Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #1 Skrevet 30. juli 2016 Fikk nylig tilbake MR bilder av bekkenet og abdomen, og fikk sjokk da jeg så at inni meg bor det en veldig tynn person. Jeg er heldigvis ikke innfeit, alt fettet lå utenpå. Svært lite fra navlen og opp, men så så så mye på hofter, rumpe og lår. Jeg sliter med hormonene mine. Alt fra endel cyster på eggstokker, i livmor, uregelmessige menstruasjoner, korte menstruasjoner etc. Dette spiller selvfølgelig en rolle i hvorfor jeg er overvektig fra navlen og ned. Det verste er at når jeg ser meg i speilet på badet, så ser jeg normalt tynn ut. Man ser tydelig kragebeina, ribbena som er festet til brystbenet ser man gjennom huden, bruker str 70C i BH. Altså ganske vanlig. Ansiktet er lite, ikke noe ekstra fett der, eller dobbelthake eller noe. Ser jeg hele kroppen min så ser jeg rett og slett feit ut. Jeg er feit med altfor lite hode, og for liten overkropp. Jeg er like uproposjonert som nicki minaj, bare at min rumpe og mine lår er større. Så hva gjør jeg? Hvordan går jeg ned i vekt videre uten å se ut som om jeg har anoreksi fra livet og opp, og som om jeg er tjukken mctjukk fra livet og ned? Det er så fortvilende. Veier 66 kilo og er 160 høy. Jeg er like tynn i overkroppen som da jeg veide 46 kilo og var 18 år gammel. Jeg trener forresten ca 8-10 timer i uken, og spiser nogelunde sunt og normalt, med litt utskeielser i helgene Anonymous poster hash: 2aafc...722
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #2 Skrevet 30. juli 2016 Kutt karbohydratene. Lavkarbo altså. Anonymous poster hash: 0c37f...37c
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #3 Skrevet 30. juli 2016 250 kcal hvert måltid, 5 ganger om dagen. Anonymous poster hash: f98f2...229
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #4 Skrevet 30. juli 2016 Kutt karbohydratene. Lavkarbo altså. Anonymous poster hash: 0c37f...37c Hvorfor lavkarbo? Her må du utdype, hvordan vil dette hjelpe meg å få en jevnere kropp? Spiser grovt og grønt for tiden. Anonymous poster hash: 2aafc...722
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #5 Skrevet 30. juli 2016 Du sier du trener 8-10 timer i uken, hva trener du? Anonymous poster hash: e7b01...5e7
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #6 Skrevet 30. juli 2016 Hvis du sliter med hormonene så kan det være verdt et forsøk! Har pco selv, og merker stor forskjell på lavkarbokosthold. Pco er ofte lnket til insulinresistens. Nå mener jeg ikke nødvendigvis at man skal på lchf, men noe der i mellom. Jeg pleier å ligge på 60-100g karbo per dag. Grovt, grønt og bær. Rent kjøtt, fisk og sjømat, egg og spekemat. Mørk sjokolade til kos. Anonymous poster hash: 0c37f...37c
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #7 Skrevet 30. juli 2016 250 kcal hvert måltid, 5 ganger om dagen. Anonymous poster hash: f98f2...229 Det blir veldig lite mat med tanke på alt jeg trener. Det er 1250 kcal. Det vil jo bare ødelegge hele metabolismen min. Problemet mitt er ikke å gå ned i vekt så og si, men å få balansert ut vekten. Som sagt jeg ser tynn ut oventil, men er tjukk i ræv og lår. Lavkalori vil jo bare bryte ned musklene slik at jeg kommer til å se enda verre ut oventil. Anonymous poster hash: 2aafc...722
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #8 Skrevet 30. juli 2016 Du sier du trener 8-10 timer i uken, hva trener du? Anonymous poster hash: e7b01...5e7 Jeg sykler til og fra jobb (ca 400 høydemeter hver vei), 15 km, tar rundt en time daglig totalt. Også driver jeg med krav maga 2-3 ganger i uken. har som regel kun 1 hviledag og det er søndag. hi Anonymous poster hash: 2aafc...722
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #9 Skrevet 30. juli 2016 Hvis du sliter med hormonene så kan det være verdt et forsøk! Har pco selv, og merker stor forskjell på lavkarbokosthold. Pco er ofte lnket til insulinresistens. Nå mener jeg ikke nødvendigvis at man skal på lchf, men noe der i mellom. Jeg pleier å ligge på 60-100g karbo per dag. Grovt, grønt og bær. Rent kjøtt, fisk og sjømat, egg og spekemat. Mørk sjokolade til kos. Anonymous poster hash: 0c37f...37c Kanskje. Men er ikke det en del hormoner i kjøttmat? Min kusine som har PCOS har blitt anbefalt om å ikke røre rødt kjøtt og melkeprodukter av ernæringsfysiolog. Jeg forbinder lavkarbo med endel fett. Og spesielt egg inneholder mye kolesterol. Jeg har ikke PCOS da, jeg har mest cyster i livmor, og noen på eggstokkene. Jag har ikke lyst å slenge meg på første og beste diett fordi noen anbefaler den på et forum, jeg må vite mer. Jeg blir spesielt skeptisk når mange av de som anbefaler og skriver bøker om f.eks lavkarbo, paleo etc er overvektige selv. Om diettene er så bra, hvorfor er de fortsatt overvektig. Men kan du ikke fortelle om hvordan dietten har virket for deg? Hadde du samme problemet som meg med å være tynn oventil og tjukk nedentil? Anonymous poster hash: 2aafc...722
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #10 Skrevet 30. juli 2016 Kanskje. Men er ikke det en del hormoner i kjøttmat? Min kusine som har PCOS har blitt anbefalt om å ikke røre rødt kjøtt og melkeprodukter av ernæringsfysiolog. Jeg forbinder lavkarbo med endel fett. Og spesielt egg inneholder mye kolesterol. Jeg har ikke PCOS da, jeg har mest cyster i livmor, og noen på eggstokkene. Jag har ikke lyst å slenge meg på første og beste diett fordi noen anbefaler den på et forum, jeg må vite mer. Jeg blir spesielt skeptisk når mange av de som anbefaler og skriver bøker om f.eks lavkarbo, paleo etc er overvektige selv. Om diettene er så bra, hvorfor er de fortsatt overvektig. Men kan du ikke fortelle om hvordan dietten har virket for deg? Hadde du samme problemet som meg med å være tynn oventil og tjukk nedentil? Anonymous poster hash: 2aafc...722 Du trenger ikke å spise mye fett eller rødt kjøtt på lavkarbo. Du kan fint spise et egg om dagen uten problem. Anonymous poster hash: 14423...726
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #11 Skrevet 30. juli 2016 Det blir veldig lite mat med tanke på alt jeg trener. Det er 1250 kcal. Det vil jo bare ødelegge hele metabolismen min. Problemet mitt er ikke å gå ned i vekt så og si, men å få balansert ut vekten. Som sagt jeg ser tynn ut oventil, men er tjukk i ræv og lår. Lavkalori vil jo bare bryte ned musklene slik at jeg kommer til å se enda verre ut oventil. Anonymous poster hash: 2aafc...722 Mulig du har lipødem om alt fett samler seg på underkroppen? Google. Er du skeptisk til råd her bør du prate med kyndig helsepersonell da, ernæringsfysiolog feks. Anonymous poster hash: f98f2...229
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #12 Skrevet 30. juli 2016 Mulig du har lipødem om alt fett samler seg på underkroppen? Google. Er du skeptisk til råd her bør du prate med kyndig helsepersonell da, ernæringsfysiolog feks. Anonymous poster hash: f98f2...229 Kankje ikke skeptisk til råd her, men jeg hadde vært takknemlig for lenker til vitenskap som sa noe om hvordan diettene virker. Jeg har vært hos fastlege og fikk tilbake "spis balansert". Og joda det har funket. Det er bare de siste 10 kiloene som plager meg, og problemet med at alle kiloene ligger på underkroppen. Går jeg mer ned i vekt på den måten jeg spiser og trener på i dag kommer jeg til å se helt skrapt ut og fortsatt være halvtjukk. Har sett på lipødem, og kommet frem til at jeg mest sannsynlig ikke har det ettersom jeg ikke har smerter i bena, eller har fett som ligger som en haremsbukse på bena. Anonymous poster hash: 2aafc...722
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #13 Skrevet 30. juli 2016 Kanskje. Men er ikke det en del hormoner i kjøttmat? Min kusine som har PCOS har blitt anbefalt om å ikke røre rødt kjøtt og melkeprodukter av ernæringsfysiolog. Jeg forbinder lavkarbo med endel fett. Og spesielt egg inneholder mye kolesterol. Jeg har ikke PCOS da, jeg har mest cyster i livmor, og noen på eggstokkene. Jag har ikke lyst å slenge meg på første og beste diett fordi noen anbefaler den på et forum, jeg må vite mer. Jeg blir spesielt skeptisk når mange av de som anbefaler og skriver bøker om f.eks lavkarbo, paleo etc er overvektige selv. Om diettene er så bra, hvorfor er de fortsatt overvektig. Men kan du ikke fortelle om hvordan dietten har virket for deg? Hadde du samme problemet som meg med å være tynn oventil og tjukk nedentil? Anonymous poster hash: 2aafc...722 Jeg er pæreformet, hvor alt legger seg fra navlen og ned egentlig. Fikk svangerskapsdiabetes, så jeg bør være nøye med kosten fordi jeg har økt risiko for diabetes 2 seinere i livet. Lavkarbo har gitt meg mer energi, mindre oppblåst mage og lavere vekt. Det er ikke bare tjukkaser som skriver lavkarbobøker altså, men jeg vil anbefale deg å gå på biblioteket og titte litt. Jeg har brukt bøkene til Annika Dahlquist og Ullrika Davidsson. Disse er ganske moderate, og med mye fiskeretter. Jeg spiser egg med god samvittighet hver dag. Kokt, stekt, posjert. Frøknekkebrød, smothier med avokado og bringebær, gresk yoghurt med bær og kokos. Det er ikke bare bacon og smør! Anonymous poster hash: 0c37f...37c
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #14 Skrevet 30. juli 2016 Kankje ikke skeptisk til råd her, men jeg hadde vært takknemlig for lenker til vitenskap som sa noe om hvordan diettene virker. Jeg har vært hos fastlege og fikk tilbake "spis balansert". Og joda det har funket. Det er bare de siste 10 kiloene som plager meg, og problemet med at alle kiloene ligger på underkroppen. Går jeg mer ned i vekt på den måten jeg spiser og trener på i dag kommer jeg til å se helt skrapt ut og fortsatt være halvtjukk. Har sett på lipødem, og kommet frem til at jeg mest sannsynlig ikke har det ettersom jeg ikke har smerter i bena, eller har fett som ligger som en haremsbukse på bena. Anonymous poster hash: 2aafc...722 Ikke godt å si da. Vanskelig å punktslanke kroppen. Min svigersøster og svigermor ser tykk ut på underkroppen men er slank oventil. Noen er bare sånn. Er selv 160 og har veid 65, men fettet har vært jevnt fordelt. Er nå 56 kilo.. Mulig en PT kan hjelpe deg bedre for øvelser. Anonymous poster hash: f98f2...229
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #15 Skrevet 30. juli 2016 Du har lipødem. Du kan ikke slanke bort fettet. Hvis du trener hardt kan du faktisk bli fetere! Pga lymfevæsken. Ikke tren så du får støle muskler. Uansett om du slanker deg, går fettet bare av på overkroppen. Har du merket smerter? Noen kjenner smerte når fettcellene øker. Noen lever med konstant smerte i fettet. Vondt å jogge? Umulig? Dette er det mange som har i varierende grad, de fleste kvinner egentlig. Visstnok bare et tilfelle på en mann. Det vanligste er cellulitter. Det er aller mildeste grad. Og da kan du tenke deg at det er mange som har det Fettsuging er eneste mulighet for å jevne ut forskjellen på over/underkropp. Deretter være veganer for å ikke legge på seg igjen. Dette er hormonelt og starter i pubertet/svangerskap og overgangsalder. Anonymous poster hash: be0bf...85a
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #16 Skrevet 30. juli 2016 Du har lipødem. Du kan ikke slanke bort fettet. Hvis du trener hardt kan du faktisk bli fetere! Pga lymfevæsken. Ikke tren så du får støle muskler. Uansett om du slanker deg, går fettet bare av på overkroppen. Har du merket smerter? Noen kjenner smerte når fettcellene øker. Noen lever med konstant smerte i fettet. Vondt å jogge? Umulig? Dette er det mange som har i varierende grad, de fleste kvinner egentlig. Visstnok bare et tilfelle på en mann. Det vanligste er cellulitter. Det er aller mildeste grad. Og da kan du tenke deg at det er mange som har det Fettsuging er eneste mulighet for å jevne ut forskjellen på over/underkropp. Deretter være veganer for å ikke legge på seg igjen. Dette er hormonelt og starter i pubertet/svangerskap og overgangsalder. Anonymous poster hash: be0bf...85a
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #17 Skrevet 30. juli 2016 Du har lipødem. Du kan ikke slanke bort fettet. Hvis du trener hardt kan du faktisk bli fetere! Pga lymfevæsken. Ikke tren så du får støle muskler. Uansett om du slanker deg, går fettet bare av på overkroppen. Har du merket smerter? Noen kjenner smerte når fettcellene øker. Noen lever med konstant smerte i fettet. Vondt å jogge? Umulig? Dette er det mange som har i varierende grad, de fleste kvinner egentlig. Visstnok bare et tilfelle på en mann. Det vanligste er cellulitter. Det er aller mildeste grad. Og da kan du tenke deg at det er mange som har det Fettsuging er eneste mulighet for å jevne ut forskjellen på over/underkropp. Deretter være veganer for å ikke legge på seg igjen. Dette er hormonelt og starter i pubertet/svangerskap og overgangsalder. Anonymous poster hash: be0bf...85a
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #18 Skrevet 30. juli 2016 Kankje ikke skeptisk til råd her, men jeg hadde vært takknemlig for lenker til vitenskap som sa noe om hvordan diettene virker. Jeg har vært hos fastlege og fikk tilbake "spis balansert". Og joda det har funket. Det er bare de siste 10 kiloene som plager meg, og problemet med at alle kiloene ligger på underkroppen. Går jeg mer ned i vekt på den måten jeg spiser og trener på i dag kommer jeg til å se helt skrapt ut og fortsatt være halvtjukk. Har sett på lipødem, og kommet frem til at jeg mest sannsynlig ikke har det ettersom jeg ikke har smerter i bena, eller har fett som ligger som en haremsbukse på bena. Anonymous poster hash: 2aafc...722 Jeg har verken haremsbukse eller daglige smerter, så se bort fra dette. Det er mange typer! Så du må heller se på formen din, alle pærer har lipødem! Anonymous poster hash: be0bf...85a
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2016 #19 Skrevet 30. juli 2016 Kutt karbohydratene. Lavkarbo altså. Anonymous poster hash: 0c37f...37c Å kutte alt av karbo er ikke lavkarbo, lavkarbo er riktige karbohydrater, ikke ingen karbohydrater. Atkins er ingen karbohydrater, men det er mye fett da. Så lei av folk som tror lavkarbo er ingen karbohydrater. Anonymous poster hash: 6e71d...f60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå