Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Skal reise på torsdag med 4 barn men passet til den yngste har gått ut. Går det greit? Anonymous poster hash: 23db4...3f6
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Pass er det eneste virkelig godkjente identifikasjonspapiret, men siden det er snakk om et lite barn, så vil jeg tro dere får ham/henne med dere uten pass. Jeg ville nok tatt med det utløpte passet og fødselsattesten. Anonymous poster hash: a7eef...a54
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Ta med utløpt pass og fødselsattest. Men du er ikke garantert at de godkjenner det, nei. Man skal egentlig ha pass. Anonymous poster hash: 19f27...abf
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Vi kom hjem forrige uke. Var gjennom to kontroller. Da sa de at de ikke ville se vårt fordi vi ikke var mørke. Greit å ha med pass da, utløpt er sikkert ok siden det dreier seg om et barn. Anonymous poster hash: d7ea0...0cf
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 Vi reiste med super speed for en uke siden. Les på nettsidene du istedet for å høre het inne..evt les på politiets nyhetsside, som forøvrig sier det samme som color line sine sider;barn i reise med foresatte trenger ikke å legitimere seg så lenge foresatte har godkjent legitimasjon. Vi kom ak hjem fra Danmark selv nå. Ble ikke spurt om legitimasjon noen veier. I Larvik plukket de ut utenlandske biler, ellers merket vi ingenting Anonymous poster hash: 6bbd8...2e6
FlinkePike Skrevet 31. juli 2016 #6 Skrevet 31. juli 2016 Vi kom hjem i går. Holdt med førerkort for oss, men barnet måtte enten ha pass eller fødselsattest. Hadde førstnevnte.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #7 Skrevet 31. juli 2016 Det er passfrihet i Norden. Noen selskaper krever dog pass. Rart i grunn, da reglene sier annet. Gyldig legitimasjon for voksne over 18 og kopi av fødselsattest for de minste holder lenge. God tur! Anonymous poster hash: 309ad...e53
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #9 Skrevet 31. juli 2016 Vi kom med danskebåten for en uke siden og måtte vise pass. Anonymous poster hash: 2878b...7e4
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #10 Skrevet 31. juli 2016 Når det er ungenes pass som har gått ut ville jeg tatt de med, såfremt deres er gyldige. Vi var på tur her omdagen, vi ble ikke sjekket noen veier. Ungene var med besteforeldr tidligere i sommer, de ble sjekket begge veier. Så har du flaks blir du ikke sjekket, mindr flaks blir du sjekket. Vi kjørte fra sverige her omdagen også, vi har alltid måtte kjøre gjennom tolla og har måtte vise id flere ganger. Så nå hadde jeg alt klart siden vi prøvde å nå en ferje, da ble vi ikke stoppet. Anonymous poster hash: 51c31...384
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #11 Skrevet 31. juli 2016 Som sagt,les inne på politiets nyhetsside og på hjemmesiden til evt båtselskap. Anonymous poster hash: 6bbd8...2e6
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #12 Skrevet 31. juli 2016 Å bli spurt om pass er ikke det samme som at det er krav Anonymous poster hash: 309ad...e53
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #13 Skrevet 31. juli 2016 Vi måtte vise pass til hele gjengen Anonymous poster hash: 78267...b26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå