Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #1 Skrevet 29. juli 2016 Hva ligger ditt blodsukker på? (Fastende) Og om man får påvist typ2, får man blodsukkerapparat og tilbehør eller må man kjøpe selv? Og trenger man det egentlig? Anonymous poster hash: 40fa7...516
Hønemor30 Skrevet 30. juli 2016 #2 Skrevet 30. juli 2016 Ikke meg men mannen. Hans langtidsblodsukker lå på rundt 14 da han oppdaget at han var syk. Nå ligger det på ca 7 ved forrige kontroll. Ja du får hente ut alt nødvendig utstyr på egenandel - apparatet fikk han med gratis. Det er viktig å ha god kontroll så ja det trenger man.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Jeg har svangerskapsdiabetes. Fikk bl.s apparat, og fikk blåresept på stix og stikkenåler. Anonymous poster hash: cc1f4...006
Ziva Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Ja du trenger blodsukkerapparat og det får du gratis. Du får også blåresept på stix og nåler til stikkeren. Som regel så blir man fulgt opp hos fastlegen men kan henvises til Endokrinologisk poliklinikk for hjelp til å starte opp. Er det i forbindelse med svangerskap så følges man som regel opp på gyn/føde—poliklinikk i samarbeid med endokrinologisk poliklinikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå