Gå til innhold

Baby og MME (Hipp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere ammet babyen min, men må nå gi MME istedet og er litt usikker på hvor nøye man må være på fremgangsmåten? Gutten min er 3,5 mnd. Kan jeg lage ferdig (kaldt, kokt vann og pulver) to flasker på kvelden og varme disse i microen på natten når han skal ha mat?

Anonymous poster hash: 24369...836

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tidligere ammet babyen min, men må nå gi MME istedet og er litt usikker på hvor nøye man må være på fremgangsmåten? Gutten min er 3,5 mnd. Kan jeg lage ferdig (kaldt, kokt vann og pulver) to flasker på kvelden og varme disse i microen på natten når han skal ha mat?

Anonymous poster hash: 24369...836

Nei det ville jeg ikke gjort pga bakterievekst. Men du kan f eks ta kaldt kokt vann på flaske og sette i kjøleskapet, når babyen skal ha mat varmer du vannet i mikroen og så tilsetter pulver. Evt kan du lage klart varmt kokt vann på termos kanskje? :)

Anonymous poster hash: 480b0...c85

Skrevet

Nei, det kan du ikke. Ha flasker med kokt, avkjølt vann på nattbordet, + en termos med varmt, kokt vann. Så blander du 50/50 kaldt og varmt vann, har i pulver, og voila 😃

Anonymous poster hash: 07dad...f65

Skrevet

På prematuravdelingen vi er på, lager de opp mme på morgenen og bruker hele dagen. Disse blir varmet i mikroen (morsmelk skal ikke varmes i mikro pga ødelegger antistoffer, dette er det ikke i mme i følge de her).

Morsmelken stær ferdig oppmålt i kjøleskapet fram til bruk.

Anonymous poster hash: 5f97c...0f2

Skrevet

Vi gir også hipp og hørte med Rikshospitalet da lille bare får mme. Vi fikk beskjed om at vi kunne gjøre som de gjorde - blande opp til en dags forbruk og setre i kjøleskapet og varme opp i vannbad. Mikro anbefalte de ikke.

Anonymous poster hash: 13dcb...303

Skrevet

Når de er 3 mnd så trenger de ikke kokt vann lengre men ingen mennesker skal drikke varmt vann fra krana pga bakterier så varme vannet må mann. Når sønnen vår var 3 mnd så kokte vi varmt vann og hadde på en termos på benken og blandet det med kaldt vann fra krana. Man lærer seg blandingsforholdet. Også hadde vi ferdig oppmålt mme, så vi slapp å dosere kl 3 på natta.

Anonymous poster hash: b5978...1aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...