Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Jeg er i fast jobb. Utbetalt 23 000 etter skatt. Har bidrag for to barn på til sammen 5100 kr. 2910 kr i barnetrygd, og hjelpestønad for begge barna på til sammen 2400 kr. Jeg har husleie på 12 000 kr (da er absolutt alt inkl) billån på 3100 pr mnd (har fast trekk på 100 kr pr dag inn på en annen konto og har derfor 3000 kr der som går til billånet den siste dagen hver mnd) Resterende gjeld ligger på ca 5000 kr pr mnd. Jeg kan ta ekstravakter i jobb nr 2 i helgene, men må da betale barnepike, så vinninga går opp i spinninga nesten. Noe av problemet er at lønnen kommer den 12, det ene bidraget den 4 hver mnd, det andre den 10. Barnetrydgen kommer i slutten av mnd, og hjelpestønaden kommer den 20. Skulle gjerne hatt alt på samme dag Noen tips til å legge opp økonomien på en grei og trygg måte? Blir bare småsummer igjen å klare seg på. (tar husleie og de fleste regninger den 12) Liker ikke tanken på å ikke ha penger til det viktigste, selv om det aldri har skjedd før. Men uforutsette ting kan skje (f.eks reparasjon på bilen, som jeg hadde i sommerferien..) Tanken på å stå på egne ben gjør meg ingenting, men økonomien bekymrer meg litt. Tanken på å flytte har slått meg, men jeg har lite lyst til å rive opp barna. Vi bor tett ved skolen, dem er godt etablerte her etter noen år nå, og uansett hvor jeg sjekker, så finner jeg ikke noe billigere. Billigste er 8000 kr, pluss alt utenom, og da var det bare 2 soverom. Jeg har lite lyst til å sove på sofaen igjen i lange tider Anonymous poster hash: 6b8d2...da5
Ylva og Mathilde Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Får du ikke OS og bidrag til bhg/SFO/AKS?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Jeg har ikke krav på overgangstønad. Barnehageregningen er på 1000 kr, så der er det ikke mye å hente uansett. Anonymous poster hash: 6b8d2...da5
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Kan du leie ut et rom i huset? Anonymous poster hash: 2e239...53d
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #5 Skrevet 1. august 2016 Husk å fikse skattetrykket ditt, som enslig forsørger vil du få et særfradrag og dermed mer utbetalt Anonymous poster hash: daf71...261
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #6 Skrevet 1. august 2016 Her er det bare en inngang. Vi bor i borettslag. Og skattetrekket er ordnet. Fran neste lønn blir det litt lavere skatt, en det utgjør ikke veldig mye. Det som er veldig dumt, er disse små summene på forskjellige datoer Men skal nok få det til uansett Hadde bare så ålreit å hatt igjen litt på kontoen når ting og tang er betalt ; Anonymous poster hash: 6b8d2...da5
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #7 Skrevet 1. august 2016 Her er det bare en inngang. Vi bor i borettslag. Og skattetrekket er ordnet. Fran neste lønn blir det litt lavere skatt, en det utgjør ikke veldig mye. Det som er veldig dumt, er disse små summene på forskjellige datoer Men skal nok få det til uansett Hadde bare så ålreit å hatt igjen litt på kontoen når ting og tang er betalt ; Anonymous poster hash: 6b8d2...da5 Men skatteletten skal vel være på ca 4.200,-... Det bør vel hjelpe litt Anonymous poster hash: 7d3dc...cb3
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #8 Skrevet 1. august 2016 Har du muligheten til å få litt økonomisk hjelp, ta lån eller lignende på den totale summen av inntekten din altså ikke alle bidrag slik at du ligger en mnd på forskudd hele tiden med utbetalingen? Det gjør jeg da jeg er student med bi jobb 5-7000 og barnetrygd. Det gikk akkurat rundt med mine faste utgifter pluss litt ekstra og hjelper oss med å ha fast sum til avdragene. Jeg er riktignok ikke alene. Men et eksempel på hvordan det kan gjøres Anonymous poster hash: ad9d8...561
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #9 Skrevet 2. august 2016 Få alle pengene direkte inn på en regningskonto, ikke en brukskonto. Sett opp et budsjett slik at du ser hvor mye du har å bruke på mat/klær/fritid osv på en mnd. Overfør denne summen til din brukskonto en gang i slutten av hver mnd. Første mnd setter du over så lite som mulig og lever svært sparsomt. sett gjerne av litt penger på sparekonto på samme tid, om så bare noen hundrelapper. På denne måten kan det bli trangt første mnd, men du vil raskt få oversikt. Anonymous poster hash: 432f2...6ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå