Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #1 Skrevet 29. juli 2016 Har slitt MYE med urinveisinfeksjon og nå er jeg gravid Man får lettere urinveisinfeksjon når man er gravid, har jeg skjønt? Ok å bruke Hiprex? Har det effekt? Håper noen vet.. Anonymous poster hash: b0349...add
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #2 Skrevet 29. juli 2016 Ang medisiner, naturmedisiner ol. så spør legen din siden du er gravid, så du får rett svar og ikke skader barnet i magen Det skal være forebyggende å drikke mye væske, og f.eks mye appelsinjuice. Anonymous poster hash: 68472...dfb
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #3 Skrevet 29. juli 2016 Ang medisiner, naturmedisiner ol. så spør legen din siden du er gravid, så du får rett svar og ikke skader barnet i magen Det skal være forebyggende å drikke mye væske, og f.eks mye appelsinjuice. Anonymous poster hash: 68472...dfb Har ikke time før over helgen 😔😔 Anonymous poster hash: b0349...add
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #4 Skrevet 29. juli 2016 Hold deg unna sukker og drikk mye surt, som sitronvann. Da skaper du et miljø i blæren som bakterier ikke trives i. Anonymous poster hash: 42d94...e85
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #5 Skrevet 29. juli 2016 Ta tranebærkapsler som du får kjøpt på apoteket. Anonymous poster hash: bf3d9...8cb
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #6 Skrevet 29. juli 2016 Hold deg unna sukker og drikk mye surt, som sitronvann. Da skaper du et miljø i blæren som bakterier ikke trives i. Anonymous poster hash: 42d94...e85 Takk for tips 👏 Anonymous poster hash: b0349...add
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #7 Skrevet 29. juli 2016 Ta tranebærkapsler som du får kjøpt på apoteket. Anonymous poster hash: bf3d9...8cb Kan gravide bruke det? Hi Anonymous poster hash: b0349...add
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #8 Skrevet 29. juli 2016 Har ikke time før over helgen 😔😔 Anonymous poster hash: b0349...add Og så? Du får vel ikke garantert uvi i helga? Og om du gjør det så ringer du legevakta Anonymous poster hash: 68472...dfb
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #9 Skrevet 29. juli 2016 Snakk med legen om du kan bruke tranebær i perioder, men husk, det er med tranebær som med antibiotika, de mister sin effekt over lengre tid. Jeg hadde selv kronisk UVI i 4 år. Min første graviditet kurerte meg. Jeg var hos spesialist i urologi (sånn blære, urinveier doktor) å han anbefalte meg faktisk å bli gravid som en løsning på problemet, kanskje det blir det samme for deg? Uansett gav han meg noen tips: drikk vann og hold deg unna juice, saft og brus. Det er en myte at appelsinjuice og sitronsaft hjelper, det er altfor mye sukker i juice som gir godt miljø for bakterier i blæra. Til slutt: tiss FØR sex. Tiss etterpå også, men det er viktigst før. Grunnen er at blæra da er tom og bakterier har ingenting å leve i (dette var nytt for meg, fastlegen sa jo alltid bare at en skulle tisse etterpå...) Anonymous poster hash: f66f5...a21
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #10 Skrevet 29. juli 2016 Snakk med legen om du kan bruke tranebær i perioder, men husk, det er med tranebær som med antibiotika, de mister sin effekt over lengre tid. Jeg hadde selv kronisk UVI i 4 år. Min første graviditet kurerte meg. Jeg var hos spesialist i urologi (sånn blære, urinveier doktor) å han anbefalte meg faktisk å bli gravid som en løsning på problemet, kanskje det blir det samme for deg? Uansett gav han meg noen tips: drikk vann og hold deg unna juice, saft og brus. Det er en myte at appelsinjuice og sitronsaft hjelper, det er altfor mye sukker i juice som gir godt miljø for bakterier i blæra. Til slutt: tiss FØR sex. Tiss etterpå også, men det er viktigst før. Grunnen er at blæra da er tom og bakterier har ingenting å leve i (dette var nytt for meg, fastlegen sa jo alltid bare at en skulle tisse etterpå...) Anonymous poster hash: f66f5...a21 WOW dette var nytt. Skal tisse hele tiden 😊😊 tusen takk for tips Sist svangerskap mistet jeg pga nettop urinveisinfeksjon som gikk videre til nyrebekkenbetennelse og deretter clostridium Så håper det går bra denne gangen. Anonymous poster hash: b0349...add
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #11 Skrevet 29. juli 2016 WOW dette var nytt. Skal tisse hele tiden tusen takk for tips Sist svangerskap mistet jeg pga nettop urinveisinfeksjon som gikk videre til nyrebekkenbetennelse og deretter clostridium Så håper det går bra denne gangen.Anonymous poster hash: b0349...add Har du vært hos urolog å sjekket at du ikke har en feil i urinveiene? Jeg hadde ikke det, derfor var disse tipsene det jeg fikk i tillegg til forebyggende antibiotika jeg gikk på i perioder. Anonymous poster hash: f66f5...a21
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #12 Skrevet 29. juli 2016 Obs obs, du kan IKKE ta tranebærkapsler som gravid ( men er supre ellers). Jeg sjekket dette hos lege, apotek, nett og naturkostforretning da jeg gikk gravid. Det er ikke tranebærene, men noe i kapslene som er uegnet for gravide. Men kjøp konsentrert tranebærjuice i butikken, det hjelper hvertfall litt. Og drikk kokt varmt vann, da må du oftere på do og du skyller infeksjonen lettere ut Anonymous poster hash: 825a7...68f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #13 Skrevet 29. juli 2016 Snakk med legen om du kan bruke tranebær i perioder, men husk, det er med tranebær som med antibiotika, de mister sin effekt over lengre tid. Jeg hadde selv kronisk UVI i 4 år. Min første graviditet kurerte meg. Jeg var hos spesialist i urologi (sånn blære, urinveier doktor) å han anbefalte meg faktisk å bli gravid som en løsning på problemet, kanskje det blir det samme for deg? Uansett gav han meg noen tips: drikk vann og hold deg unna juice, saft og brus. Det er en myte at appelsinjuice og sitronsaft hjelper, det er altfor mye sukker i juice som gir godt miljø for bakterier i blæra. Til slutt: tiss FØR sex. Tiss etterpå også, men det er viktigst før. Grunnen er at blæra da er tom og bakterier har ingenting å leve i (dette var nytt for meg, fastlegen sa jo alltid bare at en skulle tisse etterpå...) Anonymous poster hash: f66f5...a21 Oi, er det sant?? Jeg har slitt med UVI i flere år, og blir så veldig dårlig. Må på legevakt straks, hvis ikke legen har åpent. To-tre timer etter første symptom har jeg blod i urinen og uutholdelig vondt. Drikke, sitronvann, ingenting hjelper. Bare å få antibiotika med en gang. Drikker vann hele tiden for å prøve å forebygge. Da jeg ble gravid var jeg ekstra nøye. Hørt at man lett får det under graviditet, så var sikker på at det kom. Men fikk det aldri, og ikke hatt det siden. Snart to år siden sist, hadde det før gjerne med et par måneder mellom, noen flere hvis jeg var heldig. Kanskje det er sant? Hadde vært så fantastisk, styrer veldig livet. Tenkte på det daglig og drakk og drakk vann (stakkars nyrer;)). Tenker mindre og mindre på det, selv om jeg drikker en del likevel. Jeg ville ikke ta tranebær under graviditet, leste at man var usikker på om det var trygt. Sitronvann i blant og masse vann ellers, samt å gå på toalettet så ofte man kan/må hjelper veldig for meg. Kjøpte også en selvtest så jeg hadde for hånden hvis jeg var på ferie eller i tvil (hørt man kan ha andre symptomer under graviditet). Hvis du får det går det helt fint å få antibiotika. Bare pass på å si i fra at det skal være en som er trygg for gravide. Og noen steder har de ikke praksis på å behandle UVI selv om gravid, enda dette skal gjøres, så stå på ditt hvis du treffer på en sånn! Anonymous poster hash: 7ad53...b16
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #14 Skrevet 29. juli 2016 Har du vært hos urolog å sjekket at du ikke har en feil i urinveiene? Jeg hadde ikke det, derfor var disse tipsene det jeg fikk i tillegg til forebyggende antibiotika jeg gikk på i perioder. Anonymous poster hash: f66f5...a21 Har ikke sjekket. Burde kanskje gjort det. Skal jo til legen over helgen Anonymous poster hash: b0349...add
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #15 Skrevet 29. juli 2016 Oi, er det sant?? Jeg har slitt med UVI i flere år, og blir så veldig dårlig. Må på legevakt straks, hvis ikke legen har åpent. To-tre timer etter første symptom har jeg blod i urinen og uutholdelig vondt. Drikke, sitronvann, ingenting hjelper. Bare å få antibiotika med en gang. Drikker vann hele tiden for å prøve å forebygge. Da jeg ble gravid var jeg ekstra nøye. Hørt at man lett får det under graviditet, så var sikker på at det kom. Men fikk det aldri, og ikke hatt det siden. Snart to år siden sist, hadde det før gjerne med et par måneder mellom, noen flere hvis jeg var heldig. Kanskje det er sant? Hadde vært så fantastisk, styrer veldig livet. Tenkte på det daglig og drakk og drakk vann (stakkars nyrer;)). Tenker mindre og mindre på det, selv om jeg drikker en del likevel. Jeg ville ikke ta tranebær under graviditet, leste at man var usikker på om det var trygt. Sitronvann i blant og masse vann ellers, samt å gå på toalettet så ofte man kan/må hjelper veldig for meg. Kjøpte også en selvtest så jeg hadde for hånden hvis jeg var på ferie eller i tvil (hørt man kan ha andre symptomer under graviditet). Hvis du får det går det helt fint å få antibiotika. Bare pass på å si i fra at det skal være en som er trygg for gravide. Og noen steder har de ikke praksis på å behandle UVI selv om gravid, enda dette skal gjøres, så stå på ditt hvis du treffer på en sånn!Anonymous poster hash: 7ad53...b16 Ja det er ganske fantastisk og legen fikk jo rett han sa at det under en graviditet skjer mange forandringer med kroppen både genetisk, hormoner ol. Dette var visst årsaken uten at han helt kunne forklare eksakt hvorfor det er slik. Vær liiiit forsiktig med hvor mye vann du drikker, det er ikke bra med FOR mye gjennom nyrene hver dag. Drikk normalt og tiss når du kjenner du må, ikke hold deg Jeg har ikke hatt UVI på 8 år nå tror jeg! Anonymous poster hash: f66f5...a21
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #16 Skrevet 29. juli 2016 Tranebærkapsler. Og viktig å drikke nok, gjerne sure drikker som appelsinjuice. Men tar du tranebærkapsler og drikker masse vann bør det holde Anonymous poster hash: 8f493...038
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #17 Skrevet 29. juli 2016 Som flere her skriver, styr unna appelsinjuice! Masse sukker i. Det er også dessverre bevist at tranebær ikke har noen effekt som man trodde tidligere. Jeg hadde det kronisk tidligere, kjempeplaget og gikk på antibiotika hele tiden. Etter første fødselen ble jeg kurert og var så lykkelig, dessverre kom det tilbake etter 6 år, men ikke så hyppig som før. Ting jeg passer på: -aldri bli kald på beina, går gjerne med ullsokker inne på sommeren også -aldri bli kald på rumpa (ikke sitte på steiner når jeg er på tur, bruke lange jakker osv) -ikke bruke stringtruser -bruke truser av bomull, bambus eller ull, ikke syntetisk stoff -vaske nedentil før og etter sex, pluss gå på toalettet -bruke bleket toalettpapir, ikke det tykke brune -drikke nok, men ikke for mye -ta c-vitamin -hvis jeg kjenner antydning til å være kald på rumpa/føttene, ta en varm dusj/bad/fotbad om jeg er hjemme -kjenner jeg begynnende stikking drikker jeg vann med presset sitron . Anonymous poster hash: 4c4f3...5b1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #18 Skrevet 29. juli 2016 Som flere her skriver, styr unna appelsinjuice! Masse sukker i. Det er også dessverre bevist at tranebær ikke har noen effekt som man trodde tidligere. Jeg hadde det kronisk tidligere, kjempeplaget og gikk på antibiotika hele tiden. Etter første fødselen ble jeg kurert og var så lykkelig, dessverre kom det tilbake etter 6 år, men ikke så hyppig som før. Ting jeg passer på: -aldri bli kald på beina, går gjerne med ullsokker inne på sommeren også -aldri bli kald på rumpa (ikke sitte på steiner når jeg er på tur, bruke lange jakker osv) -ikke bruke stringtruser -bruke truser av bomull, bambus eller ull, ikke syntetisk stoff -vaske nedentil før og etter sex, pluss gå på toalettet -bruke bleket toalettpapir, ikke det tykke brune -drikke nok, men ikke for mye -ta c-vitamin -hvis jeg kjenner antydning til å være kald på rumpa/føttene, ta en varm dusj/bad/fotbad om jeg er hjemme -kjenner jeg begynnende stikking drikker jeg vann med presset sitron . Anonymous poster hash: 4c4f3...5b1 Det med trusene er ekstremt viktigt! Glemte å skrive det tidligere:) Stringtruser gnikker tarmbakterier frem noe som igjen gir UVI! Trist du fikk det igjen. Håper virkelig jeg slipper det! Det ødela faktisk ganske mye av dagliglivet, men også sexlysten forsvant. Anonymous poster hash: f66f5...a21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå