Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #1 Skrevet 28. juli 2016 Jeg har alltid vært slank, men etter jeg fikk barn har jeg gått mye ned i vekt. Alle formene er borte. "Alle" kommenterer at jeg har blitt altfor tynn og at jeg må legge på meg.. i graviditeten var jeg veldig dårlig og kastet opp en del. Begynte ikke å legge på meg før rundt uke 25, men til slutt viste vekta +13 kg. Par uker etter fødsel raste det av. jeg har en aktiv jobb og spiser greit, men mindre mengde enn før da jeg fort blir kvalm av for stor mengde mat. Må på do nr 2 et par ganger om dagen om jeg spiser usunt. Flere som har opplevd dette? Høyt stoffskifte? Eller bare normalt? Flere som var kvalm i svangerskapet som til tider enda kan bli kvalm av mat? Hadde aldri trodd jeg kom til å sitte med denne problemstillingen etter fødsel. Føler det er ganske sårende når "alle" påpeker at jeg må legge på meg i en negativ tone. Bmi er på 19.2 så er fortsatt innenfor normalvektig. Jeg ser jo at jeg gjerne skulle fått igjen formene mine men uansett hva jeg spiser så legger jeg ikke på meg igjen. Anonymous poster hash: 7d966...28d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #2 Skrevet 28. juli 2016 Samme skjedde meg. Var ammingen som slukte mine kilo. Rant virkelig bare av. Var fantastisk! Anonymous poster hash: 7a8dc...4cc
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #3 Skrevet 28. juli 2016 Forble de av da? gikk du ned mer enn din opprinnelige vekt? Anonymous poster hash: 7d966...28d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #4 Skrevet 28. juli 2016 Samme skjedde meg. Var ammingen som slukte mine kilo. Rant virkelig bare av. Var fantastisk! Anonymous poster hash: 7a8dc...4cc Fantastisk å bli mager og innhul? Eller at kg rannt av så du ble normalvektig? Anonymous poster hash: dfe90...416
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #5 Skrevet 28. juli 2016 Jeg hadde det sånn. Ammingen tok nok mye, men stoffskiftet var helt på bærtur etter fødselen og hjalp til den del. Ga seg litt da jeg sluttet å amme etter ti mnd, og ga seg helt da jeg fikk orden på stoffskiftet. Anonymous poster hash: 5131f...308
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #6 Skrevet 28. juli 2016 Så du testet deg etter ammingen for høyt stoffskifte? Jeg har bestilt time til lege men er så himla lang ventetid så godt å lufte tankene en plass. Hi Anonymous poster hash: 7d966...28d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #7 Skrevet 28. juli 2016 Så du testet deg etter ammingen for høyt stoffskifte? Jeg har bestilt time til lege men er så himla lang ventetid så godt å lufte tankene en plass. Hi Anonymous poster hash: 7d966...28d Meg? Pga stoffskiftesykdom (struma) tok jeg årlige blodprøver på stoffskiftet fra jeg gikk på barneskolen, så det ble oppdaget underveis en gang, på den årlige blodprøven. Ikke at det kom som noe sjokk da Anonymous poster hash: 5131f...308
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #8 Skrevet 28. juli 2016 Meg? Pga stoffskiftesykdom (struma) tok jeg årlige blodprøver på stoffskiftet fra jeg gikk på barneskolen, så det ble oppdaget underveis en gang, på den årlige blodprøven. Ikke at det kom som noe sjokk da Anonymous poster hash: 5131f...308 Å ja da så -hi Anonymous poster hash: 7d966...28d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #9 Skrevet 28. juli 2016 Å ja da så -hi Anonymous poster hash: 7d966...28d Jeg lærte i samme slengen at det er vanlig at stoffskiftet endres etter svangerskap, så alle bør egentlig ta prøver etter fødsel =) Anonymous poster hash: 5131f...308
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå