Gå til innhold

Nye klær til barnehagestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene starter på barnehagen igjen etter ferie, men er det vanlig å ha helt nye klær første dagen?

Slik som nye klær til skoelstart - hvor man får nytt antrekk til starten av hvert klassetrinn?

De har gått i barnehage i to år tidligere og hadde nye antrekk til disse oppstartene, men det var hovedsaklig fordi første året var i en familiebarnehage og deres første dag i barnehage noen sinne, og i fjor var det første dag i "ny" barnehage.

Men hva med i år?
Er det forventet å stille i spiltter nytt antrekk?

*surrete mamma til to*

Anonymous poster hash: 05ab2...eb6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er aldri noe jeg har tenkt på ihvertfall!

Anonymous poster hash: b1f0b...9d0

Skrevet

Overhodet ikke, i barnehagen bruker man tøy man ikke er redd for

Anonymous poster hash: 731ff...772

Skrevet

Nei, det er ingen som forventer at ungene skal stille i nytt antrekk, og det er det heller ikke på skolen. Barna pynter seg første dag i første klasse, men kun denne ene dagen.

Skrevet

Mine har aldri hatt det... Fikk nytt antrekk til første skoledag i 1.klasse, bortsett fra det har de ikke hatt nye klær første dag etter skoleferien heller. Det har i så fall vært tilfeldig. Har ikke lagt merke til at noen andre har hatt det heller.

Anonymous poster hash: 08245...43e

Skrevet

Nei. Ikke vanlig i det hele tatt.

Og mine har fått nytt antrekk kun til førsteklasse, ikke til skolestart årene etterpå. Det er ikke vanlig her ihvertfall.

Skrevet

Nei, jeg klær dem kun i de mest behagelige klærne. Det skal ikke være fint eller pynt!

Skrevet

Nei.

Mine bruker joggiser i bhg, gjerne i fleece.

Anonymous poster hash: 3a6c5...ef1

Skrevet

Det blir noe nytt til barnehagestart, men det er grunnet at jenta har vokst masse siden mai og klærne hun brukte før sommerferien er stort sett for små. Kjøpet ikke nytt for at hun skal ha et nytt antrekk til den første dagen, men litt nytt fordi hun trenger bukser, gensere og jakker når det blir for kaldt med sommerkjoler.

Skrevet

Eg kjøper nytt til bhg start. Synes slikt er litt stas 😊men altså nye kvardagsklær...

Skrevet

Nei,

men kjøper gjerne nye joggedresser på høsten, behaglig i bhg

Skrevet

Takk for svar :)
Da slipper jeg stresse med det - da sendes de i bhg i vanlig tøy.

HI

Anonymous poster hash: 05ab2...eb6
Skrevet

Nei, det får ikke min jente som begynner på siste året i bhg. Det får ikke de to andre sin begynner i 5. Og 6. klasse heller. Men, minste får nye klær når hun begynner i 1. klasse. Det har alle fått.

Skrevet

Gutten min starter i bhg nå snart, og jeg har ikke kjøpt inn klær som jeg ikke "tåler" at blir ødelagte.

Klær i barnehagen skal ha god bevegelighet, være behagelige å leke i og praktiske og ta på/av for de ansatte mener jeg. Men jeg sender ikke barnet i bhg med for utvaskede klær, det ser bare fattigslig ut.

Skrevet

Nei, man tar barnet på det som passer, men hadde tatt på barnet "ordentlige" klær første dagen i ny barnehage.

Anonymous poster hash: 273f5...3e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...