Gå til innhold

Sur og kjeftete samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er mitt beger nesten fylt opp av negativitet og kjefting, fordi min samboer bare kjefter på meg hele tiden. Er kjefter det rette ordet da han ikke klarer å ha en normal samtale med meg uten å snakke strengt, og negativt? 
Han har alltid vært sånn, at han aldri sier fine ting til meg, og blir virkelig POTTE sur hvis ikke gjør hva han vil (føler det sånn hvertfall da, han blir sur fordi jeg var sammmen med broren min og barna hans en ettermiddag han jobbet sent). 

Her kommer det to eks som skjedde i dag: 
Vi driver å skal pusse opp, og har lagt mesteparten av våre ting som vi ikke trenger "nå" på gjesterommet til vi er ferdige. I dag skulle vi rydde litt og hans foreldre er hos oss for å hjelpe oss. Også blir det nevnt at alt på rommet skal vel så si kastes. Så sier jeg nei det skal det ikke, og da ble han kjempesint, fordi nå hadde foreldra kommet å skulle hjelpe oss med å ta med søppel. 

Det ble en veldig dårlig steming hjemme hos oss, han kjefter på meg foran hans foreldre. 
Han er så sur og negativ om dagen at det tar veldig på meg å bli kjeftet sånn på, så jeg holdte på å begynne å gråte, måtte kjempe for å ikke la tårene strømme på. Og jeg er ingen "gråter". 

Så nå vil foreldrene hans ha med barna på tur, og vil vi skal komme etter på fredag og være sammen med dem hele helgen. 

Det har jeg ikke lyst til, etter det som skjedde i dag. Han vil jo det.

Han: "ja, hva blir det til?"
Jeg:"Må vi være der hele helgen hvis de skal ha barna onsdag til fredag?"
Han: "Nei"., sa han kjempesurt og stormet ut døra i sinne.

Han kjefter og er så sykt barnslig nå om dagen at jeg vil bare gå. Jeg D R Ø M M E R  om en annen mann, jeg ikke vet om. Bare han er S N I L L og tilstedeværende for meg. For det er IKKE HAN jeg har nå. Men siden vi har barn sammen så er det ikke bare å pakke bagen og dra, dessverre. 

Jeg tør nesten ikke skrive det, men jeg tror jeg er litt skremt. 

Anonymous poster hash: 44558...c98
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, føler med deg. Vet ikke helt hva du skal gjøre. Men kunne kanskje vært en ide å si akkurat hva du mener til han når han er en dust. Og himl med øynene og gå vekk fra situasjoner hvor han kritiserer og kjefter uten grunn. Det hjalp på min eks som var likedan.

Anonymous poster hash: 708f8...e52

Skrevet

Kan han være deprimert? Har han slitt med sinne hele livet? Det er ikke sikkert det er du som er årsak, du er bare nærmeste som får all dritten. Hvordan er han med barna da? Snakker dere om hvordan dere har det? Oppfatter han deg som kritisk el.l uten at du er klar over det? Sliter han med selvfølelse? Utbrendt? Ofte ligger noe bak en slik oppførsel.

Anonymous poster hash: abaa1...fce

Gjest Antarctica
Skrevet

Kan han være deprimert? Har han slitt med sinne hele livet? Det er ikke sikkert det er du som er årsak, du er bare nærmeste som får all dritten. Hvordan er han med barna da? Snakker dere om hvordan dere har det? Oppfatter han deg som kritisk el.l uten at du er klar over det? Sliter han med selvfølelse? Utbrendt? Ofte ligger noe bak en slik oppførsel.

Anonymous poster hash: abaa1...fce

Dårlig personlighet kan også være en stor del av bildet.

Skrevet

Har det vært sånn hele tiden eller er det nå når dere pusser opp? Er vel en kjent sak at konflikter kan komme når man holder på med slikt, er mye tett på hverandre, er slitne, plages osv. Men jeg ville tatt en prat med ham utenom når han er slik og sagt på en fin måte "JEG føler meg ikke bra når jeg blir snakket til på en måte jeg oppfatter som negativ og kjeftende" osv..lurt å vinkle det fra deg selv slik at han ikke går rett i forsvar og ikke får til en konstruktiv samtale noe som kan skje hvis du sier "DU må skjerpe deg, osv" kanskje blir han da mer bevisst dette senere og hører seg selv bedre og hvordan han snakker til andre. Evt spør om det er en grunn til hvordan han snakker, er han sur på deg for noe annet? Er han bare sliten? Hvordan kan han løse det uten at det går utover deg osv. Klem til deg :)

Anonymous poster hash: 3aac5...e75

Skrevet

Du skriver "Han har alltid vært sånn, at han aldri sier fine ting til meg, og blir virkelig POTTE sur hvis ikke gjør hva han vil"

Da er han vel bare en sur dust tenker jeg, dropp han!

Anonymous poster hash: 4098c...06b

Skrevet

Jeg har levd i ett sånt forhold . Ble slutt for noen mnd siden. Blitt i mange år pga barna . Brudd er det beste som kunne skje ! Aldri hatt det så bra som nå !

Anonymous poster hash: de10b...e2f

Skrevet

Jeg vet alt for godt hva du snakker om. Min eks var akkurat lik. Samme hva jeg gjorde, var det bare galt. Etter ti år og to barn sammen orket jeg rett og slett ikke mer. Nå, tre år senere, vet jeg at det å gå fra han var det tøffeste, men beste valget jeg noen gang har tatt. Livet mitt er så utrolig mye lettere nå uten en sånn surpomp som forpester hele tilværelsen.

Anonymous poster hash: e14f9...c65

Skrevet

Hva sier han når du konfronterer han med oppførselen da? Det høres ikke noe hyggelig ut å leve med noen som oppfører seg sånn.

Anonymous poster hash: e829a...503

Skrevet

Hvor ser du deg selv om fem år, hi?

Hvor ønsker du å være, og hvordan ønsker du å ha det?

Anonymous poster hash: fd25d...bac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...