Gå til innhold

Hvor langt kan man gå/strekke strikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gift. To barn. Elsker mannen, men er også unormalt opptatt av damer. Har Inger erfaringer med damer seksuelt, men har diskutert med meg selv opp og ned i mente og kommet frem til at jeg er bi.

Jeg har venner i Oslo og lurer på; har jeg strukket strikken for langt dersom jeg reiser dit (liten togtur) sier jeg skal være hos noen venner, men egentlig stikker på bar og ser på andre lesbiske/bi.

IKKE for å bli med noen hjem, men for å bli kjent med denne siden av meg selv som jeg har undertrykt i 15 år. Det er noe som seriøst opptar tankene mine hver dag.

Anonymous poster hash: 69ebb...167

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.... jeg synes det er litt vanskelig.

Jeg mener at løgner ikke har noe i et forhold å gjøre. Hva ville du følt om mannen din løy til deg, sa at han skulle på besøk til kompiser, men istedenfor skulle ut på byen alene fordi han er tiltrukket av menn og ønsker å utforske den delen av sin seksualitet (selv om han ikke planla å ha sex med noen)?

Jeg tror det er viktig at du tar et valg. Enten velger du å leve med mannen og familien, eller så er du åpen med ham og forteller ham at du er bi (noen menn kan takle at kona er bi, så lenge som hun ikke er sammen med andre menn), eller så går du fra mannen.

Jeg tror dessverre du lever farlig om du begynner å lyve for mannen din samtidig som du begynner å utforske den siden av din seksualitet. Du tror du vet hvor du har satt grensen nå, men hva skjer om du får følelser for en dame eller du blir vanvittig tent på ei du får muligheten til å ha sex med uten at mannen din finner ut av det? Er du sikker på at du da vil la være å være utro?

Jeg har stor sympati for dilemmaet og følelsene dine, for jeg vil tro at det er vanskelig.

Hvis du elsker mannen din og vil beholde ham og familien, er det da nødvendig å utforske damer seksuelt? De fleste som er bi og ønsker å leve i et fast forhold velger bort det å oppsøke andre. Det går på å respektere partneren.

Jeg vet om et par som har vært åpen med partneren. Det ene paret, der synes mannen det er greit at hun har sex med damer, det andre paret syntes mannen det var greit til å begynne med, men det fungerte ikke i lengden og det ble slutt mellom dem fordi han følte seg bedratt likevel.

Anonymous poster hash: 168c3...433
Skrevet

Tusen takk for et utfyllende og bra svar. Takk for at du tok deg tid :)

Skrevet

Tusen takk for et utfyllende og bra svar. Takk for at du tok deg tid :)

Jeg som svarte over her. Jeg forstår at det er vanskelig for deg, at du ønsker å utforske den delen av din seksualitet.

Om det er så lurt å utforske, det er jeg mer i tvil om. Det kommer også an på forholdet mellom deg og mannen din.

Kanskje det kan være lurt å snakke med fagfolk om det?

Når det kommer til stykket så er det ikke sikkert du har behov for å utforske den delen av seksualiteten din, fordi du finner ut at mann/barn/familie er mer verdt enn den andre siden. Samliv er jo alltid et kompromiss, og kanskje er dette det kompromisset du må gjøre for å beholde familien din. Det viktigste er kanskje det at du har akseptert at du er bifil. Men et slikt aksept betyr ikke at du må gjøre noe med den andre siden.

Sterkt overdrevet forenkling... jeg drikker sjelden alkohol, men har hatt flere perioder hvor jeg ikke kan drikke noe (ikke svangerskap). Jeg har aldri i mitt liv hatt så lyst på alkohol. Det har nesten vært litt sprøtt, jeg har vært helt fiksert på alkohol. Har våknet om morgenen og hatt lyst på et glass vin (noe som aldri skjer ellers!), jeg kunne drukket vin til frokost, lunsj, middag og kvelds. Uansett hva jeg har gjort så har jeg tenkt på vin og det å drikke. Inntil jeg har akseptert den lysten og samtidig akseptert at jeg ikke kan drikke alkohol på lenge. Da har det like plutselig vært greit å leve uten, og jeg har som regel glemt det igjen, eller at det i hvert fall ikke er en lyst som påvirker hverdagen min. Når jeg så har kunnet drikke alkohol igjen så har det gjerne ikke fristet en brøkdel av hva jeg selv gjorde det til tidligere.

Vet at det ikke er helt sammenlignbart, poenget er vel noe med det jeg nevnte over, at kanskje det å akseptere legningen din kan gjøre at du finner fred med valget om å leve med mann og barn, og at suget etter å teste ut den andre siden ikke blir et stort savn i hverdagen din. Det blir på en måte et valg.

Beklager om eksemplet blir for tåpelig, jeg vet jo egentlig ikke helt hva du går gjennom.

Hvis forholdet mellom deg og mannen ikke er helt godt, da kan jeg forstå at lengselen etter å utforske den andre siden av din seksualitet blir større.

Lett for meg å sitte her og synse som ikke har ditt dilemma, men jeg tror at jeg ville snakket med fagfolk for å få hjelp til å sortere tanker på en litt nøytral måte. Da er det kanskje lettere å finne ut hvor viktig det er for deg å utforske den andre siden av deg.

Leste forresten også om et ektepar for en stund siden hvor mannen i forholdet reiste bort to langhelger hvert år og de helgene levde ut den andre siden av sin seksualitet, med menn. For dem fungerte det faktisk bra.

Så det kan være mange muligheter.

Håper du finner ut av ting for din egen del - lykke til videre :)

Anonymous poster hash: 168c3...433

Skrevet

Hm. Vanskelig. Jeg hadde ikke likt det om det var kona mi som gjorde det. Samtidlig som det kan være viktig at du finner ut hva disse følelsene egentlig er. Men om du er hundre prosent sikker på å bli hos mannen uansett, så har det kanskje ikke noe for seg.

Tanken har streifet meg siden barneskolen om jeg kanskje var interessert i jenter, men slo det fra meg fordi jeg jo aldri var forelska i noen. Var sammen med menn i mange år, og tror jeg innbilte meg at jeg hadde følelser for de. Er nå usikker på hva alt dett var. Så en dag var det en jente som tok initiativ ovenfor meg, hun hadde sett hvordan jeg så på henne. Vi ble aldri kjærester, men jeg var helt fortapt. Senere møtte jeg hun som nå er min kone og vi har fått barn sammen. Jeg vet at jeg aldri kunne blitt sammen med en mann igjen. Jeg måtte oppleve begge deler før jeg forstod hva som var ekte og riktig for meg.

Ikke meningen å kuppe tråden din med min historie, men synes det er vanskelig å råde deg til hva du skal gjøre. Unner alle å bli ordentlig kjent med seg selv... Oppdater meg gjerne.

Anonymous poster hash: a977f...d8d

Skrevet

Jeg synes det blir litt tullete å gå så drastisk til verks at du skal slå opp med eller uroe mannen din for noe som potensielt er ingenting. Finn ut av det - er det ingenting, så er det heller ingenting å fortelle.

Jeg håper at min kjæreste aldri trenger å dra på byen for å finne ut om hun egentlig er hetro, men om hun først kommer til meg og forteller at hun muligens heller  vil ha en mann, vil jeg gjerne ha noen klare beskjeder. 

Anonymous poster hash: e2151...eda
Skrevet

Jeg synes det blir litt tullete å gå så drastisk til verks at du skal slå opp med eller uroe mannen din for noe som potensielt er ingenting. Finn ut av det - er det ingenting, så er det heller ingenting å fortelle.

Jeg håper at min kjæreste aldri trenger å dra på byen for å finne ut om hun egentlig er hetro, men om hun først kommer til meg og forteller at hun muligens heller vil ha en mann, vil jeg gjerne ha noen klare beskjeder.

Anonymous poster hash: e2151...eda

Jeg som svarte rett over deg, og må si jeg er enig i det du skriver :)

Skrevet

Hvis du elsker mannen din og det er han du vil være hos, så skjønner jeg ikke hvorfor du har et behov for å måtte gå ut og sjekke om det finnes en bedre partner til deg. For det er det du i bunn og grunn gjør med å skulle teste ut hvor vidt du er lesbisk eller ikke.

For meg hadde det vært irrelevant hvilket kjønn mannen min hadde sjekket ut, sviket hadde jeg nok følt var like stort uansett hvis jeg hadde fått vite at han hadde gått på byen for å finne ut om han heller ville hatt en ennen partner en meg. Tilliten hadde nok fått en enorm knekk da ja.

Anonymous poster hash: 190a4...b03

Skrevet

Hadde det vært greit fir deg om mannen din gjorde det samme?

Anonymous poster hash: e5fc3...738

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg tror du kan ende opp med å forstå at du er lesbisk en dag, om du tør og er heldig. Men jeg aner ikke hvordan du skal komme dit. Men start med den byturen, du.

Skrevet

Jeg hadde følt det som et svik om partnerem min først hadde løyet om hvor den var og så sjekke ut om den heller ville være sammen med ett annet menneske.

Enten holder du deg til mannen din eller du bryter ut før du sjekker ut andre og slipper å lyve for partneren din.

Anonymous poster hash: e0981...352
Skrevet

Kan du spørre mannen din om lov? Min hadde sagt ja dersom jeg ba om lov til å ha sex med en dame.

Anonymous poster hash: 84767...b5e

Skrevet

Bi-, hetro-, homofil?

Du er i et forhold, og bør ikke se deg om etter andre, nei.

Det er min mening.

Jeg forstår hva du mener, men hvorfor pirke i dette når du er godt gift? Samme om du KANSKJE kunne blitt forelsket i en dame unger andre omstendigheter...

Anonymous poster hash: ffd1f...d54

Skrevet

Kan du spørre mannen din om lov? Min hadde sagt ja dersom jeg ba om lov til å ha sex med en dame.

Anonymous poster hash: 84767...b5e

Dette kommer jeg aldri til å forstå, og jeg har forståelse for det meste! Hvorfor synes mannen din det er greit at du har sex med en dame, men ikke annen mann? Jeg er genuint nysgjerrig.

Fordommene mine er at han ikke tenker på sex mellom damer som ekte sex. I så fall kan du hilse å si at han bør være rimelig sikker på at han gir deg det du trenger i senga, for damer er kjent for å ha ganske god innsikt i hva andre damer liker. Pluss de kan gå videre til runde 2 uten noe ventetid. Pluss pluss flere orgasmer på rad er ikke en sjeldenhet. Just sayin'. 😉

Anonymous poster hash: 8b24f...e51

Skrevet

Dette var tildels som å lese om meg selv, men jeg har visst en god stund at jeg er biseksuell, muligens også bifil. I begynnelsen av forholdet til min mann hintet jeg om det, han syntes det var greit da, men etterhvert tok han mer og mer avstand fra det. Jeg har forsøkt å snakke med ham om det jevnlig i løpet av årene, ikke direkte sagt det, men type "hva om, dersom..." Han vet også om noen av mine tidligere erfaringer. For ham er det case closed, han deler ikke, uansett med hvem, utroskap er utroskap, så det er utelukket for meg å utforske mine biseksuelle sider ytterligere. Det er trist for meg, men jeg elsker og respekterer mannen min, så jeg lever i et monogamt forhold. Jeg må også påpeke at vi har et aktivt og godt sexliv, han tilfredsstiller meg på alle måter, men jeg har likevel andre behov han ikke kan dekke ene og alene fordi han er en mann. Jeg tror det er det som frustrerer ham, han føler at jeg har seksuelle behov han ikke kan dekke, og for å være helt ærlig så hadde jeg følt det fortvilende om han følte det samme.

Med andre ord synes jeg du skal være ærlig med din mann, og om han ikke ønsker du skal utforske dette mer, så ville jeg respektert det dersom du kan leve uten erfaringer med en kvinne.

Anonymous poster hash: 6b016...c4a

Skrevet

Men hva vil du oppnå med dette? Er du bi, så er du det. Det spiller ingen rolle så lenge du er i et forhold. Hadde det vært ok å se på andre menn for å sjekke om du tente på dem? Akkurat det samme i mitt hode. Du vil jo sjekke om du tenner på andre enn mannen din.

Skrevet

Jeg tror du kan ende opp med å forstå at du er lesbisk en dag, om du tør og er heldig. Men jeg aner ikke hvordan du skal komme dit. Men start med den byturen, du.

👍🏻

Skrevet

Jeg er litt i samme båt som deg HI, bare at tankene om dette ikke opptar meg hele tiden. Jeg har alltid tenkt at jeg ville prøve å ha sex med ei jente, men jeg har falt for den ene mannen etter den andre, og i mine singelperioder har jeg ikke helt forstått hvordan jeg skal gå frem. Derfor har jeg aldri fått gjort dette.

Jeg tror du må snakke med mannen din. Kanskje syns han det er greit at du har sex med ei dame? Kanskje hjelper det å bare fortelle om det som opptar deg? Det som holdes hemmelig har en tendens til å vokse seg stort, er min erfaring.

Velger du å gjøre som du skriver over, så trenger du jo ikke lyve. Si du skal på byen. Han trenger ikke vite alt om hvor du går. Men hold deg på matta!

Ønsker deg lykke til!!

Anonymous poster hash: a39a2...c94

Skrevet

Hi her.

Tusen takk for utrolig bra og reflekterte svar. Mange av tankene har vært gjennom skolten allerde.

1. Han vet jeg er bi. Men om han tror på det/tar det seriøst vet jeg ikke. Men har sagt det til han.

2. Jeg har både spurt om trekant og om jeg blir tatt som utro dersom jeg ligger med en dame. Ingen av delene er aktuelt.

3. Nei, jeg hadde selvfølgelig ikke likt at han hadde gjort det samme mot meg. Denne tanken slår meg hele tiden. Men jeg kommer ikke videre med meg selv heller.

4. Jeg har en helt fantastisk familie, som jeg ikke vil ofre. Samtidig ligger egoet der og vil ha pose og sekk.

5. Sexlivet vårt er ok. Har tatt seg betydelig opp i det siste. Likevel føler jeg ikke jeg når heeeeeelt opp. Og dette tror jeg er fordi han ikke er en kvinne... jeg vil kjenne myk hud, pepper, ømme kyss, og ei som kjenner alt ut og inn.

Når jeg tenker på damer og hva jeg vil med dem, både seksuelt og måten bare damer kan bånde på, så tenker jeg aldri på mannen som seg selv på en måte. Han blir liksom bare en person. Men når jeg trekkes tilbake til virkeligheten så får jeg helt vondt av han og dårlig samvittighet.

Skrevet

Det høres ut som du skulle vært sammen med en dame. At det ikke er riktig, det du er i nå. Selv om du blir lei deg av å skulle ofte familien... Jeg er ikke for utroskap. Men skulle gjerne sett at det var en mulighet for deg for å undersøke om du egentlig ønsker å leve sammen med en dame, eller om du bare vil ha testa å ha sex med en..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...