Gå til innhold

Epidural eller ei...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal dere ha epidural eller ikke, eller se det an? Jeg er usikker.

Dere som har hatt det før, hadde dere valgt det samme igjen? Vanskelig å vite kanskje, men jeg lurer så felt og må bare spørre.

Målet mitt er å komme gjennom fødselen uten epidural pga komplikasjoner osv som kan oppstå. Men så er det jo det om smertene tar helt over, jeg aner jo ikke hva jeg går til :-(

 

Anonymous poster hash: c40a6...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke med nr 1 og håper jeg klarer meg greit uten denne gangen også 😊 Hadde rask fødsel med nr1 så mulig behovet hadde meldt seg hvis det var mer langvarig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med første, fordi jeg var så fryktelig sliten. Epidural tok vekk all smerte i noen timer, slik at jeg fikk hvilt meg litt før pressriene.

 

Med andremann rakk jeg ikke noe smertestillende, fødte mindre enn en halv time etter at vi parkerte...

 

Nå med tredjemann skal jeg prøve uten, men tror nok at jeg ender opp med epidural om jeg rekker det. Hadde en senabort med rier i fjor, og husker derfor veldig godt hvordan smerten er, og om jeg går lenge med rier, har jeg ingen problemer med å be om epidural.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke med første, ble anbefalt det andre gang på en jm-samtale før fødselen dersom smertene ble like ille og jeg ikke ville miste all evne til kommunikasjon igjen (var en utrivelig første fødsel). Jeg klarte meg lenge uten epidural, men framdriften stoppet opp, kreftene tok slutt og dryppet kom på. Etter en time med bare hyling, var jeg ikke lenger redd for epidural. Den hjalp masse, jeg fikk hvilt og hentet flere krefter og hadde valgt det en gang til om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ha det første gang fordi jeg var så sliten og ville aldri i verden klare meg gjennom presseriene. Hadde en fødsel som startet på torsdag og var ikke ferdig før på lørdag kveld! Denne gangen vil jeg prøve meg uten så lenge jeg klarer, men vil ikke nøle med å be om det om behovet melder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under de verste riene holdt jeg på å hyperventilere flere ganger. Kroppen klarte ikke å slappe av og etter fire timer med kraftige rier og kun 0,5 cm mer åpning, valgte jordmor å gi meg epidural for å klare og slappe av og få åpning. 2 timer etter epiduralen ble satt gikk jeg fra 4cm til 9cm. Så for min del var det ikke snakk om noe annet :) Den var gull verdt!

 

Anonymous poster hash: 44872...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...