Gå til innhold

Rutiner som sklir ut om sommeren...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar dere barna gå hele dagen uten mat? Mulig jeg er hønemor nå... Datteren til en bekjent er mye med min jente på 10 år. Hun kommer tidlig om morgenen og blir ofte hele dagen. 

I går ropte jeg inn datteren min for å spise. Hun lurte da på om venninnen kunne få spise med oss. Jeg sa at hun sikkert skulle hjem å spise, og at moren sikkert ventet på henne. Hadde da vert hos oss siden klokken 11.00. Ba henne iallfall ringe hjem først. 

Hører hun snakker med moren, som sier hun ikke har lagd mat. Må si jeg stusset litt. Lot henne selvsagt spise med oss. Klokken 20.00 reiste hun hjem.

Dette skjer stadig vekk, og vet også andre foreldre reagerer på dette. Jenta er tydelig sulten de gangene hun spiser her. Har vert slik siden sommeren hun fylte 7 år. 

Moren har aldri spurt om datteren kan få mat her heller. Er som sagt ikke problem at hun får mat, men hun er jo her opptil 5-6 ganger i uken. 

Anonymous poster hash: a2547...bff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om ikkje mora har laga mat, så har dei vel brød og pålegg i heimen hennar? Send ho heim, så får ho nok mat.

Anonymous poster hash: de186...319

Skrevet

Her er det en selvfølge at ungene får mat der de er. Noen ganger er det noen som skal hjem for å spise,en det er mest om de har besøk eller liknende.

Når jeg tenker meg om er det et sted de ikke får mat, men der er de ikke så lenge at det er noe problem.

Anonymous poster hash: 302af...339

Skrevet

Innimellom er ok at barna spiser her. Men noen ganger så må barna her gå hjem når vi skal spise. Samme med barna i huset her. Egentlig mest glad i at de blir sendt hjem når andre skal spise.

Tipper de får mat hjemme da altså.

Man spiser også til forskjellige tider. Vi hadde pga. ting som skjedde etter skolen en periode middag til kvelds. Men da fikk jo barna en skive eller så etter skolen i stede. Men kan nok fort høres ut som jeg da ikke lager mat. For hvis foreldrene ringte meg og spurte om min kunne spise der så sa jeg at det var greit jeg hadde ikke laget mat (enda). Men skulle jo lage middag, bare ikke kl. 16.

Anonymous poster hash: 1032c...ec9

Skrevet

Innimellom er ok at barna spiser her. Men noen ganger så må barna her gå hjem når vi skal spise. Samme med barna i huset her. Egentlig mest glad i at de blir sendt hjem når andre skal spise.

Man spiser også til forskjellige tider. Vi hadde pga. ting som skjedde etter skolen en periode middag til kvelds. Men da fikk jo barna en skive eller så etter skolen i stede. Men kan nok fort høres ut som jeg da ikke lager mat. For hvis foreldrene ringte meg og spurte om min kunne spise der så sa jeg at det var greit jeg hadde ikke laget mat (enda). Men skulle jo lage middag, bare ikke kl. 16.

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Her skjedde det noe å første del ble veldig rar.. haha..

Men skulle da skrive at nabobarna må innimellom gå hjem når vi skal spise. Jeg er også mest glad i at mine barn kommer hjem når andre skal spise sin mat.

Men innimellom er det greit med middagsgjester eller at barna spiser borte.

Skrevet

Det som skjer om jeg sender henne hjem, er at hun går utenfor her til datteren min er ferdig. Skjønner jo at noen spiser om kvelden. Og datteren min spiser jo hos andre iblant hun også. Men sender henne ikke ut om morgenen og ber henne komme hjem om kvelden. Da ringer og ber henne komme hjem, eller avtaler at hun spiser av venninner.

Anonymous poster hash: a2547...bff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...