Gå til innhold

Hjelp! Får ikke mini til å sove!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli rimelig utslitt av kampene på kvelden nå...

Har en veldig aktiv gutt på 8 måneder. Han krabber, reiser seg opp, står alene og går når vi støtter. Så det er full fart hele dagen. Han sover godt på dagtid ute i vogn 2 ganger. Om kveldene får jeg det bare ikke til. Totalt umulig å legge han i sprinkelsenga. Han reiser seg jo med en gang, faller, dunker seg i sprinklene og styrer på. Holder jeg han nede eller eventuelt går ut av rommet HYLGRINER han så han blir lilla i hodet (han griner seg noen ganger så vekk at han stopper å puste!!). Han finner rett og slett ikke roen selv og jeg er helt blank på hvordan jeg skal hjelpe han. Nå må jeg bare la han kave til han segner om utmattelse.

Men det kan ta timer...

Anonymous poster hash: d5d3b...ce8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På den alderen bysset og bar jeg på babyen til den sovnet. Tungt men verdt det. I dag har jeg en 2,5 åring som sovner med en gang han legger seg klokka 18!!! - 07.30

Han er trygg og sover godt.

Ikke la babyen skrike seg i søvne. Gi den nærheten den trenger. Er bare for en periode :)

Anonymous poster hash: 1c4f1...ae0

Skrevet

Godt å høre at ikke alle er for skriking. Jeg klarer nemlig ikke det. Blir ofte byssing som er løsningen her også, men det tar så lang tid og ungen er stor så det blir rett og slett kjempetungt! Av erfaring fra førstemann tok det laaaang tid før vi kunne slutte med byssing også så skulle så gjerne hatt et annet mirakeltriks 😁

Skrevet

Kanskje han bare trenger å sove en gang å dagen? Det er tidlig, men noen trenger lite søvn

Anonymous poster hash: 25ce1...ea9

Skrevet

Jeg er så glad for at jeg hadde begge mine barn i nattpose. Aldri dette problemet. De skjønte jo ikke bedre, hehe.. Aldri noe gråt pga den, men de klarte jo ikke reise seg og da slapp jeg den kampen. 

Det er vel litt sent nå. Du må bare holde på, inn og ut, det gir seg etter en stund 

Skrevet

Jeg er så glad for at jeg hadde begge mine barn i nattpose. Aldri dette problemet. De skjønte jo ikke bedre, hehe.. Aldri noe gråt pga den, men de klarte jo ikke reise seg og da slapp jeg den kampen. 

Det er vel litt sent nå. Du må bare holde på, inn og ut, det gir seg etter en stund

De klarer jo fint reise seg med nattpose? Mine også har brukt det siden de sparket av dyna, men de blir jo ikke bevegelseshemmet av den?

Anonymous poster hash: 6caf6...89a

Skrevet

* ligger i senga med 8mnd gammel baby oppå meg*

Skrevet

Prøvd å legge/trille i vogn? Eller prøvd vuggeklosser på sprinkelsenga? Ellers må du gjøre det som roer babyen. Virker babyen trøtt da? Hvor mye sover han/hun?

Skrevet

Vår jente som blir 8 mnd neste uke er også sånn. Kaver seg voldsomt opp når hun skal sove. turner og styrer. Her ble løsningen å la henne sovne i vår seg mens jeg ligger inntill henne og holder rundt henne. Pusking og hsssssh-ing. Utrolig slitsomt noen ganger. Men det er det hun trenger akkurat nå. Tenker jeg blir å savne den tiden om noen år? *håper*  :legrine:

Skrevet

Vår jente som blir 8 mnd neste uke er også sånn. Kaver seg voldsomt opp når hun skal sove. turner og styrer. Her ble løsningen å la henne sovne i vår seg mens jeg ligger inntill henne og holder rundt henne. Pusking og hsssssh-ing. Utrolig slitsomt noen ganger. Men det er det hun trenger akkurat nå. Tenker jeg blir å savne den tiden om noen år? *håper* :legrine:

Det vil du savne😉 Har fått ny baby hvert 4.-5. År🙈

Skrevet

Det eneste som fungerte for meg var å sove ilag med barnet. Da holdt jeg henne løst nede og tilbudte melk. Ved gråt så trøster jeg - selv om det er pga mine grenser hun gråt, jeg erfarer at veldig empatisk trøsting hindrer henne i å gråte seg lilla (utfordringene våre høres identiske ut!).

Med å holde løst nede så mener jeg at jeg tillater en liten flukt her og der, hun har full bevegelsesfrihet, men jeg henter henne inn igjen når hun stikker av mens jeg sier noe forklarende ("nå er det sovetid").

Antagelig ikke til så mye hjelp, men kan jo være greit å vite at du ikke er den eneste med den type barn :)

Anonymous poster hash: f11cb...43a

Skrevet

På slike kvelder la jeg henne i vogna (med sele på) etter å ha forsøkt senga og flyttet henne når hun sov.

Det fadet gradvis ut og hun sovnet etterhvert hver kveld i senga.

Anonymous poster hash: 92bbe...e17

Skrevet

Det eneste som fungerte for meg var å sove ilag med barnet. Da holdt jeg henne løst nede og tilbudte melk. Ved gråt så trøster jeg - selv om det er pga mine grenser hun gråt, jeg erfarer at veldig empatisk trøsting hindrer henne i å gråte seg lilla (utfordringene våre høres identiske ut!).

Med å holde løst nede så mener jeg at jeg tillater en liten flukt her og der, hun har full bevegelsesfrihet, men jeg henter henne inn igjen når hun stikker av mens jeg sier noe forklarende ("nå er det sovetid").

Antagelig ikke til så mye hjelp, men kan jo være greit å vite at du ikke er den eneste med den type barn :)

Anonymous poster hash: f11cb...43a

Dette høres akkurat ut som oss. En liten trøst vi er flere! Noen ganger føler jeg alle har barn som sovner i det de legges i senga... Er nok bare sånn jeg må holde på. Forhåpentligvis blir det enklere 😀 HI

Skrevet

De klarer jo fint reise seg med nattpose? Mine også har brukt det siden de sparket av dyna, men de blir jo ikke bevegelseshemmet av den?

Jo, nattposen ( den jeg har brukt) er jo festet til sengen på hver side. De får snudd seg fra side til side, men ikke på mage eller reist seg opp

Skrevet

Jo, nattposen ( den jeg har brukt) er jo festet til sengen på hver side. De får snudd seg fra side til side, men ikke på mage eller reist seg opp

OMG!! Festet til senga?? Det hørtes helt grusomt ut, trodde ikke det var lov lengre...

Skrevet

Babytvangstrøye! 😔

Anonymous poster hash: 0c5ca...018

Skrevet

OMG!! Festet til senga?? Det hørtes helt grusomt ut, trodde ikke det var lov lengre...

Tull, det er en super løsning. Er ikke noe værre enn at ungen står å vræler og ikke forstår at hun kan legge seg ned. Mine har alltid koset seg i posen. Lagt i den fra de var nyfødt. Varmt trygt og godt. 

Skrevet

Babytvangstrøye!

Anonymous poster hash: 0c5ca...018

Tvangstrøyer er hendene låst på rygg, så nå overdramatiserer du :Nikke:  Armene er helt fri, det er som en singlet. Mine barn synes det var deilig og ble trøtte og døsige når de kommer ned i den. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...