Gå til innhold

Dere med gutter som har kommet i puberteten - når startet det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt som fylte 10 år i mars har nå kommet i puberteten  :haar:  Han har begynt å få behåring i skrittet. Er ikke dette veldig tidlig? Han er en stor og høy gutt (alltid vært), og er vel nå rett over 150 cm og ca 45 kg.

Anonymous poster hash: d7127...a4d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Skrevet

Min 10-åring har lik høyde og vekt som din, så jeg er forberedt på at det etterhvert begynner å skje ting..

Følger derfor med på tråden din for å høre andres erfaringer... Fortalte han det til deg eller så du det? Er redd min ikke kommer til å si noe om det skjer..., men vet jo ikke 😉😄

Anonymous poster hash: 60831...786

Skrevet

Oppdaget at gutt 9 hadde begynt å få hår der nede og 👀👀👀

Anonymous poster hash: 8f1eb...1aa

Skrevet

Gutt (8,5) har begynt med deodorant denne sommeren. Stinker som en hest 😂 Men det er jo "bare" hudpuberteten, da. Han har ikke kjønnshår og sånt ennå, takk gud. Får være måte på hvor tidlig ting skal starte.

Anonymous poster hash: 55567...b12

Skrevet

Min 10 år gamle gutt er 150 cm høy og 30 kg og ikke i nærheten av puberteten tror jeg. Har ikke sett antydning til hår nedentil men han har en del hår på leggene.

Anonymous poster hash: e672d...642

Skrevet

Gutt som blir 11 i desember. Så han naken for et par uker siden, fortsatt smågutt. Ikke ofte jeg ser han naken lenger 😆 Han er ca 150 cm lang og veier 35 kg. Håper han er treg med puberteten, søsteren var bare 10 da det startet for hennes del.

Anonymous poster hash: df66c...249

Skrevet

Sønnen min er 10,5 år. Ikke i nærheten av puberteten. Ser han naken hver dag enda. Er ikke mye sjenert.

Anonymous poster hash: a6d7a...8ee
Skrevet

Har en på ti og en på tolv. Aner ikke hvordan det står til med hårveksten, men tiåringen stinker gubbe hvis han ikke bruker deo. Begge er små for alderen, og har ikke hatt noen vekstspurt ennå.

Anonymous poster hash: bf3b7...a7f

Skrevet

Min 10-åring har lik høyde og vekt som din, så jeg er forberedt på at det etterhvert begynner å skje ting..

Følger derfor med på tråden din for å høre andres erfaringer... Fortalte han det til deg eller så du det? Er redd min ikke kommer til å si noe om det skjer..., men vet jo ikke

Anonymous poster hash: 60831...786

Ja, han badet i sånn oppblåstbart basseng med lillebror, og så sier han plutselig "mamma, hva er dette håret?" hvilket hår? sier jeg - et lang hår under tissen! Så gikk jeg og tittet og neimen hadde han ikke fått et langt hår på pungen og hadde også fått noen hår over tissen...Han er ikke mye sjenert av seg ;) Han har Asperger også, så jeg har gruet meg litt spesielt til puberteten.. HI

Skrevet

Jeg har en som straks blir 13 år. Han er ca 40 kg og 156 høy, så er langt i fra noen stor gutt. Han er nok begynt å komme i puberteten og begynt å få litt småhår for jeg kjenner det igjen i fra eldre brødre der man begynner å bli litt sjenert og helst vil være alene på badet. Men er veldig åpen og forteller at han har begynt å få hår på tissen :) :)

Anonymous poster hash: 700e4...1c2
Skrevet

Gutt som blir 11 i desember. Så han naken for et par uker siden, fortsatt smågutt. Ikke ofte jeg ser han naken lenger Han er ca 150 cm lang og veier 35 kg. Håper han er treg med puberteten, søsteren var bare 10 da det startet for hennes del.

Anonymous poster hash: df66c...249

Håper? Hvorfor det? Husker mange gutter i min klasse hadde ikke kommet i stemmeskifte i 8.-10.kl og for dem var det mildt sagt dritflaut. INGEN jenter ville være med dem, de ble rett og slett ikke akseptert.

Anonymous poster hash: 43600...0da

Skrevet

Jeg har en som straks blir 13 år. Han er ca 40 kg og 156 høy, så er langt i fra noen stor gutt. Han er nok begynt å komme i puberteten og begynt å få litt småhår for jeg kjenner det igjen i fra eldre brødre der man begynner å bli litt sjenert og helst vil være alene på badet. Men er veldig åpen og forteller at han har begynt å få hår på tissen :) :)

Anonymous poster hash: 700e4...1c2

Seriøst, det der er ikke bra! Det er ikke sånt man snakker med mora si om, æsj

Skrevet

Det er det heldigvis mange som gjør!

Anonymous poster hash: 1841a...ecf

Skrevet

Håper? Hvorfor det? Husker mange gutter i min klasse hadde ikke kommet i stemmeskifte i 8.-10.kl og for dem var det mildt sagt dritflaut. INGEN jenter ville være med dem, de ble rett og slett ikke akseptert.

Men alle vi som er voksne vet jo at akkurat det ikke er verdens undergang 😂😂😂

Skrevet

Heldigvis har jeg barn som er veldig åpne med mora si, de søker råd og er oppriktig interessert i å snakke med meg om alt fra kropp til tanker og følelser. De lurer på hva som skjer, og de spør uoppfordret. Hvorfor er det æsj?

Jeg er ikke en sjenert person, og jeg snakker mye med de eldste om pubertet, hvordan man behandler venner og kjærester, kropp og følelser. Fordi de spør...

Sønnen min er litt hormonell for tiden. Det er ikke langt mellom tårer og latter.

Han er 10 år og jeg merker "noe" er på gang. Han er fortsatt hårløs på kroppen, men har fått litt valpefett rundt magen.. Han er 145cm høy og veier 39 kg..

Anonymous poster hash: 43695...21d

Skrevet

11-12 år, stemmeskifte var de ti gang her, stemmeskifte tolv år, hår i skrittet også, var en 180 som 12 åring.

Anonymous poster hash: 150d4...ce3
Skrevet

Hvorfor ikke?

Skrevet

Min var 14 da puberteten skjøt fart.

Anonymous poster hash: 414e4...474

Skrevet

10 og et halvt, og ikke tegn til noe, han er liten enda. Tenker det er årevis igjen til at det nærmer seg pubertet. Jeg ser jo at klassekompisene er mye større sånn fysisk sett, så det kan jo hende at de er nærmere dette stadiet.

Pokker jeg kjenner jeg blir stresset av dette, kunne jeg ikke bare fått en jente. Gutter er så ærlige og stygge med hverandre, de sier ting om hår på pungen, og størrelse på utstyr fra de er veldig små, det husker jeg fra guttene i min egen klasse.

Min er ikke klar til dette.

Anonymous poster hash: 16130...7f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...