Gå til innhold

Bilsyk unge

Anbefalte innlegg

Skrevet

I utgangspunktet er jeg veldig streng på at barna skal sitte bakovervendt så lenge som mulig. Eldste satt bakovervendt til nesten 5 år uten problemer og jeg har aldri tenkt tanken på at ikke lille også skal det. Men det var inntil hun begynte å slite med bilsyke. Jeg tenkte først at det var tilfeldig, en dårlig dag, en svingete vei osv, men nå kaster hun opp etter 10 minutter i bilen uansett. Setet har vært tatt ut og vasket annenhver dag i flere uker og bilen vaskes så godt som mulig, men dette går jo ikke i lengden. Det er jo også fryktelig ubehagelig for lille stakkars. Så hva gjør man da? Snur henne selvom hun bare er 2 år? Gir reisesyketablett?

Anonymous poster hash: 29391...439

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Postafen først, og se om det hjelper før du evt snur setet.

Anonymous poster hash: b1eb0...1d1

Skrevet

Vi måtte snu barnet da hun var 1.5 år. Spydde hver eneste kjøretur og det ble betraktelig mer farlig enn å sitte fremovervendt. Håpløst å skulle insistere på bakovervendt når barnet spyr ut bilen og gråter fortvilt bare man skal på butikken. Å gi legemidler ved hver biltur kan man jo selvfølgelig ikke gjøre, da er det betraktelig tryggere å snu setet. Postafen vil sløve ned ungen i tillegg.

Anonymous poster hash: 73364...ca9

Skrevet

Prøv Postafen først, og se om det hjelper før du evt snur setet.Anonymous poster hash: b1eb0...1d1

Postafen er for barn fra 6 år og oppover.

Anonymous poster hash: 9903c...8e5

Skrevet

Postafen er for barn fra 6 år og oppover.

Anonymous poster hash: 9903c...8e5

Nei, postafen (1/4 tablett) kan gis fra ett år. Har fått det bekreftet av lege og hvis du Googler så finner du det samme svaret.

Vi har samme problem og bruker postafen, men vi kjører veldig sjelden bil med barna Kan jo ikke akkurat bruke postafen på daglig basis.

Fireåringen klarer nå å kaste opp i en plastskål vi har stående i bilen på setet ved siden av han.

Anonymous poster hash: e5f4f...2e8

Skrevet

Prøv de reisesykearmbåndene først(fås også på apotek). postafen er så søvndyssende, så er barne ekstra uheldig og sensitivt blir det jo kjempesløvt..

Anonymous poster hash: 5fd49...e21
Skrevet

Husker at mora mi ga oss barna postafren som små og jeg hatet det fordi jeg ble så trøtt og fikk kraftig hangover. Jeg ville heller spy men det ville selvfølgelig ikke foreldrene våre. Husker at hun hadde delt opp pillen så det var ikke en hel. Så jeg gir ikke postafren til min 2.5 åring og de sa på apoteket st han ikke kan få det når vi spurte om andre alternativer. Vi kjøpte sånne reisebånd men de funker ikke på han. Vi har isofix så det er lett å bytte sete så vi brukte et nytt fremovervent sete når vi kjørte 5 timer en vei i sommerferien. Ellers så bruker vi ennå det bakovervente men han er lang i bena så vi må bytte uansett om ikke kjempe lenge.

Anonymous poster hash: 510bb...024

Skrevet

Dere har sikkert tenkt på det men: Hvordan er kjørestilen deres? Bruk lang tid på nedbremsing, lang tid på akselerasjon, gir forsiktig og kjør saaaaakte inn og ut av rundkjøringer og inn og ut fra parkeringsplass. Vær veldig forsiktig i krappe svinger, bare det å svinge ut på vei kan gjøre meg dårlig hvis det ikke gjøres varsomt.

Med bilsyk unge er det lett å la seg stresse men det er det å ta seg god tid med en myk kjørestil som gjør turen best for barnet.

Anonymous poster hash: 959d7...ae7

Skrevet

Ikke gi barnet melkeprodukter før bilturen ihvertfall 😆

Anonymous poster hash: 4cea9...6e1

Skrevet

Veldig pen kjøring, hensynsfull i svinger og alt, men hun sutrer etter 2 min og gråter etter 5 min. Innen 10 min har hun spydd. Jeg kan ikke gi henne reisesyketablett for hver tur, vi er avhengig av bilkjøring omtrent hver dag.

Anonymous poster hash: 29391...439

Skrevet

Etter å ha prøvd reisesyketabletter, armbånd, ingen melk før reise, ingen mat før reise, tørre kjeks før reise, cola, vann, kaldt i bilen, lufting, hyppig stopp, tyggis osv. snudde jeg setet da hun var 2 år. Snudde setet og tok av nakkestøtten på passesjersetet så hun kunne se rett frem. Det fungerte. Hun sluttet ikke helt å kaste opp, men hun kastet ikke opp like mye og like ofte. Vi kom oss i det minste frem og tilbake fra barnehagen uten oppkast.

Anonymous poster hash: e3bce...058
Skrevet

Snu setet!! Hilsen en som har spydd myyyye i bilen opp gjennom årene. Å være konstant kvalm og uvel er helt for j......!!

Anonymous poster hash: 28786...132

Skrevet

Er det ikke en forovervendt bilstol med pute foran magen som har kommet ganske godt ut i tester?

Anonymous poster hash: 309de...687

Skrevet

Er det ikke en forovervendt bilstol med pute foran magen som har kommet ganske godt ut i tester?

Anonymous poster hash: 309de...687

Jo, cybex pallas. Men den skal visstnok være farlig.

Anonymous poster hash: c445a...d3b

Skrevet

Vi måtte snu barnet da hun var 1.5 år. Spydde hver eneste kjøretur og det ble betraktelig mer farlig enn å sitte fremovervendt. Håpløst å skulle insistere på bakovervendt når barnet spyr ut bilen og gråter fortvilt bare man skal på butikken. Å gi legemidler ved hver biltur kan man jo selvfølgelig ikke gjøre, da er det betraktelig tryggere å snu setet. Postafen vil sløve ned ungen i tillegg.

Anonymous poster hash: 73364...ca9

Samme her måtte snu etter 1,5 år. Har ca 20 min kjøring til barnehage og spyskåtta står etter ca 10 min. prøvde ditten og datten men det hjalp ikkje. 

Anonymous poster hash: e7423...027

Skrevet

I dette tilfellet hadde jeg snudd setet uten å tenke meg særlig mer om, gitt.

Skrevet

Det er ikke sikkert det hjelper å snu setet, men jeg hadde prøvd og heller snudd tilbake hvis det ikke hjalp. En venninne endte opp med å ikke kunne kjøre alene med datteren fordi det måtte sitte en ved siden av og holde pose el når hun måtte kaste opp, uavhengig av om hun satt forover eller bakover. De bodde heldigvis nærme barnehagen og gikk dit.

Anonymous poster hash: e563f...69f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...