Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #1 Skrevet 27. juli 2016 Juli måned har vært tung, jeg har ferie og er svimmel med masse angst. Har hyperventilert flere ganger og føler jeg skal besvime - dette spesielt i store folkemengder! Legen har sagt jeg må komme til time neste uke. Men nå har jeg ikke fått mensen. Den er helt uteblitt denne måneden. Jeg er livredd for at det er noe skikkelig galt med meg. Er dette normalt i slike situasjoner? Kan noen svare meg som har slitt med angst eller lignende? Anonymous poster hash: 72d0d...0af
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #2 Skrevet 27. juli 2016 Mensen kan utebli pga psykisk eller fysisk stress, ja. Anonymous poster hash: dcd20...9d8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #3 Skrevet 27. juli 2016 Store påkjenninger fysisk og/eller psykisk kan gjøre at mensen endrer seg eller uteblir. Jeg har opplevd det en gang, da hadde jeg gått gjennom det som den gangen var et enormt stress for meg, og mensen uteble i tre måneder. Når ting roet seg rundt meg kom den tilbake og var like regelmessig som den hadde vært tidligere. Du er sikker på at du ikke er gravid? Jeg ville ikke vært bekymret for uteblitt mens om jeg var deg. Nevn det til legen din når du likevel skal dit, men ikke bekymre deg noe for det. Anonymous poster hash: be1f1...b40
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #4 Skrevet 27. juli 2016 Takk for svar kjære dere. Jeg er sikker på at jeg ikke er gravid. Har vært i dårlig form til det meste. Når jeg tenker over måneden som har gått er det ikke så rart at mensen ikke kom. Hodet mitt har vært totalt kaos! Anonymous poster hash: 72d0d...0af
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #5 Skrevet 27. juli 2016 Takk for svar kjære dere. Jeg er sikker på at jeg ikke er gravid. Har vært i dårlig form til det meste. Når jeg tenker over måneden som har gått er det ikke så rart at mensen ikke kom. Hodet mitt har vært totalt kaos! Anonymous poster hash: 72d0d...0af Fokuser på at du skal få hjelp og at du skal fortsette å jobbe med deg selv for å bli frisk Lykke til videre Ps... hvis angsten har gjort at du har vært lite ute i solen, få legen din til å måle D-vitaminnivåene dine! Om du har lave verdier av D-vitaminer kan angst og depresjoner bli verre. Så få det sjekket uansett. Anonymous poster hash: be1f1...b40
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #6 Skrevet 27. juli 2016 Jeg som elsket å sole meg - har ikke gjort det en gang denne sommeren.. Hi Anonymous poster hash: 72d0d...0af
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #7 Skrevet 27. juli 2016 Jeg som elsket å sole meg - har ikke gjort det en gang denne sommeren.. Hi Anonymous poster hash: 72d0d...0af Da bestemmer du deg for at neste sommer skal du være masse ute i solen igjen Se om du greier å komme deg litt ut i solen resten av sommeren. Om du ikke greier å ligge i solen, gå deg en tur, sett deg et sted hvor det er mindre folk. Du kommer deg ut igjen, så ikke kritiser deg selv for at du ikke har vært i solen så langt i sommer. Sett deg som mål at neste år skal du være mye ute Og få sjekket de D-vit.nivåene dine, skriv gjerne en huskelapp som du kan ta med til legen, da blir det ikke glemt. Anonymous poster hash: be1f1...b40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå