Gå til innhold

Noen skal bry seg med alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, så har vi en fempunks bilstol montert med kjøreretningen, og jeg vet det ikke er ideelt. Men hvorfor skal naboen bry seg med det da? Hun kom over i går og spurte om jeg visste at det kunne være farlig, noe jeg bekreftet. Synes bare det er så unødvendig at folk blander seg i alt.

Anonymous poster hash: fb381...132

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, så har vi en fempunks bilstol montert med kjøreretningen, og jeg vet det ikke er ideelt. Men hvorfor skal naboen bry seg med det da? Hun kom over i går og spurte om jeg visste at det kunne være farlig, noe jeg bekreftet. Synes bare det er så unødvendig at folk blander seg i alt.

Jeg er positivt overrasket over at noen faktisk går bort og spør. Mange nok som ikke vil blande seg, men for barnas skyld skal man kanskje bry seg mer? Forskjellen er veldig stor når det gjelder dette.

Men ellers er det klart at man ikke skal bry seg om alt og ingenting, altså.

Anonymous poster hash: 6cdfd...d6e

Skrevet

Jeg syns det er bra noen spør deg! Tenk om du ikke visste at det kan være veldig farlig om dere kræsjer!!

Men på andre ting som ikke handler om liv/helse då trenger ikke folk blande seg!

Jeg hadde nok ikke turd å si noe til deg, men hyller de som gjør det!

Anonymous poster hash: f72d5...18d

Skrevet

Er det ikke bra at folk bryr seg om ditt barns sikkerhet når de ser at du tar valg som kan gjøre at barnet ditt blir skadet eller mer skadet om uhellet skulle være ute?

Hvorfor blir du provosert over det?

Her kjører naboen rundt med ene ungen mot kjøreretningen, andre med. "Det er enklere sånn, ikke stor risiko for at det skjer noe likevel" er argumentet. Der er det ikke noe med bilsyke hos barn eller andre gode grunner. De gidder bare ikke gjøre det anderledes. Jeg spurte hvorfor ene barnets sikkerhet er viktigere enn det andres (siden det ikke var noen grunn), det ble tatt ille opp.

Anonymous poster hash: a9643...0d5
Skrevet

Flott at noen bryr seg. Hun spurte deg jo bare, en forsiktig måte å opplyse deg om at det kan være livsfarlig i tilfelle du ikke visste. Klapp på skulderen til denne naboen. Barnet ditt er prisgitt at du tar de rette valgene på deres vegne da de ikke er i posisjon til å kunne si ifra selv.

Anonymous poster hash: 4ee3b...2dc

Skrevet

Kanskje hun har lest om mamman fra USA, sønnen hennes døde i en kollisjon. Han satt forovervendt i bilen. Hun fikk vite at han ville overlevd hvis bilstolen hadde stått bakovervendt.

Anonymous poster hash: 1b126...825

Skrevet

Enten er du et naut, eller et troll.

Klarer ikke å bestemme meg..

Anonymous poster hash: 5108f...8d8

Skrevet

Kanskje hun har lest om mamman fra USA, sønnen hennes døde i en kollisjon. Han satt forovervendt i bilen. Hun fikk vite at han ville overlevd hvis bilstolen hadde stått bakovervendt.

Anonymous poster hash: 1b126...825

Man trenger ikke å ty til historier fra USA for å høre om dette. Folk i min omgangskrets mistet sin 3 år gamle pode i en kollisjon fordi barnet satt forovervendt. Barnet knakk nakken i sammenstøtet og døde, men ville overlevd om det hadde sittet riktig vei...

HI: tenk deg godt om. Vil du virkelig gamble med ditt barns liv på denne måten? Finnes det i det hele tatt en eneste grunn som er god nok til å risikere dette? I mine øyne ikke.

Anonymous poster hash: 13064...8fe

Skrevet

Er det ikke bra at folk bryr seg om ditt barns sikkerhet når de ser at du tar valg som kan gjøre at barnet ditt blir skadet eller mer skadet om uhellet skulle være ute?

Hvorfor blir du provosert over det?

Her kjører naboen rundt med ene ungen mot kjøreretningen, andre med. "Det er enklere sånn, ikke stor risiko for at det skjer noe likevel" er argumentet. Der er det ikke noe med bilsyke hos barn eller andre gode grunner. De gidder bare ikke gjøre det anderledes. Jeg spurte hvorfor ene barnets sikkerhet er viktigere enn det andres (siden det ikke var noen grunn), det ble tatt ille opp.

Anonymous poster hash: a9643...0d5

Bilsyke er ingen god grunn for å snu barnet og risikere dets liv. Det er ubehagelig og ekstremt plagsomt, det vet jeg alt om da jeg ble ekstremt bilsyk selv da jeg var barn (vi snakker her om at jeg kunne spy bare etter en tur til butikken), og fremdeles i voksen alder kam bli uggen.

Anonymous poster hash: 13064...8fe

Skrevet

Var nok ikke vondt ment. Har selv forovervent bilstol og kjøper ikke et nytt sete nå, men ville nok kjøpt bakovervendt om jeg var litt mer opplyst den gang jeg kjøpte

Anonymous poster hash: da209...a82
Skrevet

Jeg syns det var unødvendig så lenge du følger Norges lover og du ikke selv ba om råd.

Husk på å gi henne "råd" også :) Kansje hun forstår da.

Anonymous poster hash: 475b6...8c4
Skrevet

Helt unødvendig. Som hun over skriver følger du loven.

Skrevet

Bra naboen din har vett i hodet da. For Guds skyld bytt til 3-punkts forovervendt!!

Anonymous poster hash: be7c1...ce8

Skrevet

Helt unødvendig. Som hun over skriver følger du loven.

Handler vel ikke om å følge lover. Hun ville vel gi beskjed i tilfelle du ikke visste at det er livsfarlig å kjøre med barnet fremovervendt. Klok nabo! Trenger fler som sier ifra.

Anonymous poster hash: dd5eb...afb

Skrevet

Hvor stor er barnet ditt?

Det er vel påbudt å ha barnet bakovervendt til det er ni kilo.

Anonymous poster hash: 71a3b...a5b

Gjest Antarctica
Skrevet

Her tror jeg denne artikkelen er på sin plass:

http://www.dagbladet.no/2016/04/23/kultur/debatt/meninger/kronikk/frp/43975812/

"Moralisme må ikke forveksles med moral. Moral er å ha standarder for seg selv. Moralisme er å presse sine standarder på alle andre, og tro det er bra. Gjerne mens man dytter «barna» eller «alles beste» foran seg. I toleransens æra har toleransen for individuell frihet blitt mye mindre og moralismen blomstrer som aldri før."

Skrevet

Her tror jeg denne artikkelen er på sin plass:

http://www.dagbladet.no/2016/04/23/kultur/debatt/meninger/kronikk/frp/43975812/

"Moralisme må ikke forveksles med moral. Moral er å ha standarder for seg selv. Moralisme er å presse sine standarder på alle andre, og tro det er bra. Gjerne mens man dytter «barna» eller «alles beste» foran seg. I toleransens æra har toleransen for individuell frihet blitt mye mindre og moralismen blomstrer som aldri før."

Så enig :)

Anonymous poster hash: 475b6...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...