Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Hei! Har noen spørsmål som jeg håper noen av dere har svaret på *håperhåper*. Min mann har permisjon 1 dag i uken. Han har tre uker sammenhengende uker ferie. Spørsmålet mitt da er om han har rett på 3 dager "ekstra ferie", i og med at tre av dagene går ut i permisjon? Håper noen skjønner hva jeg mener, for jeg er ikke veldig god til å forklare meg. Anonymous poster hash: bd8a3...b00
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Hana skulle søkt om utsettelse av fedrekvoten i de tre ukene med ferie før ferien startet. Han får spørre arbeidsgiver om de går med på det, men dette skulle han ordnet før. Anonymous poster hash: 3b8ff...2ab
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Han må gi beskjed til NAV før avvikling av ferie, da kan han ta dem ut senere. Anonymous poster hash: 1f24c...b4d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Takk for svar Anonymous poster hash: bd8a3...b00
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 Heller tvilsomt. De færreste arbeidsgivere lar arbeidstagere ta ut så mange enkeltdager i ferie. De fleste kan dele opp 1 uke i enkeltdager. Om han skal ha tilgode 3 dager blir det 4 dager x 3 ganger ferie. Det vil neppe arbeidsgiver godta, pluss at arbeidsgiver skal påse at arbeidstager får 3 ukers sammenhengende ferie. Han får prøve hos NAV. Men når han ikke har meldt inn ferie er det nok for sent. Anonymous poster hash: cd17e...2d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå