Gå til innhold

Noen som vil dele noen gode retter med scampi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i scampi, men er ikke vant til å lage mat med dem. Hva er best å bruke, rå eller ferdigkokt?

Anonymous poster hash: bbe60...10b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Evt. med reker?

Hi

Skrevet

Dette er skikkelig kosemat da;

Pasta med hjemmelaget pesto (pass på at det er nok hvitløk!) og stekt scampi. Man kan også lage mer kremet saus hvis man tilsetter litt fløte i pestoen. Parmesan er overraskende godt til :-)

Anonymous poster hash: 7bfb7...3a4

Skrevet

Jeg håper du velger ASC-sertifiserte scampi/kongereker/tigerreker når du kjøper...

Anonymous poster hash: 89dc0...890

Skrevet

Jeg ville droppet scampien. Oppdrettsannlegg for scampi ødelegger mangroveskogen. Ikke bra.

Jeg er ingen gæren "tree hugger", har aldri vært med i Bellona eller lenket meg fast i fabrikkpiper, men jeg kjører kollektivt, jeg resirkulerer og jeg kjøper ikke scampi.

Når det er sagt, her er oppskrift:

Lag salat med kalde, kokte eggenudler, reker, vårløk, paprika, avocado, mango og finsnittet chilli, koreander eller bladpersille.

Lag dressing av kecap manis, sesamolje, riseddik og søt chilisaus, limesaft, finhakket hvitløk og frisk ingefær.

Skrevet

Jeg håper du velger ASC-sertifiserte scampi/kongereker/tigerreker når du kjøper...

Anonymous poster hash: 89dc0...890

Jeg lager som sagt nesten aldri noe med det. Men hva er ASC-sertifiserte?

Skrevet

Jeg ville droppet scampien. Oppdrettsannlegg for scampi ødelegger mangroveskogen. Ikke bra.

Jeg er ingen gæren "tree hugger", har aldri vært med i Bellona eller lenket meg fast i fabrikkpiper, men jeg kjører kollektivt, jeg resirkulerer og jeg kjøper ikke scampi.

Når det er sagt, her er oppskrift:

Lag salat med kalde, kokte eggenudler, reker, vårløk, paprika, avocado, mango og finsnittet chilli, koreander eller bladpersille.

Lag dressing av kecap manis, sesamolje, riseddik og søt chilisaus, limesaft, finhakket hvitløk og frisk ingefær.

Høres godt ut :) Får man kecap manis på vanlig matbutikk?

Skrevet (endret)

Høres godt ut :) Får man kecap manis på vanlig matbutikk?

Mulig de har på velassorterte matbutikker. Jeg har kjøpt på "innvandrerbutikk" :)

Topp gjerne salaten med peanøtter eller ristede sesamfrø.

Endret av MammantilNurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...