Gå til innhold

Jeg takler ikke svogeren min mere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er singel og ivrig etter og drikke alkohol flere ganger i uken og vær helg. Han ringer til mannen min ganske ofte, noe som er ganske plagsomt. Tror ikke han skjønner at broren hans har familie, selv om de to har et veldig sterkt forhold til hverandre. Svogeren min pleier og være flink til og overtale mannen min til og besøke han slik at de kan drikke sammen og da må han overnatte fordi det er et stykke unna.

Når mannen min drar til broren sin så pleier svoger og legge ut bilder på Facebook bare for og irritere meg, det er jeg sikker på. At mannen min er full...har lyst til og kommentere under men har ikke gjort det.

Han kunne heller brukt energien på datteren sin han ikke har kontakt med, nei det er mye bedre og vente til hun et 12-åring for da kan hun bestemme selv.. Han et komplett idiot.... Svoger kverulerer alt jeg sier og vi kan ikke være lenge under samme tak før vi begynner og krangle...han begynner med tilsnakk til barna våre og da blir jeg sinna, akkuratt der kan han ryke og reise når han ikke kan ordne opp rundt sine egne.

Dette var dagens utblåsning...

Anonymous poster hash: b33fa...8ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi klar beskjed til mannen din at sånt er uaktuelt, så kan han snakke med broren sin, eller kanskje du kan fortelle det til foreldrene? Bare den lille biten som og legge ut masse bilder av en full pappa. Det hadde vært nok for meg.

Anonymous poster hash: 0458f...470

Skrevet

Blås i svogeren og ha mer fokus på at mannen din lar seg overtale gang på gang.Høres jo ikke noe særlig bedre ut denne mannen din.

Skrevet

Sett svogeren på avstand,ordne opp med mannen. Jeg klarte det slik at mannen og svogeren møttes til avtalt tid,jeg orker ikke for han er for barnslig i en alder av 50 år.

Anonymous poster hash: d4c63...69f

Skrevet

Foreldrene lever ikke, de er borte. Blir feil og si at mannen min er av samme slag, ikke drikker han mye og han er verdens beste pappa til ungene våre.

HI

Skrevet

Men ha r ikke mannen din ruggrad nok til å si nei selv???

Anonymous poster hash: 2099b...37f

Skrevet

Foreldrene lever ikke, de er borte. Blir feil og si at mannen min er av samme slag, ikke drikker han mye og han er verdens beste pappa til ungene våre.

HI

Du skriver jo selv han ofte blir overtalt , og at det legges ut bilder av han full på Facebook . Vettu , ansvarlige voksne pappaer lar ikke bilder av seg selv full ligge på Internett. Beklager

Anonymous poster hash: 62cd1...59b

Skrevet

Du skriver jo selv han ofte blir overtalt , og at det legges ut bilder av han full på Facebook . Vettu , ansvarlige voksne pappaer lar ikke bilder av seg selv full ligge på Internett. Beklager

Anonymous poster hash: 62cd1...59b

Enig. Å overtales til å drikke seg full? Ja, særlig

Anonymous poster hash: 0a38d...ae3

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Det er jo mannen din som er problemet, ikke svogeren din! Svogeren din har ingen forpliktelser overfor deg. Jeg tror du lyver for deg selv når du sier at mannen din egentlig ikke vil drikke seg full men lar seg overtale av broren. Lettere å bli sint på broren enn på mannen. Hvis det skulle være tilfelle, at han ikke vil men lar seg overtale: Mannen din må se til å bli voksen og skaffe seg en ryggrad.

Skrevet

Gi klar beskjed til mannen din at sånt er uaktuelt, så kan han snakke med broren sin, eller kanskje du kan fortelle det til foreldrene? Bare den lille biten som og legge ut masse bilder av en full pappa. Det hadde vært nok for meg.

Anonymous poster hash: 0458f...470

Fortelle det til foreldrene? Hvorfor det? De har da ikke ansvar for en voksen mann

Anonymous poster hash: 436cb...871

Skrevet

Hi, du skriver at mannen din ofte drar til sin bror og at han de gangene må overnatte og at han drar til broren for at de skal drikke sammen.

Der har du problemet ditt!

Men det er kanskje lettere å skylde på en ufin svoger enn å ta opp problemet med mannen din?

Først sier du at mannen din ofte er hos broren og at de to da drikker seg fulle og broren legger ut bilder av den fulle mannen din på sosiale mediser. Når du får påpekt at det er mannen din som er det problemet du må forholde deg til, da svarer du med: "Blir feil og si at mannen min er av samme slag, ikke drikker han mye og han er verdens beste pappa til ungene våre."

Så hva er sannheten her? At mannen din ikke drikker mye - eller at han ofte drar på overnattingstur til broren for å drikke seg full?

Du har en svoger som synes å ha et alkoholproblem, det henger ofte sammen med andre livsproblemer som han også synes å ha. Flott at din mann og broren har et nært forhold, men det å bli drikkekompis med en som har et alkoholproblem tror jeg ikke er det smarteste mannen din gjør - for da er han med på å akseptere brorens alkoholproblem (om de er så store som du gir inntrykk av).

Du kan godt mislike svogeren din og sette grenser overfor han. Men her må du ta tak i det som er det egentlige problemet - at mannen din ofte drar på overnatting til broren for å drikke seg full og at det blir brettet ut på sosiale medier. Eller var det slik at han ikke drikker mye i det hele tatt, er den perfekte pappaen til barna deres? I så fall er det vel ikke noe problem?

Så hva er egentlig problemet ditt, HI? For det er tydeligvis ikke bare svogeren?

Anonymous poster hash: 9c477...1eb
Skrevet

Du burde heller begynne med å ta deg en rolig prat med mannen din. Det er han som har familieforpliktelser. Det er han som likevel drar ut for å drikke sammen med broren sin selv om han vet det medfører overnatting. Det er mannen din som tar avgjørelsen, ikke broren hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...