Gå til innhold

Min datter på 11. Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld har hun sagt hun ikke følte seg bra og hørte seg litt varm. Hun fikk drikke.

Følte seg bedre da hun skulle sove.

Etter 30 min kom hun inn i stua til oss, sa hun hadde vondt i hodet. Hun var ikke varm. Heller mer "kald".

Hun fikk smertestillende.

Etter 30 inn sjekket jeg henne igjen. Da sov hun og var helt svett i pannen og varm.

Noe mer jeg bør gjøre?

Anonymous poster hash: c82c3...4e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gadd ikke sjekke tempen engang?

Anonymous poster hash: fe130...d8b

Skrevet

Du gadd ikke sjekke tempen engang?

Jo. Selvsagt. Men fant ut at temp måleren ikke virket...

Skrevet

Høres ikke noe unormailt ut, hun brygger nok på noe.

Er sykepleier selv, og måler tempen veldig sjeldent på barna mine. Mamma-tempen (kyss i panne) og allmenntilstand gir meg all info jeg trenger. Svært sjelden jeg gir febernedsettende, kun om allmenntilstanden er påvirket. Må nesten bemerke at ingen av mine barn har hatt feberkramper, så jeg er ikke engstelig for litt feber.

Godt mulig datteren din er i fin form i morgen, søvn og hvile er den beste medisin :)

Anonymous poster hash: 9046a...e27

Skrevet

Høres ikke noe unormailt ut, hun brygger nok på noe.

Er sykepleier selv, og måler tempen veldig sjeldent på barna mine. Mamma-tempen (kyss i panne) og allmenntilstand gir meg all info jeg trenger. Svært sjelden jeg gir febernedsettende, kun om allmenntilstanden er påvirket. Må nesten bemerke at ingen av mine barn har hatt feberkramper, så jeg er ikke engstelig for litt feber.

Godt mulig datteren din er i fin form i morgen, søvn og hvile er den beste medisin :)

Anonymous poster hash: 9046a...e27

Tusen takk for svar 😚😚

Nå ble jeg lettet. Jeg er gravid og ekstra redd/hormonell.

Skrevet

Tusen takk for svar 😚😚

Nå ble jeg lettet. Jeg er gravid og ekstra redd/hormonell.

Jeg måler heller aldri tp på mine. Sjekker bare allmenntilstand. Er og spl ( gubben er lege). Og når sant skal sies er vi over middels avslappet til sykdom, skrubbsår,knall og fall. Er vi heldige greier vi å rote fram to paracet fra en skuff🙊

Anonymous poster hash: 3f3df...0ab

Skrevet

Jeg måler heller aldri tp på mine. Sjekker bare allmenntilstand. Er og spl ( gubben er lege). Og når sant skal sies er vi over middels avslappet til sykdom, skrubbsår,knall og fall. Er vi heldige greier vi å rote fram to paracet fra en skuff

Anonymous poster hash: 3f3df...0ab

Same her, sjelden tempmålet er i bruk, til nøden ei hand på panna.

Skrevet

Høres ut som hun brygger på noe ja. Synes du gjorde rett. Smertestillende og søvn er ofte nok til å snu det. :) God bedring til jenta di!

Anonymous poster hash: 0e22c...a9b

Skrevet

Takk for alle svar

I dag sov hun lenge og var seg selv igjen 😁😊😊😊

Skrevet

Tar sjelden temp jeg også her hjemme ( jobber i helsevesenet ) man følger almennetilstand .

Anonymous poster hash: 1922e...c7d

Skrevet

Rart det er første det spørres om og måles når man kontakter helsevesenet ved sykdom. Temperaturen viser mye den altså!

Skrevet

Rart det er første det spørres om og måles når man kontakter helsevesenet ved sykdom. Temperaturen viser mye den altså!

Etter noen år i helsevesenet trenger man ikke måle temp for å finne ut om barnet hjemme har feber eller ei. Men for de uerfarne så blir det annerledes.

Anonymous poster hash: fd15b...b5c

Skrevet

Etter noen år i helsevesenet trenger man ikke måle temp for å finne ut om barnet hjemme har feber eller ei. Men for de uerfarne så blir det annerledes. Anonymous poster hash: fd15b...b5c

Det er ikke bare snakk om feber eller ei, men hvor høy. Men du kjenner im det er 38,5 eller 39?

Skrevet

Det er ikke bare snakk om feber eller ei, men hvor høy. Men du kjenner im det er 38,5 eller 39?

Nei, men det har sjelden betydning. Ser som sagt an allmenntilstanden. Det er annleis om ein skal vurdere andre sine barn, eller vaksne, og det helst i løpet av kort tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...