Gå til innhold

Er Alvilde et fint navn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har noen forslag til navn som passer til det?

 

Anonymous poster hash: 7aae3...1ae

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, det er fint.

Når du sier passer, mener du å gi henne to navn, eller at det blir tvillinger?

Skrevet

Alvilde er fint, men er definitivt finest alene.

 

Anonymous poster hash: d130b...d37

Skrevet

Mente dobbeltnavn ja 😊

 

Anonymous poster hash: 7aae3...1ae

Skrevet

Må hun har det fordi andre i familien har det? Du vil kanskje ikke finne et navn som gjør Alvilde finere. Det finnes navn som passer til, men de gjør at Alvilde kommer dårligere ut.

 

Alvilde Sofie

Alvilde Marie

Alvilde Louise

 

 

Anonymous poster hash: d130b...d37

Skrevet

Hun kommer nok til å få et barn uten å være gift, men det blir nok en stor barnedåp til slutt :-). Fint navn!

 

Anonymous poster hash: 464ea...bda

Gjest Antarctica
Skrevet

Da syns jeg det er finest om navn nr 2 har trykk på siste stavelse:

 

Alvilde Mari

Alvilde Iren

Alvilde Helen

Alvilde Lulu

Alvilde Kristin

 

Men ingen av dem er egentlig med på å gjøre det hele finere... Hvis Alvilde skal stå som nr 2, foreslår jeg:

 

Iris Alvilde

Hedvig Alvilde

Elise Alvilde

Lilly Alvilde

Synne Alvilde

Skrevet

Er det ikke egentlig Alvhilde?

 

Anonymous poster hash: a9f96...b60

Skrevet

Ja!

 

Og det er så fint at det står godt alene.

Gjest Antarctica
Skrevet

Er det ikke egentlig Alvhilde?

 

Anonymous poster hash: a9f96...b60

Blir vel som med Torild/Torhild. Man hører jo ikke h-en.

Skrevet

Synes det er sånn søtt prinsessenavn. Alvilde som gråter over grønske på skjørtet..

 

Anonymous poster hash: de0fe...f7d

Skrevet

Det er oppkalling, og hun skrev det som Alvilde. Vil også at det skal kombineres med et annet navn som er gammelt, men det må ikke være dobbeltnavn, er bare jeg som synes dobbeltnavn er fint. 😊

 

Anonymous poster hash: 7aae3...1ae

Skrevet

Ingvild Alvilde da?

 

Anonymous poster hash: 669e8...9e1

Skrevet

Vi har ei Sofie Alvilde, så jeg synes navnet er nydelig :)



Anonymous poster hash: 108fb...6ad
Skrevet

Ingeborg Alvilde

Maren Alvilde

Alvilde Helene

Alvilde Sofie

 

 

Anonymous poster hash: 66798...0f8

Skrevet

Veldig fint,men må stå alene.

 

Anonymous poster hash: 89b07...b72

Skrevet

Da syns jeg det er finest om navn nr 2 har trykk på siste stavelse:

 

Alvilde Mari

Alvilde Iren

Alvilde Helen

Alvilde Lulu

Alvilde Kristin

 

Men ingen av dem er egentlig med på å gjøre det hele finere... Hvis Alvilde skal stå som nr 2, foreslår jeg:

 

Iris Alvilde

Hedvig Alvilde

Elise Alvilde

Lilly Alvilde

Synne Alvilde

Sier man Lulú?? Altså Lulu med trykk på siste stavelse, som i André?

 

 

Anonymous poster hash: c8b41...884

Gjest Antarctica
Skrevet

Sier man Lulú?? Altså Lulu med trykk på siste stavelse, som i André?

 

 

Anonymous poster hash: c8b41...884

Noen gjør. På fransk er det på siste stavelse.

Skrevet

Veldig fint:) Er litt tungt med et navn til, så det blir nok ikke brukt i det daglige, hvis det er viktig for deg. Da ville jeg heller vurdert f.eks. Alva:) Men fint å ha to navn, uansett:)

 

Vet ikke om du ønsker Alvilde først eller sist. Det første navnet er det som oftest blir brukt, og man må alltid rette på folk hvis man bruker det siste.

 

Emmy Alvilde

Ellie Alvilde

Line Alvilde

Lilly Alvilde

Nora Alvilde

Sara Alvilde

Synne Alvilde

Signe Alvilde

Clara Alvilde

Jenny Alvilde

Mia Alvilde

Eli Alvilde

Oda Alvilde

 

Alvilde Marie

Alvilde Sofie

Alvilde Sofia

Alvilde Margrethe

Alvilde Oline

Alvilde Olava

Alvilde Elise

Alvilde Emilie

Alvilde Synnøve

Alvilde Johanne

Alvilde Johanna

Alvilde Kristine

Alvilde Eline

 

 

Anonymous poster hash: c8b41...884

Skrevet

Alvilde er flott, sterkt og med godt innhold. Et så sterkt navn bør få stå alene.

 

Anonymous poster hash: c7be8...c8a

Skrevet

Nææh, jeg ville gått for Alva eller Vilde.

 

Anonymous poster hash: 810cb...3a7

Skrevet

fint navn det,men liker kanskje Vilde enda mer :)

 

Alvilde Mathea

Alvilde Fiona

Alvilde synnøve

Skrevet

Da syns jeg det er finest om navn nr 2 har trykk på siste stavelse:

 

Alvilde Mari

Alvilde Iren

Alvilde Helen

Alvilde Lulu

Alvilde Kristin

 

Jeg vet ikke hvorfor, men alle de navnene ga meg helt krøll på tunga. Må konsentrere meg for å si de så jeg ikke snubler i bokstavene. Så rart, har det noe med dialekt å gjøre tro

 

Anonymous poster hash: e0fc3...ca7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...