Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Jeg kan i grunnen lite om dette. Jeg vet at det kommer av forhøyet bilirubin, men i grunnen så vet jeg lite ellers. Mulig dette derfor er er dumt spørsmål... Men hva er altså sjangsen for at vi skal få barselperioden ødelagt pga gulsott igjen? Første var veldig plaget. Lå i lys og var så slapp som jeg aldri har sett en nyfødt. Måtte koppmates osv. (I tillegg hadde han flere "oppstartsproblemer") Håper på en litt bedre opplevelse denne gangen Anonymous poster hash: 9f569...79e
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Søsken er absolutt i risikogruppen. Mødre med blodtype 0, når barnet har en annen, er også mer utsatt. Pluss flere andre faktorer som også øker sjansene. Anonymous poster hash: e89bf...59b
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Jeg har fire barn; de to første hadde ikke antydning til gulsott, nr tre måtte ligge i lys pga det i to døgn, og nr fire hadde forhøyet verdier men ikke så mye at han måtte lysbehandles. Anonymous poster hash: 62dfa...f87
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Her var tre faktorer på plass, jeg har blodtype 0, ungene ble født ca to uker før termin, barns satt fast under fødselen Tre barn med gulsott. Første lå to døgn i lyskasse Andre hadde så høye bilrubin-nivåer at han ble lagt inn på nyfldtintensiven, de måtte tappe blod med så høyt nivå ut og erstatte med saltvann og han ble matet med sonde Tredje lå to døgn på barneavdelingen i lyskasse etter at vi var skrevet ut av barsel. Anonymous poster hash: 618da...09a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2016 #5 Skrevet 1. august 2016 Her hadde ikke førstemann gulsott, men andremann lå tre netter i lyskasse på barsel. Spent på tredjemann som kommer til verden til høsten. (blodtype o) Anonymous poster hash: 2fda5...ba2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå