Moratil3 Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Datteren min har en venninne som aldri vil gå hjem.. datteren min liker henne i små doser ( et par timer), men synes det blir intenst med mer.. og klarer selvfølgelig ikke å si fra selv i frykt for at venninna skal bli lei seg eller sint.. Hvis hun får lov så er hun her fra morgen til kveld og hun sluker virkelig datteren min med hud og hår.. Hun kan ofte være frekk og uhøflig mot min datter også.. men aldri foran oss voksne. Nå i dag har hun altså vært sammen med min datter siden klokka 15, og jeg merker at mitt barn nå er lei og vil slappe av.. så jeg sa at nå begynner det å bli sent, så nå kan du ta deg en tur hjem. Fikk da til svar "jammen vi har jo nettopp kommet hit" (de har vært ute). Sa da at "dere har jo vært sammen hele dagen, og nå er det sent". Det venninna gjør da er å bare gå fra kjøkkenet hvor jeg er og opp på rommet til minste på 7 og leker med henne.. Merker at jeg blir så lei av å nesten måtte jage henne hjem hver gang et besøk skal avsluttes.. Burde jeg ta det opp med foreldrene? Merker jo at datteren min nesten gruer seg til hun kommer og krymper seg litt når det ringer på døra.. bahh..
Nyttårs barn Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Hm hvordan har denne jenta det hjemme tenker jeg. Er ikke sikkert hun har så mange å besøke heller med den oppførselen.
3 i april Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Hadde laget tydelige avtaler med henne om når det er greit å komme på besøk å når hun må gå hjem for dagen. Feks så kan det Være greit å avslutte kl 1800. Da skal dere ha familietid. Men er denne jenta med andre eller har hun bare din datter? Jeg hadde gått opp å hentet henne og sagt at nå må hun gå hjem. Mulig du også må ta en prat med foreldrene hennes. Om hun er veldig intens så kan det jo endre at foreldrene oppfordrer henne til å gå mest mulig på besøk..
Moratil3 Skrevet 31. juli 2016 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2016 Vet at hun har opplevd å blir misbrukt av en venn av familien. Men tror egentlig hun har det greit nok hjemme. Måtte til slutt si det rett ut at nå er det sent og du må gå. Hub begynte da å kverulere mye og spørre hva klokka var, det er ikkr så seint, skal dere legge dere sååå tidlig, snakke om andre ting, rikket seg ikke fra sofaen, osv.. men jeg gjentok meg selv om og om igjen til hun fikk på seg sko.. masa om at datteren min måtte følge henne hjem, men jeg sa nei. Da blir det bare til at hun overtaler mitt barn til å bli lengst mulig hos henne.. Er også veldig til å mase om å få bli med overalt når vi skal noe sted.. tar ikke nei for et nei.. Kjenner at denne ungen sliter meg ut... alltid mas og kverulering.. Vurderer å ta det opp med foreldrene ja.. bare redd de skal bli fornærmet eller noe..
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #5 Skrevet 1. august 2016 Du blir nødt til å ta på deg "No shit"-minen din og den bestemte stemmen, og si "nå er tida kommet for at du skal hjem, Sofie." Når hun da begynner å spørre og kverulere, så bare hold på ditt "Takk, ingenting å diskutere, for nå skal du hjem. Gå i gangen og finn skoa dine." Anonymous poster hash: c98e0...5f0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #6 Skrevet 1. august 2016 Vet at hun har opplevd å blir misbrukt av en venn av familien. Men tror egentlig hun har det greit nok hjemme. Måtte til slutt si det rett ut at nå er det sent og du må gå. Hub begynte da å kverulere mye og spørre hva klokka var, det er ikkr så seint, skal dere legge dere sååå tidlig, snakke om andre ting, rikket seg ikke fra sofaen, osv.. men jeg gjentok meg selv om og om igjen til hun fikk på seg sko.. masa om at datteren min måtte følge henne hjem, men jeg sa nei. Da blir det bare til at hun overtaler mitt barn til å bli lengst mulig hos henne.. Er også veldig til å mase om å få bli med overalt når vi skal noe sted.. tar ikke nei for et nei.. Kjenner at denne ungen sliter meg ut... alltid mas og kverulering.. Vurderer å ta det opp med foreldrene ja.. bare redd de skal bli fornærmet eller noe.. Kan det være at hun gjemmer seg bak denne tøffe masken? At hun ikke føler seg trygg hjemme etter at hun er blitt misbrukt av en venn av familien? Det at misbruk kunne skje "rett foran foreldrene" vil jo si (fra jentas perspektiv) at foreldrene ikke kan sikre at hun er trygg fra overgrep. Jeg forstår at det er slitsomt slik hun oppfører seg, men jeg får inntrykk av at det er noe annet som ligger bak adferden hennes, det at hun ikke vil gå hjem, ikke gå hjem alene, at hun vil at din datter skal være hos henne så lenge som mulig etter å ha fulgt jenta hjem osv. Jeg får inntrykk av at jenta søker trygghet hos dere. Om du vet at jenta er blitt utsatt for misbruk så ville jeg vurdert å kontaktet barnevernet for å fortelle hvordan jenta er, at hun ikke vil hjem osv. Da kan foreldrene også få foreldreveiledning og jenta kan kanskje få mer hjelp for å bli tryggere også hjemme. Anonymous poster hash: 507d3...057
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #7 Skrevet 1. august 2016 Kan det være at hun gjemmer seg bak denne tøffe masken? At hun ikke føler seg trygg hjemme etter at hun er blitt misbrukt av en venn av familien? Det at misbruk kunne skje "rett foran foreldrene" vil jo si (fra jentas perspektiv) at foreldrene ikke kan sikre at hun er trygg fra overgrep. Jeg forstår at det er slitsomt slik hun oppfører seg, men jeg får inntrykk av at det er noe annet som ligger bak adferden hennes, det at hun ikke vil gå hjem, ikke gå hjem alene, at hun vil at din datter skal være hos henne så lenge som mulig etter å ha fulgt jenta hjem osv. Jeg får inntrykk av at jenta søker trygghet hos dere. Om du vet at jenta er blitt utsatt for misbruk så ville jeg vurdert å kontaktet barnevernet for å fortelle hvordan jenta er, at hun ikke vil hjem osv. Da kan foreldrene også få foreldreveiledning og jenta kan kanskje få mer hjelp for å bli tryggere også hjemme. Anonymous poster hash: 507d3...057 Det var da veldig! Det faller deg ikke inn at dette har vært gjennom både rettsvesen og barnevern, siden HI vet det? Anonymous poster hash: c98e0...5f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå