gjemmer i huset så ikke samboer skal se hvor mye jeg faktisk spiser. Jeg spiser og spiser og spiser og føler meg bare verre, går opp i vekt, blir mer sliten, slapp og deppa, føler meg enda mer mislykket men fortsetter likevel neste dag, blir sint og irritert hvis jeg ikke får tak i noe godt, når jeg spiser føles det som jeg er i "transe" vet det ikke er bra men lar meg ikke tenke over det før etterpå, så lei av at dette har sånn makt over meg! Anonymous poster hash: b0845...337
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Jeg er i samme situasjon. Så jeg hekter meg på tråden din, i tilfelle du får noen gode råd....hvis det er i orden. Anonymous poster hash: 313e4...571
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Det blir enda verre når jeg drikker alkohol altså dagen derpå, i går drakk jeg bare ca en halv vinflaske men likevel er psyken helt ute i dag, enda mer deppa og har snart spist alt vi har i huset, legger meg nå etter å ha tatt de to siste pizzastykkene, magen er stappmett. Alkohol drikker jeg ikke så ofte og skal holde meg enda mer unna nå, takler det bare ikke. Tenker nå (atter en gang) at i morgen skal jeg starte på ny frisk, spise sunt og jevnt gjennom dagen, trene osv kanskje varer det noen timer, en dag, en uke kanskje to så er jeg på kjøret igjen. Blir så skuffet over meg selv! HI Anonymous poster hash: b0845...337
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Jeg har det på samme måte. Er så sliten... og da er det lett å gi etter for sukkersuget. Har spist utrolige mengder over lang tid nå. Og er så misfornøyd med kroppen og følelsen av å være meg generelt. Er 23 kilo tyngre enn jeg vil være, og var for 2 år siden - før jeg ble gravid. Nå er mammapermen straks over og jeg har satt meg i morgen som dagen jeg tar meg sammen. Ukens middager er planlagt og jeg har laget handleliste men alt. Inn med sunn og god mat. Og bort med sukker og raske karbohydrater. Bli med..? Anonymous poster hash: 4a94c...d73
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #5 Skrevet 1. august 2016 Jaaa jeg er med! 1. August og mandag i dag, en god dag å starte på. Jeg skal ukeshandle i dag. Må også finne alternativer til godis så jeg ikke sprekker, tenker evt yoplait yoghurt og bær, questbar kan også være noe på det verste, men vil kutte pepsi max også, tror det trigger søtsuget hos meg. Bortsett fra det vil jeg ikke ekstremendre noe da jeg tror det blir vanskelig å holde over lengre tid da, men bort med godis og inn med masse sunn mat! Lykke til Anonymous poster hash: b0845...337
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #6 Skrevet 1. august 2016 Så bra! Det høres ut som du har planlagt en god start for deg. Jeg er og en stor drikker av Pepsi max og zero.. Men det skal også bort. Jeg har kjøpt sånn kullsyremaskin for å lage litt ekstra ut av vannet når jeg skal kose meg. Billig på clas ohlson! Lykke til du og!! ❤ Anonymous poster hash: 4a94c...d73
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #7 Skrevet 1. august 2016 Sliter med det samme. Hartenkt å prøve hypnoseterapi, evt tankefeltterapi. Tror jeg trenger å få endret tankemønster for å få endret handlingsmønster. Anonymous poster hash: 70d92...072
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #8 Skrevet 1. august 2016 Henger meg på! For et par dager siden hadde jeg en kveld med litt for mange tanker og var smålei meg på grunn av diverse ting. I tillegg gikk strømmen, så verken TV eller internett fungerte. Endte opp med at jeg satt og spiste kakerøre (kunne ikke gå ut, da det var etter barnets leggetid). Må slutte, men hvordan?! Anonymous poster hash: e9954...a8b
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #9 Skrevet 1. august 2016 Jeg er ikke like ille, men for meg fungerer det med dessert hver dag, og så kan jeg få spise hva jeg vil og så mye jeg vil på lørdag (noe som vanligvis ikke skjer for orker ikke så mye). Hverdagsdessert kan være litt sjokkis (en stripe), fruktsalat, 2-3 kjeks, en kopp kakao med krem, gele osv. Bittelitt hver dag er bedre enn ikke noe, og syns det er mye lettere å begrense seg også da. Og godt å vite at når kvelden kommer skal jeg sette meg ned med en kopp te og litt kos og slappe av før leggetid. Anonymous poster hash: 251e8...90b
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #10 Skrevet 1. august 2016 Så fint at flere henger seg på. Litt hvert dag fungerer bare ikke for meg, jeg er en overspiser, det skjer ikke at jeg tar en stripe sjokolade, DA er det hele plata :/ må enten kutte ut eller ha alternativer. Tenker at lørdag er lov da, vil ikke lage noe kjempestrengt regime da holder det ikke..te var en god idé da! Uff kjenner allerede at dette blir vanskelig, kjenner meg selv for godt Må prøve å finne strategier for å mestre stress eller tristhet, forslag? Kan prøve å skrive ned hva jeg føler eller snakke med samboer/venner, men å snakke med andre tror jeg sitter langt inne når jeg er sliten og kjøleskapet er nært..ikke alltid jeg har mulighet til å trene/ gå tur heller pga ungene men det er jo også en avledningsmanøver. Tar veldig gjerne mot noen idéer her, det er jo trøstingen som er kjernen i problemet mitt. Anonymous poster hash: b0845...337
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #11 Skrevet 1. august 2016 Lavkarbo fjerner alt søtsug hos meg, så lenge jeg ikke drikker pepsi max eller lurer meg selv med for mye søtstoff. Får generelt mindre matlyst og bedre energi også. Har gått på det i tre og en halv uke denne gangen, gått ned 5 kg og føler meg kjempebra. Har vært akkurat som dere i dårlige perioder, startet med godteri og drit til frokost og derfra gikk det bare nedover. Jeg er lei av å ha det sånn og har bestemt meg for å holde meg mest mulig til lavkarbo fremover, siden det er det som funker best for meg. Anonymous poster hash: 35861...a38
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #12 Skrevet 1. august 2016 Jeg har faktisk levd en periode på lavkarbo og du har rett, det fjerner søtsug og generelt så trengte jeg ikke så mange måltider om dagen, følte meg veldig bra, magen ble flatere osv, men jeg klarer ikke leve sånn hele tiden dessverre, syntes det ble for arbeidssomt å planlegge alle måltider hele tiden og finne ut hva alt inneholdt, pluss kutte ut mye jeg er glad i, skulle ønske jeg klarte det for det fungerte faktisk veldig godt for meg, nå prøver jeg heller å spise mindre karbo og da grovt. Trenger et kosthold jeg kan leve med over tid. Takk for tips uansett Anonymous poster hash: b0845...337
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #13 Skrevet 1. august 2016 Leser det jeg selv skriver og tenker kanskje skal jeg bare gå over til lavkarbo igjen, ja det er litt slit, ja jeg må kutte ut mye jeg er glad i, men det er jo det eneste som jeg har prøvd som fungerer..uff i tvil..er umotivert samtidig som jeg så gjerne vil snu denne elendige trenden min, har bare lyst å gråte nå. Hadde litt sjokolade igjen fra helgen og har nå spist denne og føler meg elendig...Har i det minste ikke mer godt i hus nå. Anonymous poster hash: b0845...337
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #14 Skrevet 1. august 2016 Hvordan klare å stoppe? Jeg klarer bare ikke uansett hva, særlig på kveldstid men når det er riktig ille tar jeg sjokolade til frokost også. Vet jo det er fordi jeg er sliten, stresset, deprimert, men ingenting fungerer, jeg bare MÅ ha godteri og kjører ens ærend på butikken for det, kjøper gjerne mye og gjemmer i huset så ikke samboer skal se hvor mye jeg faktisk spiser. Jeg spiser og spiser og spiser og føler meg bare verre, går opp i vekt, blir mer sliten, slapp og deppa, føler meg enda mer mislykket men fortsetter likevel neste dag, blir sint og irritert hvis jeg ikke får tak i noe godt, når jeg spiser føles det som jeg er i "transe" vet det ikke er bra men lar meg ikke tenke over det før etterpå, så lei av at dette har sånn makt over meg! Anonymous poster hash: b0845...337 Jeg har/har hatt det litt sånn. Ikke så ekstremt kanskje, men alle elementene du nevner. Det har hjulpet for megå laste ned lifesum og legge inn alt godis. Det er virkelig sinnsykt hvor mye kalorier der er i godis og hvor mange middager du kan spise i stede.... Skremmende. Såpass at jeg tenker meg om tre ganger før jeg putter noe i munnen. Anonymous poster hash: eea8a...93b
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #15 Skrevet 1. august 2016 Bruker vanligvis lifesum fordi jeg prøver å slanke meg og du har rett, det er villt mye kalorier i smågodt f.eks som jeg elsker. Problemet mitt er at jeg lurer meg selv, når jeg havner i trøstespising logger jeg ikke det jeg spiser, ignorerer det, fortrenger alt jeg har i meg, er skikkelig deppa i dag..vært en vanskelig dag og tidligere kjøpte jeg en ny pose smågodt, bare pakker innpå sikkert tusenvis av kalorier, mensen kom i dag også så det kan forklare litt, æsj jeg blir så kvalm av meg selv, at det ikke går an å skjerpe seg! Anonymous poster hash: b0845...337
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå