Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #1 Skrevet 29. juli 2016 Jeg har vært gift med mannen min i mange år. Vi har to barn som er 13 og 16 år gamle. Har det kjempefint sammen, men han har litt problemer med alkohol, slik jeg nå ser det. Det er ikke slik at han drikker daglig, eller hver helg. Men han har stort sett noe i helgene, uten å nødvendigvis bli full. Det som er problemet, er at han kan dra til en kompis og at de sitte og drikker til langt utover natta. Det har skjedd at han har kommet hjem full og at ungene har sett dette. Han har nå midt i ferien vår, vært sammen med denne kompisen i flere dager, der de stort sett har drukket alkohol. Han har bodd der, siden jeg har sagt at han ikke får komme hjem når han er full. Vi har store barn som ikke legger seg så tidlig lenger. Og som får med seg mye mer enn han tror. Men bare det å velge å sitte hos en kompis og drikke i flere dager, midt i ferien vår, har fått meg til å se rødt. Jeg har sagt maaaaange ganger hva jeg synes om dette, og jeg føler han er den eldste tenåringen i huset som trenger de strengeste reglene 😠 Jeg har sagt at jeg har veldig lite følelser igjen for ham. Og at hvis det ikke var for ungene, så ville jeg ha reist på flekken. Han skjønner (fremdeles ikke) at dette er et problem. Jeg har foreslått at vi bor sammen, har separate soverom så får hans handlinger framover avgjøre ekteskapets skjebne. Men jeg har lite forventninger, da dette har pågått over flere år. Han er rett og slett dum, slik jeg ser det. En kjempeegoist! Hva tenker dere? Og hvordan ville dere håndtert det? Mannen er over 40 år😝 Anonymous poster hash: ca06b...a43
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #2 Skrevet 29. juli 2016 Hvor ofte skjer dette da? Du sier han ikke drikker hver uke eller hver helg, men har en rotbløyte innimellom, hva vil egentlig det si? Jeg er avholds, pga sykdom tåler jeg ikke alkohol noe særlig og drikker derfor ikke i det hele tatt. Mannen drikker sjelden, men når han først gjør det tar han seg en skikkelig fest og blir full. Jeg synes det er teit, mannen er jo voksen, men jeg velger å se gjennom fingrene med det likevel. Vi er rett og slett forskjellig på dette punktet. Så lenge mannen min går ut og drikker seg full med kompiser så sjelden som han gjør, kanskje 4-6 ganger i året, så kan jeg fint leve med det. Men har aldri opplevd at han har blitt borte i flere dager da, han kommer alltid hjem en gang mellom 12 og 03 på natta. Han blir aldri fyllesyk heller, så ungene merker lite til at han har noen slike fyllekuler i løpet av året. Eldste er 15 år gammel og skjønner jo at pappa tar seg noen øl når han er på fest, men han har ikke sett pappa full. Anonymous poster hash: fdcf9...e51
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #3 Skrevet 29. juli 2016 Hvor ofte skjer dette da? Du sier han ikke drikker hver uke eller hver helg, men har en rotbløyte innimellom, hva vil egentlig det si? Jeg er avholds, pga sykdom tåler jeg ikke alkohol noe særlig og drikker derfor ikke i det hele tatt. Mannen drikker sjelden, men når han først gjør det tar han seg en skikkelig fest og blir full. Jeg synes det er teit, mannen er jo voksen, men jeg velger å se gjennom fingrene med det likevel. Vi er rett og slett forskjellig på dette punktet. Så lenge mannen min går ut og drikker seg full med kompiser så sjelden som han gjør, kanskje 4-6 ganger i året, så kan jeg fint leve med det. Men har aldri opplevd at han har blitt borte i flere dager da, han kommer alltid hjem en gang mellom 12 og 03 på natta. Han blir aldri fyllesyk heller, så ungene merker lite til at han har noen slike fyllekuler i løpet av året. Eldste er 15 år gammel og skjønner jo at pappa tar seg noen øl når han er på fest, men han har ikke sett pappa full. Anonymous poster hash: fdcf9...e51 Han drikker hos kompisen sin ca en gang i måneden, hvertfall. De senere årene har de hatt en greie med å ta noen dager i fellesferien (!) der de finner på noe. Da er det bare drikking. Så iår flyttet han bare inn hos ham noen dager og så drakk de og var ute på byen. Anonymous poster hash: ca06b...a43
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #4 Skrevet 29. juli 2016 Han drikker hos kompisen sin ca en gang i måneden, hvertfall. De senere årene har de hatt en greie med å ta noen dager i fellesferien (!) der de finner på noe. Da er det bare drikking. Så iår flyttet han bare inn hos ham noen dager og så drakk de og var ute på byen. Anonymous poster hash: ca06b...a43 Opp Anonymous poster hash: ca06b...a43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå