Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Eldste begynner på SFO i morgen og jeg tenker på dette med skift og sånn - hvordan gjør man det der? Har med fullt skift, og hvor skal dette være? De har jo ikke kurver som på barnehagen heller... Anonymous poster hash: e1440...a4d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 De har kurver her. Legger skift på plassen. Veldig kjekt, spesielt for min ene som sliter med ufrivillig vannlating Anonymous poster hash: 58f9f...698
Mamma_til_2 Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Jeg hadde en liten sekk som jeg puttet skiftet og div i som hang på plassen.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Her har alle et nett hengende på klagen ved plassen, er handlenett e.l Har med et slikt og regntøy Anonymous poster hash: 8e12a...0ac
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 Til en 1. Klassing hadde jeg hatt: Regntøy og støvler/vinterdress og vintersko. Alt etter årstid. Truser, sokker, genser, bukse, og et par små arvesko eller noe. Vi bor i Bergen og her er der mye vått! Anonymous poster hash: 52dec...951
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #7 Skrevet 31. juli 2016 Tenk at de er ute både i skolen og på sfo, trenger derfor endel skiftetøy. Anonymous poster hash: f00ee...017
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #8 Skrevet 31. juli 2016 Vi hadde en gympose hengene på SFO knaggen, og en på plassen inne på skolen. Der var det alltid : sokker, boxer, bukse, genser og en fleecejakke. I tillegg hadde han alltid en egen pose med regnbukse, regnjakke og støvler hengende på begge steder. Anonymous poster hash: c4d6d...daf
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #9 Skrevet 31. juli 2016 Obs, barna må selv vite hva som er inni og når de skal skifte, de voksne går ikke konsekvent rundt og sjekker våte sokker osv som i brhg Anonymous poster hash: bb9c3...9b6
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #10 Skrevet 31. juli 2016 Hei! Ta skiftetøy med i en egen pose, da kan det henge på knaggen. Selv bruker jeg gjenbruksnett fra matbutikk. Fint med tre skift sokker, bukse/shorts, truse og to skift til overkroppen. To regnbukser er praktisk. På vår skole har elevene samme garderobe på skole og sfo. Det samme har mine egne barn. Hilsen lærer Anonymous poster hash: daa5e...7e1
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #11 Skrevet 31. juli 2016 Hei! Ta skiftetøy med i en egen pose, da kan det henge på knaggen. Selv bruker jeg gjenbruksnett fra matbutikk. Fint med tre skift sokker, bukse/shorts, truse og to skift til overkroppen. To regnbukser er praktisk. På vår skole har elevene samme garderobe på skole og sfo. Det samme har mine egne barn. Hilsen lærer Anonymous poster hash: daa5e...7e1 La barna være med å pakke sekken slik at de har en formening om hva de har av tøy Anonymous poster hash: daa5e...7e1
❤lille stjerne❤ Skrevet 31. juli 2016 #12 Skrevet 31. juli 2016 Her vi bor er det vanlig og ønskelig at de har skiftetøy både på sfo og på skolen. Har en liten gympose hengende på knaggen hennes både på sfo og skole med litt skift. Det blir ikke brukt så veldig ofte, men i perioder særlig vår og høst har det vært godt å kunne ta på seg noe tørt. Vi har fått mailer fra skolen flere ganger hvor de ber om at barna har skift liggende da det er ubehagelig og skaper uro i klassen med masse våte og kalde barn.
Yellow Brick Road Skrevet 31. juli 2016 #13 Skrevet 31. juli 2016 Ta med en pose / nett med skiftetøy. Ikke så mye du trenger med en gang: Ekstra truse, sokker, bukse, overdel burde holde på denne tiden av året, pluss regntøy, passelig utetøy, støvler og gymsko. Etterhvert vil du sikkert få vite hvordan det foregår, men sånn fra første dag er det veldig greitt med en pose med det nødvendige. Og som noen sier, du må sjekke selv og det er lurt at barnet vet at han har skiftetøy og hva han har. Etterhvert trenger førsteklassingene skiftetøy både til skolen og sfo (hos oss bruker vi det samme, men noen plasser er jo sfo en annen plass en i nærheten av klasserommene. Det er ofte litt kaotisk på sfo i begynnelsen av skoleåret når mange nye kommer og vi har en HELT annen bemanning enn barnehagen, derfor er det veldig greitt at barnet selv vet hva de har med seg og hvor det er.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #14 Skrevet 31. juli 2016 Her har de kasse både ved klasserom og Sfo med ekstra klær i. Fungerte supert Anonymous poster hash: ae092...05c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå