Gå til innhold

Erfaring ved planlagt keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta det om 3 uker. Gruer meg veldig.

Hvordan var det?

Anonymous poster hash: 66a9d...72b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Walk in the park :)

Alt gikk kjempefint, og ingen komplikasjoner på verken mor eller barn. Amminga gikk bra og jeg var oppe og gikk en tur noen timer etter snittet.

Anonymous poster hash: 37c42...e78

Skrevet

Når jeg først måtte ha snitt (jeg ønsket overhodet ikke det, men sikkerheten først) så ble jeg positivt overrasket

Spinalbedøvelsen gikk veldig greit å sette, et stikk, men ikke vondt.

Fikk et blodtrykksfall underveis, men en dyktig og oppmerksom anestesilege satte noe i armen på meg umiddelbart så ubehaget varte bare et par sekunder.

Det ble rigget og romstert litt med meg og vips var hun ute. Gikk veldig fort.

Fikk henne rett opp til ansiktet mitt så jeg fikk nusset, kost og luktet på henne. En fin opplevelse.

Livmor ville ikke trekke seg sammen så jeg mistet litt mye blod, men så fikk de kontroll på det og sydde meg sammen.

Måtte ha to blodoverføringer, men så var formen grei.

Mye mindre smerter enn jeg hadde trodd på forhånd, det verste var luftsmerter i skulderen.

Jeg beveget meg greit rundt, dusjet, stelte baby, ammet både liggende og sittende uten problemer.

Melken kom ikke før tredje dagen da, og andre dagen var jeg så sår på brystvortene og ungen så rasende forbannet av sult at en kopp mme måtte til for å roe henne ned.

Såret brukte litt tid, lukket seg ikke skikkelig og væsket litt i hele 5 uker, men så ble det er pent arr

Alt i alt en overraskende fin opplevelse, mye mindre smertefull enn forventet

Anonymous poster hash: 1ae91...6cf

Skrevet

Utrolig positiv opplevelse. Gikk så fort og greit. Babyen på brystet mens de sydde meg igjenn.

Ikke gru deg - dette har de gjort så mange ganger og har god kontroll.

Masse lykke til !

Skrevet

En super måte å føde på! Det er ikke noe å være redd for - jeg syns det verste med hele greia var å sette veneflonen i hendene, når det var gjort, var resten bare enkelt og greit. Jeg vil anbefale deg å prøve å komme deg opp for å gå noen skritt så fort som mulig; selv om det kan føles uoverkommelig, hjelper det veldig på formen når du bare får gjort det. Prøv å gå litt hver gang du orker det, det får sirkulasjonen i gang og hjelper kroppen med å bli bedre.

De vet hva de gjør og har kontroll. Jeg opplevde til og med komplikasjoner som gjorde at babyen måtte rushes ut til lege i all hast, og selv jeg syns det var en strålende opplevelse sammenlignet med min vaginale fødsel. Ikke vær redd, det kommer til å gå kjempefint!

Skrevet

Takk for svar. Så godt å lese om så mange positive opplevelser. 😀

Skrevet

Det gikk helt greit. Jeg var veldig redd, så det ble ingen "stor opplevelse." Men det ble ingen komplikasjoner (første fødsel var egentlig bare en eneste lang rekke av komplikasjoner, før, under og etter - over en uke til sammen). Gjorde vondt etterpå, og fikk for lite smertestillende.

Anonymous poster hash: 68266...17f

Skrevet

Følte meg trygg og godt ivaretatt.Var i god form i etterkant, oppe og gikk et par timer etterpå. Satt ferdig sminket på gangen og lakket negler samme ettermiddag.

Fikk noe smertestillende som het Oxicontin (?) - nydelig!

Blødde ikke en dråpe etterpå.

Kjempeflott fødselsopplevelse :)

Skrevet

Følte meg trygg og godt ivaretatt.Var i god form i etterkant, oppe og gikk et par timer etterpå. Satt ferdig sminket på gangen og lakket negler samme ettermiddag.

Du lakket negler på sykehuset og med nyfødt baby rundt deg?

Anonymous poster hash: e7e5a...887

Skrevet (endret)

Du lakket negler på sykehuset og med nyfødt baby rundt deg?

Ja. Sørget for at han fikk puste inn ekstra mye av lukten. Løsemiddelskadde barn er så deilig rolige...

Hva tror du??

Fikk et sykepleierske til å passe på ham på rommet mens jeg stelte neglene ute i gangen. :

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Høres veldig bra ut. 😀 Neglelakken min blir nok igjen hjemme. 😉

Men håper at jeg kommer meg fort opp på føttene etterpå. 💕

De sier at de prøver å få ks damene opp en tur på kvelden.

Skrevet

Ja. Sørget for at han fikk puste inn ekstra mye av lukten. Løsemiddelskadde barn er så deilig rolige...

Hva tror du??

Fikk et sykepleierske til å passe på ham på rommet mens jeg stelte neglene ute i gangen. :

Sært

Anonymous poster hash: a1bae...cb8

Skrevet

Sært

Anonymous poster hash: a1bae...cb8

Hvorfor det? Jeg fikk skryt på klinikken fordi jeg tok så godt vare på meg selv og fordi jeg så så bra ut.

Skrevet

Hva tror du??

Tviler på at sykehuset synes neglelakk på gangen er OK? Og det lukter lenge etter lakkering av negler. Det viser jo tydelig dine prioriteringer!

Skrevet

Hvorfor det? Jeg fikk skryt på klinikken fordi jeg tok så godt vare på meg selv og fordi jeg så så bra ut.

Du var ikke tilfeldigvis på Ahus i begynnelsen av august 2011?

Du fikk skryt faktisk, hehe! Ja, alt dreier seg om mor etter fødsel. Utseendet er alfa og omega!

Skrevet

Herregud så kleint. På føden hos oss hadde du absolutt ikke fått ros. Bare rare blikk og tror faktisk du hadde blitt en snakkis på vaktrommet.

Anonymous poster hash: fa962...e34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...