Gå til innhold

Hater når ungene reiser bort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke se alt det dere andre mener. Dere sier det er så godt å være alene, alt dere kan gjøre og finne på. Jeg går i en tåkete tilstand med en stort hull i meg når de er borte i mange dager :( Skulle ønske jeg kunne kose meg på samme måte som dere.

Nå har de dratt på ferie med besteforeldre og pappa. Skal være borte til fredag. Jeg sitter bare og gråter og har fysisk vondt i hjertet.

Sikkert teit innlegg, men følte bare for å snakke med noen. Ingen skjønner meg jo. Alle sier jeg må nyte hvert sekund. Klarer det ikke!:(

Anonymous poster hash: 52c71...9a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke like at barna er borte, men du trenger tydeligvis å lære deg å sette pris på eget selskap og trives i eget selskap nok til å ikke la din hverdagslykke være avhengig av barna dine til enhver tid.

Har du tenkt på hvor urimelig stort ansvar du legger på barna dine ved at du ikke takler livet ditt når de er borte noen dager?

Det er tydeligvis en grunn til at du ikke takler at barna er borte, se om du finner den, skaff deg hjelp om nødvendig til å finne ut av det og ev. bearbeide ting om det er ting du trenger å bearbeide.

Og så må du begynne å definere deg selv som noe mer enn bare en mor. Du er mye mer enn bare en mor, og barna definerer ikke deg som person.

For all del, det er normalt å savne barna. Men å bli deprimert og bare sitte og gråte fordi barna er borte noen få dager, det er ikke et normalt savn. Du trenger hjelp til å finne ut av ting.

Skaff deg også interesser utenfor familien, noe du brenner for, noe du liker å gjøre, noe som gir deg andre impulser enn bare det å være mor.

For dine barns skyld, skaff deg hjelp til å finne ut hvorfor du får en slik overreaksjon.

Klem

Anonymous poster hash: 893ac...a07
Skrevet

Min sønn er også borte, og skal være borte i 5 dager til, vert borte i totalt 8 dager når han kommer hjem, savner han som gal og er utrolig rart uten han,men når han ringer så skyver jeg bort mine følelser for gutten storkoser seg på ferie hos Oldefar sammens med besteforeldene :)

Skrevet

Å savne er normalt.  Å ikke vite helt hva man skal foreta seg er normalt. Å ha vondt og bare sitte å gråte er verken normalt eller sunt, ikke for deg og ikke for ungene.  Legg noen planer på forhånd, det er ofte lettere enn å begynne å legge dem når ungene har dratt. Gjør avtale med en venninne, bestill deg en kinobillett eller noe annet og tving deg selv til å slutt å sitte å deppe.  Det fortjener du og det fortjener ungene dine også.

Skrevet

HI Jeg skjønner at du savner barna,men jeg skjønner ikke at du sitter og griner for at de er borte noen dager.Høred ikke helt bra og sunt ut

Anonymous poster hash: 2cdba...74a

Skrevet

Jeg var på kino alene i dag for første gang siden jeg fikk barn. Satt bare og savnet jenta mi... Og det var jo bare for 1.5 time. Hehe.. Så skjønner deg godt!

Men tror det er lurt å øve på å trives i eget selskap og ❤

Skrevet

Oi, nå hørtes det ut som om jeg pleier å sitte og grine hele tiden mens de er borte ser jeg. Jeg gråt etter at de reiste, men føler meg bedre allerede. Bortsett fra klumpen i magen. Det går bra altså, men dere har jo rett.. Skal trene meg til å trives i eget selskap. Skal legge planer for denne uka, og skal virkelig prøve å kose meg!

Har vært mamma siden jeg var 20, og de er sjelden borte, heldigvis :P Så personen jeg var før har liksom blitt dyttet langt bak i rekka. Alt jeg gjør handler om jobb eller ungene.

Anonymous poster hash: 52c71...9a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...