Gå til innhold

Dia type 2.. noen som kan svare?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ligger ditt blodsukker på? (Fastende)

 

Og om man får påvist typ2, får man blodsukkerapparat og tilbehør eller må man kjøpe selv? Og trenger man det egentlig?

 

Anonymous poster hash: 40fa7...516

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke meg men mannen. Hans langtidsblodsukker lå på rundt 14 da han oppdaget at han var syk. Nå ligger det på ca 7 ved forrige kontroll. Ja du får hente ut alt nødvendig utstyr på egenandel - apparatet fikk han med gratis. Det er viktig å ha god kontroll så ja det trenger man.

Skrevet

Jeg har svangerskapsdiabetes. Fikk bl.s apparat, og fikk blåresept på stix og stikkenåler.

 

Anonymous poster hash: cc1f4...006

Skrevet

Ja du trenger blodsukkerapparat og det får du gratis. Du får også blåresept på stix og nåler til stikkeren. Som regel så blir man fulgt opp hos fastlegen men kan henvises til Endokrinologisk poliklinikk for hjelp til å starte opp. Er det i forbindelse med svangerskap så følges man som regel opp på gyn/føde—poliklinikk i samarbeid med endokrinologisk poliklinikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...