Gå til innhold

Hvis jeg dør..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så mener jeg at bf ikke bør ha hovedomsorg pga. hans psykiske helse. Barnet kjenner ikke pappaen sin.. Og bf er ingen egnet omsorgsperson.

Kan man få dette nedskrevet en plass? Hvem man ønsker skal ta vare på barnet dersom man blir utsatt for feks en ulykke mens barnet enda ikke er myndig?

Anonymous poster hash: 765a1...3a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må skrive og tinglyse en viljeserklæring der du forklarer hvem du vil skal ha omsorgen for barnet og hvorfor. Dette betyr ikke at de får omsorgen, men barnevernet vil legge det til grunn når de overtar omsorgen etter din død.

Anonymous poster hash: 00b03...1c0

Skrevet

Kommer ikkje stort med detta pga består han testen så er det hans. 

Anonymous poster hash: b7c23...0e5
Gjest Antarctica
Skrevet

Kommer ikkje stort med detta pga består han testen så er det hans.

Anonymous poster hash: b7c23...0e5

Det finnes ingen "test".

Men det skulle det nok ha gjort.

Skrevet

Det er barnevernet som finner et fosterhjem til barna om du dør, og de vil naturlig nok først sjekke med biologisk far og nær familie ellers.

Har du skrevet en viljeserklæring vil barnevernet ta den med i vurderingen av hvem som skal ta seg av barna.

Anonymous poster hash: a63bb...edc
Skrevet

Har dere felles foreldreansvar? Hvis dere har det, vil far automatisk få omsorgen for barnet.

Dersom du har foreldreansvaret alene, må far evt rette krav om omsorgen, på lik linje med eventuelle andre som ønsker det.

Dersom du skriver en viljeserklæring, skal denne hensyntas. Det er imidlertid ingen garanti.

Jeg skrev viljederklæringen hos advokat, og oppbevarte et eksemplar der, og et hos noen bekjente som jeg stoler 100% på.

Anonymous poster hash: 7cd2b...660

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...