Gå til innhold

Råd ang en "venninne" og hennes barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ex beste venninne har skrudd av hjernen sin. Jeg aner ikke hva som har skjedd, men jeg trenger råd.

Tar det punktvis

# fylla, å ja det gøy er det viktigste av alt. Typ hver eneste helg

# Hu juger så det renner for å skape en lykkelig fasade

# Hu er blakk, snylter nav for at de skal betale alt så Hu kan bruke sine penger på gøy

# Hu bor inni telefonen og totalt overser ungene

# Hu tapper faren til ungene for penger fordi Hu forventer at han skal betale alt, fordi Hu ikke gidder, eksempel Hu drøyer strømmen så lenge at den nesten blir sperret for da får Hu nav eller han til å betale, samme med husleie

# Hu ditcher ungene hver eneste helg fordi det er noe gøy som skjer. Dette vet jeg fordi vi alltid er på turer med faren og ungene i helgene

# dattra hennes begynte å gråte den ene gangen Hu skulle være med fordi mamma bare er sur og kjefter

# faren til ungene bodde hos Hu fordi hennes økonomiske rot gjorde at han måtte BP der, han hadde ikke råd til å opprettholde to hushold. Og behovet til ungene går forann hans eget

# nå er han kastet ut, og fikk beskjed om å ta med seg ungene i helgen fordi Hu skulle drekke

#Hu kjøper ikke mat eller klær til ungene fordi Hu og hennes behov er prioritet, så faren er der flere ganger i uka med mat og sniker litt penger til ungene så de har

# det er så mye mannfolk som har vært på Hu de siste to åra at jeg nesten er overbevist om at Hu har bidratt stort til denne nye sos sykdommen

Jeg vet at barnevernet må bli innblandet her. Men hvem vei går jeg, gjennom helsesøster? Dette har vært min aller beste venninne, men nå orker jeg ikke se på Hu engang pga ungene og livet Hu fører. Faren står jo uten bopel pga det her å så ungene kan jo ikke bare flytte dit, akkurat nå sover han her hos oss. Hvem vei går jeg, hva gjør jeg. Faren er så sliten av alt at han virker nesten ikke stakkar. Jeg trenger ikke "hat" meldinger her nå, jeg trenger hjelp til å løse det best mulig for nå SKAL noe gjøres for disse barna.

Anonymous poster hash: bc818...7c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må far rydde opp! Han må innse at han har vært "medavhengig", dvs. det er hans misforståtte snillhet som har gjort det mulig for hans eks å holde på som hun har gjort.

Far må nå først skaffe seg et sted å bo. Han må slutte å betale alt for eksen!

Så kontakter han barnevernet og nav og legger frem hele situasjonen.

Samtidig synes jeg du også må melde til barnevernet. Ta kontakt direkte med barnevernet, ingen vits å gå gjennom et annet ledd!

Begynn nå, kontakt barnevernet her og nå.

Anonymous poster hash: f62ae...57d
Skrevet

Er i Sverige nå, skal kontakte de på mandag når jeg kommer hjem. Skal ha med meg en venninne så vi er to som sier i fra. Ja, har sagt dette til far mange mange ganger, tror han rett og slett er utslitt, virker ikke, ødelagt.

Skrevet

Ring barnevernet nå. Gi en beskymringsmelding med alle detaljer og far kan også søke om HO for barna. Hun er ikke viktig i dette, barna derimot er viktige og at de har et stabilt og trygg oppvekst. Far må skaffe seg et sted å bo som har nok rom for barna snarest og ikke betale mer enn det han skal til mor. Han vil nok trenge mye støtte i tiden fremover for å få til dette, men det er viktig at han og barna blir stått ring om for jeg regner med at mor ikke blir glad for dette. 

Anonymous poster hash: 95f23...3ab
Skrevet

Her må far rydde opp! Han må innse at han har vært "medavhengig", dvs. det er hans misforståtte snillhet som har gjort det mulig for hans eks å holde på som hun har gjort.

Far må nå først skaffe seg et sted å bo. Han må slutte å betale alt for eksen!

Så kontakter han barnevernet og nav og legger frem hele situasjonen.

Samtidig synes jeg du også må melde til barnevernet. Ta kontakt direkte med barnevernet, ingen vits å gå gjennom et annet ledd!

Begynn nå, kontakt barnevernet her og nå.

Glemte å skrive at far trolig kreve be om hovedomsorg for barna.

Han og mor må i tillegg la bidrag gå gjennom nav slik at det er klare rammer for det økonomiske.

Videre må far dokumentere hver eneste gang mor krever mer penger fra ham, ikke kan betale regningene sine osv.

Han bør ta vare på all kommunikasjon med mor, det blir beviser i en ev. sak om barna.

Slutt å stakkarsliggjøre barnas far, han må riste seg ut av den situasjonen han dessverre har vært med på å bidra med. Hadde han satt ned foten for lenge siden ville han hatt bosted selv, han ville ikke blitt blakket av eksen.

Han har nok ment å være snill, men dessverre så har handlingene hans motsatt effekt for barna - det har tillatt at mor kan fortsette sitt uansvarlige liv.

Så slutt å dikke med far, gi ham heller et kjærlig, men bestemt spark i baken. Få ham til å oppsøke barnevernet og nav i dag, da er han i gang. Så hjelper du ham til å finne et sted å bo.

Få ham til å få nav til å ordne med barnebidrag - papirarbeidet kan også gjøres i dag eller i helgen.

Få ham til å innse at fra og med i dag betaler han ikke én krone ekstra til eksen.

Skrevet

Ja, far må virke! Har ringt nå, å venter på at ho skal ringe opp igjen.

Skrevet

Ja, far må virke! Har ringt nå, å venter på at ho skal ringe opp igjen.

Du har meldt henne til barnevernet? Hvis så er det bra, et skritt i riktig retning. Vil minne om at far må ordne seg et bosted med engang. Om han må ta opp lån for å dekke depositum så må han det. 

Anonymous poster hash: 95f23...3ab

Skrevet

Høres ut som både mor og far er rimelig uskikket til å kunne ivareta barna og gi barna god omsorg. Mor surrer rundt og roter det til. Far bidrar, han har ikke bopel og ingen av dem tar ansvar for barna.

Stakkars unger! Her må du melde fra til barneverntjenesten så barna kan få hjelp.

Anonymous poster hash: c19f5...386
Skrevet

Tror far også står i leiekontrakten det faktisk, så han kan kaste ut Hu. Så ungene kan bli boende i huset sitt. Det må jeg få han til å skjønne

Skrevet

Far er veldig skikket til å ta vare på barna. Alt han gjør er for at de skal ha det bra. Han har bare gjort det på helt feil måte. At far står uten bopel står forklart i hovedteksten.

Skrevet

Tror far også står i leiekontrakten det faktisk, så han kan kaste ut Hu. Så ungene kan bli boende i huset sitt. Det må jeg få han til å skjønne

Tenker du virkelig at far en en god omsorgsgiver når han ikke løfter en finger for å ta ansvar for barna, gi dem trygghet og en god barndom? Han er passiv og står og ser på det som skjer.

Jeg tenker at verken mor eller far høres skikket ut.

Skrevet

Far er veldig skikket til å ta vare på barna. Alt han gjør er for at de skal ha det bra. Han har bare gjort det på helt feil måte. At far står uten bopel står forklart i hovedteksten.

Nei, det gjør han ikke. Han gjør ingenting. Han høres ikke noe mer skikket ut enn mor. De er like ille begge to.

Skrevet

Nja, han viser svært dårlig vurderingsevne som har tillatt dette å foregå over flere år. Å være en skikket foreldre innebærer også å ta gode valg på vegne av barna selv om det kan medføre ubehageligheter for han selv.

Anonymous poster hash: 06098...b32

Skrevet

Far vil barnas beste, men har ikke helt klart å se hvilken vei som er den rette å gå - jeg tipper han har hatt et temmelig sterkt håp om at eksen hans skal slutte å være en idiot og begynne å ta vare på barna igjen. At han har prøvd på feil måte og har kjørt seg fast, er ikke det samme som at han er uskikket til å ta seg av barna. Men kanskje trenger han litt veiledning, sammen med det berømte sparket bak?

Mor må ut av huset, far inn, hvis de begge står på leiekontrakten. Far må søke om hovedomsorg. Og dokumentasjon; all oppførselen til mor må dokumenteres, slik at det er klare beviser for at hun er uskikket og at barna bør være hos far - og hun må betale bidrag. Kanskje også anmelde til Nav for trygdesvindel, hvis hun egentlig har penger, men bruker det på tull og tøys?

Blir så provosert av sånne som lever i sin egen festboble når de har barn, så de ikke kan ta vare på barna lenger. Bare stå på, hjelp barna og hjelp faren, og la venninnen din møte konsekvensene av sin oppførsel!

Skrevet

Jeg skal dra inn til barnevernet når vi kommer hjem fra tur. Skal vise dem hovedinnlegget jeg la her og snakke rundt det så det blir saklig, og ikke sånn nervøst babbel som jeg er flink til å gjøre når jeg er stressa og bekymret. Merker jeg blir nervøs for hvordan ungene reagerer når dette kommer opp. Helsesøster til minsten her i hus er også helsesøster på skolen disse ungene går. Kanskje jeg skal ta en prat med Hu å?

Skrevet

Jeg skal dra inn til barnevernet når vi kommer hjem fra tur. Skal vise dem hovedinnlegget jeg la her og snakke rundt det så det blir saklig, og ikke sånn nervøst babbel som jeg er flink til å gjøre når jeg er stressa og bekymret. Merker jeg blir nervøs for hvordan ungene reagerer når dette kommer opp. Helsesøster til minsten her i hus er også helsesøster på skolen disse ungene går. Kanskje jeg skal ta en prat med Hu å?

Nei. Du skal melde til barnevernet, og deretter la dem gjøre jobben sin.

Det du kan blande deg i er hva far gjør, han trenger at noen kaster et iskaldt glass vann ned ryggen på ham så han våkner.

Anonymous poster hash: ed03d...3bd

Skrevet

Bare vær obs på at det er ikke sikkert at bv syntes far er skikket heller. Han har jo ikke en gang tatt ansvar for å skaffe seg eget bosted. Høres ikke stabil ut han heller. Er ikke bare sånn å melde til bv så blir det sånn man vil. Du må han isåfall ha gode talegaver.

Anonymous poster hash: 6932e...cdc

Skrevet

Åh, kan jeg komme med en liten bønn? Rettskriving innlegget ditt og bytt ut Hu med hun før du leverer det til en offentlig etat...

Anonymous poster hash: 3b2c1...236

Skrevet

Ikke vis dette innlegget til noen. Dette er dine synspunkter og din virkelighet (jeg sier IKKE at det ikke stemmer) og vil ikke bli vektlagt. Jeg ville ha overbringt dette i en muntlig samtale, eller fått hjelp til å formulere det på en bedre måte hvis du føler at du MÅ levere skriftlig.

Anonymous poster hash: bb020...00a

Skrevet

Du må ikke vise dem hovedinnlegget du har skrevet her, da vil du fremstå som skrullete og lite smart.

Rett alle skrivefeil, ikke bruk Hu, Typ og drekke m.m.

Anonymous poster hash: 57c58...722

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...