Gå til innhold

Hvordan løse dette uten å bli uvenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen har en gutt som er et drøyt halvår yngre enn vår tredjeklassing og de henger mye sammen. Vi har en veldig god tone, men de er litt strengere enn oss på en del ting. Jeg ønsker å trene på å reise hjem fra skolen selv og vil i den sammenhengen gi gutten vår mobiltelefon. Naboen er veldig i mot dette og jeg får dårlig samvittighet som utsetter dem for et press, men samtidig mener jeg at vår gutt er klar. 

Hva tenker dere? Kjøre på eller tilpasse oss naboen?

Anonymous poster hash: ca110...214
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe DERE har behov for og dere skal da ikke ta hensyn til naboen.

Jeg ville ikke kjøpt en veldig fancy mobil så det ville ikke skapt noe sjalusi her. Du får mobiler du bare kan ringe med også.

Anonymous poster hash: ca5c7...438

Skrevet

Jeg er selv i mot dette presset, men ungene kan ikke være uten mulighet til å kontakte meg uansett. Vi har en kontanttelefon som ligger fast i huset. Kan det være en løsning? Ellers må du jo ta hensyn til deres behov...

Anonymous poster hash: f053b...877

Skrevet

Jeg er selv i mot dette presset, men ungene kan ikke være uten mulighet til å kontakte meg uansett. Vi har en kontanttelefon som ligger fast i huset. Kan det være en løsning? Ellers må du jo ta hensyn til deres behov...

Anonymous poster hash: f053b...877

Skoleveien er relativt "lang", så vi ønsker at han skal ha telefonen avslått i sekken og sende melding når han går og når han kommer hjem. Litt av problemet er at naboen mener at de ikke er store nok til å dra hjem selv før om tidligst et år. Her slutter de fleste på heldags sfo nå eller til jul. Det er et tilbud i fjerde men det er kun barna med spesielle behov som benytter det. 

Anonymous poster hash: ca110...214

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt hensyn til naboen.

Skrevet

Dere må gjøre det som er best for dere. Helt klart!

Skrevet

Om dere mener at det er ok for deres barn å gå hjem, ja så gjør dere det. Trenger han en mobil for det så kjøper dere det. Kanskje ikke den nyeste iPhone, men en enkel mobil.

Hadde jeg latt naboen bestemme over hvordan vi gjør fet med våre barn hadde jeg fått tre late, giddalause, tafatte drittunger som oven alder av 13 år fortsatt må få laget matpakke og kjøres til trening som ligger 500 meter fra huset.

Anonymous poster hash: 60ad2...481

Skrevet

Dette er deres valg hi, ville ikke brydd meg om hva naboen mener om dette!

Skrevet

Deres barn, deres valg.

Blir naboene uvenner (!) med dere fordi dere velger å la sønnen deres slutte på SFO og i den forbindelse kjøper en mobiltelefon, ja, da er de ikke helt gode altså. Det er ikke de som skal bestemme hvor lenge han skal gå på SFO eller når han skal få mobil, det er du og din mann.

Skrevet

Altså.. Føler du virkelig at du trenger tillatelse fra naboen for å kjøpe telefon til eget barn?

Er du alltid så tafatt?

Dette er da deres avgjørelse, og hvis dere ender opp som uvenner pga det, så er naboen mindre frisk.

Anonymous poster hash: 448b6...fa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...