Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #1 Skrevet 27. juli 2016 Hvordan håndterer dere når pappaen er uføre? Har han krav på noe perm eller lignende. Jeg jobber litt, men er 100% uføre. Jeg mener ikke og være grisk, men vil bare sjekke ut hva andre eventuelt får. Dette vet jeg: man får barnetrygd, og man kan få kontantstøtte om barna ikke startet i barnehagen etter 1 år. Fruen går på skolen, så hun får foreldrestipend, og foreldrepenger. Kanskje engangsstønad om hun ikke greier å jobbe nok. Anonymous poster hash: 01433...780
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #2 Skrevet 27. juli 2016 En ufør pappa er hjemme hele tiden og får trygden som vanlig hele tiden. Anonymous poster hash: 3e088...e35
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #3 Skrevet 27. juli 2016 Hvis han er ufør er han jo allerede hjemmeværende. Hva trenger han permisjon fra?? Anonymous poster hash: eb535...b2a
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #4 Skrevet 27. juli 2016 Jeg kjenner ikke reglene helt, men haren ufør venninne. Der fikk pappaen hele permisjonen (unntatt ukene forbeholdt mor), siden hun er ufør og dermed ikke i stand til å ta seg av et spedbarn alene. Anonymous poster hash: 23276...7c1
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #5 Skrevet 27. juli 2016 Jeg kjenner ikke reglene helt, men haren ufør venninne. Der fikk pappaen hele permisjonen (unntatt ukene forbeholdt mor), siden hun er ufør og dermed ikke i stand til å ta seg av et spedbarn alene. Anonymous poster hash: 23276...7c1 Er det da forsvarlig å få barn? Anonymous poster hash: abe8a...0b4
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #6 Skrevet 27. juli 2016 Jeg kjenner ikke reglene helt, men haren ufør venninne. Der fikk pappaen hele permisjonen (unntatt ukene forbeholdt mor), siden hun er ufør og dermed ikke i stand til å ta seg av et spedbarn alene. Anonymous poster hash: 23276...7c1 Oi , ikke i stand tii å ta vare på barnet alene :/ samboer er uføre ( pappa), men i full stand til å ta vare på barna. Jobbe han ikke klarer pga en skade Anonymous poster hash: 389ba...ae2
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #7 Skrevet 27. juli 2016 Er det da forsvarlig å få barn? Anonymous poster hash: abe8a...0b4 Man kan da bli en utmerket forelder selv om man sitter i rullestol, er blind, døv e.l og far er nødt til å ta det meste av jobben de første par årene... Så lenge man er to, og den friske er innstilt på å ta hovedjobben i småbarnsperioden er da ikke verre enn alle som velger å bli alenemor f.eks Anonymous poster hash: 3e088...e35
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #8 Skrevet 27. juli 2016 Jeg kjenner ikke reglene helt, men haren ufør venninne. Der fikk pappaen hele permisjonen (unntatt ukene forbeholdt mor), siden hun er ufør og dermed ikke i stand til å ta seg av et spedbarn alene. Anonymous poster hash: 23276...7c1 Her fikk mannen all permisjon unntatt ukene før fødsel. All permisjon etter fødsel fikk han, ikke bare delen man kan fordele fritt. Jeg er da like mye syk hele tiden. Anonymous poster hash: cc009...597
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #9 Skrevet 29. juli 2016 Mannen er uføre. Vi søkte nav om å få overført foreldrepermisjonen til meg. Det er strenge krev, så legen må ha skrive en legeerklæring på at han ikke er i stand til å ta seg av barna alene og ha en god beskrivelse på hvorfor, dette er kjempestrengt, så tross han nesten er sengeliggende med store smerter så måtte legen skrive flere legeerklæringer før vi fikk godkjent . Så vi fikk overført så jeg fikk lenger foreldrepermisjon. Jeg har også fått hans sykt barn dager for å være hjemme fra jobb med syke barn. De første 10 dagene går fra min kvote på jobben, de neste 10 betaler nav så vi kan sette inn vikar. Anonymous poster hash: 0ff7d...acc
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #10 Skrevet 29. juli 2016 Mannen er uføre. Vi søkte nav om å få overført foreldrepermisjonen til meg. Det er strenge krev, så legen må ha skrive en legeerklæring på at han ikke er i stand til å ta seg av barna alene og ha en god beskrivelse på hvorfor, dette er kjempestrengt, så tross han nesten er sengeliggende med store smerter så måtte legen skrive flere legeerklæringer før vi fikk godkjent . Så vi fikk overført så jeg fikk lenger foreldrepermisjon. Jeg har også fått hans sykt barn dager for å være hjemme fra jobb med syke barn. De første 10 dagene går fra min kvote på jobben, de neste 10 betaler nav så vi kan sette inn vikar. Anonymous poster hash: 0ff7d...acc Men om du gjør det slik så kan du heller ikke være hjemme med barnet alene etter permisjon eller hvis barnet er sykt... Anonymous poster hash: 0ff7d...acc
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #11 Skrevet 29. juli 2016 Oi , ikke i stand tii å ta vare på barnet alene :/ samboer er uføre ( pappa), men i full stand til å ta vare på barna. Jobbe han ikke klarer pga en skade Anonymous poster hash: 389ba...ae2 Hun kan jo i praksis ta seg av barna, men det er en grunn til at hun er ufør, og kan hun ikke jobbe kan hun heller ikke forventes å ta ansvar for barna, dermed all permisjon til far. De hadde forøvrig veldig fine permisjonstider, med begge hjemme. Med ukene forbeholdt mor mente jeg ukene før fødsel og barselperioden. Litt usikker på hvor mange uker det landet på. Anonymous poster hash: 23276...7c1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #12 Skrevet 29. juli 2016 Nei en ufør far får ingen ting. Anonymous poster hash: 4d5ee...d8f
nasse nøffen Skrevet 29. juli 2016 #13 Skrevet 29. juli 2016 I min familie har dette også skjedd... Far fikk hele mors permisjon siden mor var for syk til å ta seg av barnet alene. Hva mente du HI? Du er syk, og hjemme uansett, mener du at mor får din kvote?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #14 Skrevet 29. juli 2016 Hva skjer når/hvis den syke dør? Anonymous poster hash: c67ce...0f9
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #15 Skrevet 29. juli 2016 Hva skjer når/hvis den syke dør? Anonymous poster hash: c67ce...0f9 Hva mener du med dette? I forhold til hva? Anonymous poster hash: 4d5ee...d8f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #16 Skrevet 29. juli 2016 Hva skjer når/hvis den syke dør? Anonymous poster hash: c67ce...0f9 Har du planer? 😱 Anonymous poster hash: c2754...53f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #17 Skrevet 29. juli 2016 Hva skjer når/hvis den syke dør? Anonymous poster hash: c67ce...0f9 Med permisjonen tenker du på? Den gjenlevende forelderen får selvfølgelig da resten av permisjonen. Anonymous poster hash: 3e088...e35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå