Gå til innhold

Hvor mange ganger spiser du i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du gi en oversikt over hva slags mat og ca mengde du spiser til hvert måltid?

Anonymous poster hash: 65698...bd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost

En 1/4 boks (stor) med cottage cheese, 2 spiseskjeer mager vaniljekesam og valnøtter. Litt bær oppi hvis jeg har. 1 kopp kaffe og vann.

Mellommåltid- en frukt

Lunsj- 2 knekkebrød med masse makrell i tomat og agurk. 1 kaffe og vann.

Middag- 1 potet, masse grønnsaker og nevestor porsjon med kjøtt/ fisk.

Mellommåltid- jordbær med melk når for tiden. Ellers frukt.

Kveldsmat- 2 brødskiver med kjøttpålegg eller hvitost med agurk eller paprika.

Anonymous poster hash: f8a30...aed

Skrevet

Nå er det sommerferie, så jeg spiser en og annen is, og godterivanene har sklidd litt ut. Er ikke kun på lørdager, men kanskje 2-3 ganger i uka🙈

Av mat spiser jeg f.eks.

Frokost: to grove knekkebrød med pålegg, eller en smoothie laget på bær, vann, to ss yoghurt naturell og litt frø/korn.

Lunsj: har ofte suppe eller salat. Suppa lager jeg av grønnsaker, vann, buljong og krydder, kjører i blender.

Middag: vanskelig å gi eksempler, men har fokus på rene råvarer og mye grønt. Vi spiser ikke pølser, fiskepinner, Toro o.l.

Spiser typisk et stykke kjøtt/fisk, masse grønt, litt pasta/ris/potet. Men spiser også to pizzastykker pluss salat, om det er på menyen. Har vegetarmiddag også et par ganger i uka.

Kvelds: spiser nesten alltid en frukt, et kanelknekkebrød uten pålegg og en kopp te. Men hvis mannen lager varme rundstykker spiser jeg et rundstykke i stedet...

Jeg prøver å være sunn og gå ned 4-5 kg, men mangler litt viljestyrke...😜

Anonymous poster hash: 40762...aae

Skrevet

Vanene mine har også sklidd ut når vi er på ferie.

Hjemme spiser jeg 1-2 måltider og 0-1 mellommåltid.

Spiser noen ganger middag til frokost. Ellers er frokosten gjerne et par egg med litt majones, reker og et par skiver roastbiff. Eller et par lavkarbo rundstykker eller lavkarboskiver eller middagsrester.

Middagen er eks. 2 hamburgere i 1 brød med cheddar. En liten håndfull salat.

1 stykke laks, litt agurkskiver og saus. Dersom jeg gidder et par buster med blomkål/brokkoli.

1/2 kyllingfilét og en god håndfull salat og saus.

Her på ferie spiser jeg kanskje 1 stor skål med yoghurt med nøtter i, 2 lavkarboskiver med pålegg eller bare vannmelon til frokost.

Middag er 1 stykke biff med medium salat.

Burger som forklart lenger oppe og 1 lite kyllingspyd i tillegg.

Men jeg småspiser litt. Spiser peanøttsmør, litt sukkerfri sjokolade, nøtter og litt baconcrisp av og til mellom måltidene..

Prøver å ikke legge på meg i ferien, men går heller ikke inn for å gå ned den måneden vi er bortreist. Det får vente til jeg kommer hjem igjen 😊😊

Skrevet

4 måltider og to frukt/grønnsaksmåltider

Skrevet

Nå i ferien spiser jeg når det passer/jeg gidder og det jeg har lyst på.

Til vanlig spiser jeg 4 måltider + 1-2 små mellommåltider. F.eks

Frokost kl 7: 2 knekkebrød med hvitost eller skinke

Mellommåltid kl 10: En frukt /gulrot /Skyr

Lunsj kl 13: 1-2 skiver, kanskje med en frukt eller gulrot. Salat, middagsrester eller havregryn, skummet melk og bær.

Middag kl 17: helt vanlig mat

Kvelds kl 20: 2 knekkebrød eller en skive. Dobbel 0% yoghurt med bær. Og gjerne noe godis/snacks og/eller alkohol. (Der må jeg skjerpe meg).

Nå er jeg i permisjon, så det varierer litt hvordan dagene er, men jeg prøver å holde meg til det over. Det hender litt for ofte at lunsjen bare blir en banan eller gulrot i farten, hvis jeg plutselig ser at klokken er to uten at jeg har "fått" spist.

Skrevet

akkurat nå 1-2 ganger, men skal  tilbake til 4-6 ganger fra mandag av og kuttet ut all brus og andre usunne ting på hverdagen,vert altfor slurvete nå de siste 3-4mnd, men har bare gått opp 3 kg, så er veldig overrasket at det ikke er mer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...