Gå til innhold

Hva kaller du din partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i en annen tråd at det skar inni noen når ts refererte til mannen sin som gubben. Jeg kaller min mann for gubben. Begynte etter at vi giftet oss da jeg ikke lenger kunne si typen. Tidvis referer jeg også til han som gubbjævelen. ( Da har han gjort noe dumt) Snakker jeg til han sier jeg kjære. Navnet bruker jeg kun når jeg snakker med fok som kjenner han.

Anonymous poster hash: e040e...5c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kaller han ved navn, eller 'mannen min' om jeg skal forklare relasjonen vår.

Jeg syns det er litt teit å referere til et voksent menneske som gubben eller kjerringa.

Skrevet

Han er maen, eg er kånå

Anonymous poster hash: 92dc0...995

Skrevet

Ved navn eller mannen min.

Anonymous poster hash: ab623...583

Skrevet

Gubben er noe av det verste jeg hører.. Ekstremt negativt ladet ord i mine ører, og ser for meg en stygg karikatur av en sint og bitter ufyselig eldre fyr.. Misliker også ordet kjerring. For meg er dette skjellsord.

Jeg sier mannen min eller navn, og til han ting som kjære, skatte, bestevenn osv.

Anonymous poster hash: aaf38...fbd

Skrevet

Jeg kaller ham Mulle!

Skrevet

Ved navnet hans, snakker jeg med utenforstående og må forklare hvem han er så bruker jeg mannen min.

Eller så pleier jeg og kalle han elskling min om jeg er i det humøret.

Skrevet

Gubben er noe av det verste jeg hører.. Ekstremt negativt ladet ord i mine ører, og ser for meg en stygg karikatur av en sint og bitter ufyselig eldre fyr.. Misliker også ordet kjerring. For meg er dette skjellsord.

Jeg sier mannen min eller navn, og til han ting som kjære, skatte, bestevenn osv.

Hvis det er relevant så har vi vært kjærester i godt over ti år og gift i noen år nå, og vi har barn.

Skrevet

Overfor andre:

Navnet hans

Min bedre halvdel

Samboeren min

Min elskede

Til ham:

Navnet hans

Lille tykke mann

Min elskede

Anonymous poster hash: 957b3...718

Skrevet

Din jævla pikk!

Anonymous poster hash: 66de8...845

Skrevet

Til han eller når folk vet hvem han her kaller jeg han ved navn. Ellers sier jeg typen, mannen eller mannfolket.

Anonymous poster hash: 8e726...c2a

Skrevet

I vår dialekt er både kjerring og gubbe helt normale begrep folk i ekteskap eller ekteskapslignende forhold bruker om den de deler livet med. Det ligger absolutt ingen nedlatenhet eller noe nedsettende i begrepene ved normal bruk. Så jeg kaller mannen min for "gubben", ved navn, "han jeg er gift med", eller "han jeg deler kjøkkenbord/postkasse/avis med". Han kaller meg for "kjerringa si", eller ved navn.

Anonymous poster hash: 10177...e84

Skrevet

Jeg kaller han stort sett ved navn.

Men jeg kan godt si gubben min, her er ikke det noe stygt i det hele tatt. Mannen sier stort sett kjære til meg, men kan også kalle meg kjerring. 

Anonymous poster hash: 4f4a9...d87
Skrevet

Gubben er vel det jeg sier oftes. Gammern sier jeg også endel, men det er ungene som sier det så blir nok preget av de.

Han reagerer minimalt på navnet sitt lengre, så de få gangene jeg sier navnet hans så reagerer han ikke. Han sier det høres ut som jeg sier navnet til en av ungene npr jeg sierr navnet hans, så mulig derfor han ikke reagerer.

Gubben er ikke negativt hos oss. Der jeg kommer fra er gubben er kjærnavn. Tror ikke gubben er det der gubben kommer fra, men min mann syns det er koselig. Hadde han ikke likt dt sp hadde jeg ikke brukt det.

Nå bruker gubben, gamla til meg. Fra han sin side er det veldig ironi og han tror han irriterer meg. Han er mye eldre enn meg, så han tror jeg blir fornærmet. Jeg er vant til at gamla er kjærnavn, sp jeg syns det bare er koselig. Og nå er jeg bestemor så da er det enda kosligere (selv om det bonusbestemor og jeg segentlig er i alder til å få små barn selv)

Anonymous poster hash: 919f4...b19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...