Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #1 Skrevet 26. juli 2016 Jeg har akkurat fått beskjed om at jeg har fått en svangerskapsutløst hjertesvikt, som kan forverre seg eller blir helt bra (fifty fifty). Er så redd. Er det best å ta keisersnitt? Legen min sier ikke nødvendigvis, men jeg er så redd for at jeg skal dø under fødselen, eller mot slutten av graviditeten. Hva gjør dere andre? Hvordan lever dere med frykt? Får dere keisersnitt? Anonymous poster hash: 6471a...720
Kvitrebekk Skrevet 26. juli 2016 #2 Skrevet 26. juli 2016 (endret) Hei! Jeg fikk selv denne diagnosen etter mitt svangerskap. Dette er nå 8,5 år siden. Det første jeg tenker er: Hvor langt på vei er du? Er du i kontakt med kardiolog? Og vet du hvilken pumpefunksjon du har? Ta gjerne kontakt med meg på pm 😊 Endret 26. juli 2016 av Kvitrebekk
Julie (: Skrevet 26. juli 2016 #3 Skrevet 26. juli 2016 Fikk også beskjed om hjertesykdom i første svangerskap. Det er helt forjævlig, aldri vært så redd. Send gjerne en pm til meg.
Julie (: Skrevet 26. juli 2016 #4 Skrevet 26. juli 2016 Hvis du bor i nærheten av RH, så er Siri Kløve en fantastisk dame! :-) Ikke uten grunn at hun ble årets jm for et par år siden. På RH kan du også føde med hjerteovervåkning.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #5 Skrevet 26. juli 2016 Åh, så skummelt!😔😔 Jeg har dessverre ingen erfaring med akkurat dette, men jeg har gått gjennom to høyrisikosvangerskap etter å ha mistet et barn til termin på grunn av akutt morkakesvikt. Vet derfor hvordan det er å være redd hele svangerskapet. Det er skikkelig tøft og tungt. Håper du får den beste oppfølgingen du kan få og at legene gjør det de kan for at det skal gå bra med dere begge to! Ønsker deg masse lykke til!💙💙💙 Anonymous poster hash: cd39d...10f
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #6 Skrevet 26. juli 2016 Jeg har akkurat fått beskjed om at jeg har fått en svangerskapsutløst hjertesvikt, som kan forverre seg eller blir helt bra (fifty fifty). Er så redd. Er det best å ta keisersnitt? Legen min sier ikke nødvendigvis, men jeg er så redd for at jeg skal dø under fødselen, eller mot slutten av graviditeten. Hva gjør dere andre? Hvordan lever dere med frykt? Får dere keisersnitt? Anonymous poster hash: 6471a...720 Hvordan oppdaget du dette? Jeg hoster en del når jeg legger meg ned eller snur meg. Vet dette kan komme i forbindelse med hjertesykdom. Blir fort tungpustet Osv. Kjenner også en del flimmer iløpet av dagen. Anonymous poster hash: ba126...02b
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #7 Skrevet 26. juli 2016 Jeg fikk hjertesykdom under graviditet nummer to. Etterhvert også høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning. Pga akutt forverring i uke 34 ble det hastesnitt. Alt helt fint med baby, jeg ble liggende på RH sin intensiv avdeling i flere uker. I dag er jeg pr def hjertepasient, men fungerer normalt med riktige medisiner, riktig trening og sunn kost. Lykke til! Anonymous poster hash: dffca...acf
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #8 Skrevet 26. juli 2016 Jeg er hjertesyk og gikk gravid for 1 år siden. Ble godt fulgt opp av sykehuset, og satt i gang fødsel 3 uker før termin. Alt gikk heldigvis bra. Men jeg ble dårligere og dårligere jo lengre ut i graviditeten jeg kom. Lykke til . Anonymous poster hash: 6bccf...967
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå