Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Ja det er da ikke meg, men en perifer bekjent som har gjort dette. Babyen på 7 mnd sitter framovervendt. Fikk hakeslepp når jeg så det, men ble ikke akkurat overrasket for vet fra andre tilfeller at hun ikke alltid har det med å sette barnas beste først.(uten at det nødvendigvis er omsorgssvikt) Babyen er nok over vektgrensen på 9 kg og sitter således lovlig, men allikevel. Så hva gjør man? Slik jeg kjenner henne har det ingenting for seg å si noe direkte. Barnevernet, politiet? Hun gjør jo egentlig ikke noe galt, er bare fryktelig uansvarlig. Anonymous poster hash: 608cf...37a
TinaK 1990 Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Huff...vet ikke, men det er virkelig ille ved en front til front kollisjon.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Nå er det så bra opplyst og dokumentert hvor uheldig det er og hva fremovervendte barn under 4 år eller en viss vektgrense kan forårsake at jeg velger å tro det er snakk om svært ressurssvake, lite opplyste eller svært naive folk som velger å trosse dette. Jeg ville tipset politi. Om venninna di er stokk dum så kan du hvertfall hjelpe barnet hennes. Anonymous poster hash: 0be2f...7ef
Anyne Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Hvis barnet er over vektgrensen og sitter i sete tilpasset dette så kan du ikke gjøre annet enn å prøve å opplyse dem.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 Takk for innspill. Jeg får vel ikke gjort så mye med det tror jeg. Hun vet nok godt hva som er anbefalt, men velger å ignorere. Det har nok lite for seg å opplyse henne. Blir bare så oppgitt over at enkelte velger å være så likegyldig når det kommer til barn og sikkerhet. Anonymous poster hash: 608cf...37a
februarprins2013 Skrevet 31. juli 2016 #6 Skrevet 31. juli 2016 Utrolig tidlig og snu,men dessverre lite og få gjort hvis babyen er over vekten og har et sete som er godkjent for dette,men hadde ALDRI gjort det
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #7 Skrevet 31. juli 2016 Kjenner flere som snur barna ved toårsalder for de har jo så trang bil... De er egentlig oppegående mennesker, men tenker nok ikke over konsekvens, eller tror at det aldri vil skje noe med bilen. Den ene familien sender også stadig ut skrytesnapper med barna løse i en veteranbil uten seler. Får helt vondt av å se det. De hører ikke når jeg nevner dette (på en forsiktig og snill måte). Anonymous poster hash: 400cf...7a3
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #8 Skrevet 31. juli 2016 Ne er det vel egentlig kommet nye regler som sier at barn ikke kan snus før de er minimum 15 mnd, uansett om de er over 9 kilo eller ei. Så ikke bare er det uforsvarlig, men også ulovlig. "Med det nye regelverket UN r 129/i-Size skal barn sitte bakovervendt frem til minst 15 måneder. Stoler godkjent etter dagens standard ECE r 44 04 vil også være godkjent i mange år fremover." https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/pabudt-sikring-av-barn-i-bil/ Anonymous poster hash: 6a4ce...315
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #9 Skrevet 31. juli 2016 Ne er det vel egentlig kommet nye regler som sier at barn ikke kan snus før de er minimum 15 mnd, uansett om de er over 9 kilo eller ei. Så ikke bare er det uforsvarlig, men også ulovlig. "Med det nye regelverket UN r 129/i-Size skal barn sitte bakovervendt frem til minst 15 måneder. Stoler godkjent etter dagens standard ECE r 44 04 vil også være godkjent i mange år fremover." https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/pabudt-sikring-av-barn-i-bil/ Anonymous poster hash: 6a4ce...315 Dette gjelder bare i-Size bilstoler. Denne babyen sitter ikke i en slik stol. Anonymous poster hash: 608cf...37a
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #10 Skrevet 31. juli 2016 3 åring ok,men en baby på 7 mnd... Anonymous poster hash: db2c2...1b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå