Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #1 Skrevet 26. juli 2016 Jeg og mannen har fått tre barn og var enige om at han skulle sterilisere seg nå. Men nå får jeg kalde føtter i forhold til det. Vil ikke ha flere barn og hadde gledet meg til å slippe å ha ansvar for prevensjonen, men så får jeg tanker som "hva hvis et av barna våre dør"? Jeg vil ha tre barn, og vet at jeg da hadde hatt ønske om å lage et barn til. Har lest at det kan være reversibelt, men ingen garanti for at det er det heller. Vurderer å sette inn spiral til jeg er 40 (8 år til) og så sterilisere mannen, for da tror jeg ikke at jeg ikke ville begynt på nytt med spedbarnstiden uansett. Er det noen som vet mer om dette med om det er reversibelt? Anonymous poster hash: 475e1...e1c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #2 Skrevet 26. juli 2016 Reversering lykkes i 30-50% av tilfellene, gar jeg lest. Men IVF er også en mulighet (mange steriliserer seg for så å bruke skattebetalernes penger på assistert befruktning etter å ha bytta kona til en nyere modell). Anonymous poster hash: 6cb39...fa9
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #3 Skrevet 26. juli 2016 Reversering lykkes i 30-50% av tilfellene, gar jeg lest. Men IVF er også en mulighet (mange steriliserer seg for så å bruke skattebetalernes penger på assistert befruktning etter å ha bytta kona til en nyere modell). Anonymous poster hash: 6cb39...fa9 Takk for svar. Så ivf går selv om man er sterilisert? Kanskje dumt spørsmål, men vet virkelig ingenting om det. Anonymous poster hash: 475e1...e1c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #4 Skrevet 26. juli 2016 Er du ikke sikker, gjør dere det ikke, enkelt og greit.... Sett inn spiral du Anonymous poster hash: 77261...ab7
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #5 Skrevet 26. juli 2016 Takk for svar. Så ivf går selv om man er sterilisert? Kanskje dumt spørsmål, men vet virkelig ingenting om det. Anonymous poster hash: 475e1...e1c Ja, det går. Man tar da ut sæd med sprøyte. Men har man to barn sammen må man betale selv. Bytter mannen din deg ut med ny parter slipper han med egenandel. Anonymous poster hash: 6cb39...fa9
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #6 Skrevet 26. juli 2016 Takk for svar. Så ivf går selv om man er sterilisert? Kanskje dumt spørsmål, men vet virkelig ingenting om det.Anonymous poster hash: 475e1...e1c Vanlig ivf vil ikke fungere nei, for da leverer jo mannen bare en sædprøve. Må ha et inngrep hvor sædcellene blir hentet ut. Anonymous poster hash: 91e12...24a
Fullrulle86 Skrevet 26. juli 2016 #7 Skrevet 26. juli 2016 Isåfall kan du jo adoptere eller bli fosterforeldre?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #8 Skrevet 26. juli 2016 Isåfall kan du jo adoptere eller bli fosterforeldre? Jeg skal være så ærlig å innrømme at jeg vil ha biologiske barn som jeg bærer fram selv, føder og ammer. Enn så egoistisk som det er. Takk for informasjon angående ivf, da vet jeg litt om det alternativet. Skal ta opp dette med gynekologen i september og. Kanskje spiral er best en periode før vi føler oss mer sikre. Man vet aldri hva livet bringer. Anonymous poster hash: 475e1...e1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå